Omega Seamaster 2531.80 malfunction - advies gevraagd

Beste forumleden,

Ik keek daarstraks op mijn horloge, de zojuist genoemde Seamaster 2531.80, en tot mijn grote schrik stond het uurwerk stil op 17.07 uur :rage:

Dus ik het horloge heen en weer schudden, niks.
Daarna de kroon los schroeven en proberen op te winden, weer niks.
Maar wel een vreemd geluid bij het draaien van de kroon.

Met andere woorden mijn horloge is stuk. Zomaar uit het niets :-1:t2:

Dus ik doe hierbij een beroep op jullie uitgebreide kennis en netwerk;
Wat is het beste en fijnste adres voor een reparatie en onderhoudsbeurt van de 2531.80?
Enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat bedankt allemaal voor jullie gewaardeerde inbreng.

Ik heb zelf erg goede ervaringen met Wesselink en Vreeker in Alkmaar. Zijn ook OSC

2 likes

Thanks :+1:t2:

1 like

Toppers!

1 like

Ik weet niet waar je woont maar in het midden des lands zit Ron Sonders, dat is ook een hele goede horlogemaker, en vergeet Nico Rijsman niet. Hij zit in Culemborg.

1 like

Wesselink & Vreeker is nu een officieel Omega onderhoudscentrum, maar dus ook inclusief Omega richtlijnen en prijzen. Ik zou een ander proberen.

3 likes

Ah, de forumschriep.

Je kunt hem ook naar de Kwikfit brengen inderdaad

3 likes

Oké
Ik wist dat op mijn mede forumleden kon rekenen voor advies.

Thanks :metal:t2:

Ik denk dat ik as maandag Ron Sonders ga contacten. Is het dichtst bij mijn woonplaats en ik lees goede ervaringen op dit forum.

Ik heb er mijn speedmaster date gebracht en de prijs was absurd. Ik ga niet verplicht mijn pushers, kroon en wijzers laten vervangen bij een beurt en 700 euro aftikken, terwijl een beurt van een 7750 bij een ander max. 350 kost. Fld.

7 likes

Bij Wesselink???

Geldt voor mij ook, Omega dwingt gewoon standaardprijzen af. Zeer onsympathiek.

2 likes

De officiéle prijs van Omega, ja. Daar heeft Wesselink geen keus meer in.

Ik heb een half jaar geleden een oude Omega uit de jaren ‘60 laten servicen bij een Omega gecertificeerde horlogemaker. Ik verslikte me haast toen ik de rekening kreeg…

2 likes

Over onzinnig gesproken inderdaad. Bij mijn 2541 zijn de wijzers ook ooit vervangen, nog voor ik hem kocht overigens. Gevolg is dat plaat mooie patina heeft, wijzers niet. Lume is ook verschillend. Dom gewoon en waardeverminderend op de lange termijn, dus dubbel gepakt.

1 like

Maar ze moeten wel 2 jaar garantie geven ook op waterdichtheid dan is het toch helemaal niet zo gek dat ze ook alle afdichtingen willen vervangen.
Helaas ligt het ook aan de constructie en zal de kroon vervangen moeten worden, bij andere merken zoals Rolex kun je gewoon de losse pakkingen vervangen.

1 like

Ik heb diverse zeer goede ervaringen met Ronald Prins uit Cothen.

Weet het niet zeker maar dacht dat Sonders ook officieel Omega sleutelaar is.
Alternatief is misschien deze man?

http://stuckintime.nl/

Beetje rommelig, maar de man heeft gouden handjes :sunglasses:

Ik heb goede ervaringen met Van Hooff in Waalre, die heeft mijn Omega Seamaster een paar maanden geleden gerepareerd voor een nette prijs.