Omega Seamaster 300 Master....fail?

De nieuwe 300 Master co-axial werd met veel bombarie gepresenteerd en is sinds kort verkrijgbaar maar ik zie en hoor er verder maar weinig over.
Mss valt tie tegen qua verkoop aantallen?

Zelf vind ik het een mooie klok behalve de door veel gehate PCL’s…maar ik vond al een plaatje waarbij ze weggepoetst zijn.

Wat vind jij?

http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/Mobile%20Uploads/Seamaster-01.jpg.html

En nu zonder PCL…geleend van het web

http://s1206.photobucket.com/user/mspoon1/media/Mobile%20Uploads/tapatalk_1418399847490.jpeg.html

Ik had hem ook al gezien, maar voor het geld dat ze er voor vragen kun je beter het origineel kopen. Die blauwe is ook mooi!

Volgens mij is dit model niet bedoeld voor de grote massa. Daar is ie te eigenzinnig en te duur voor. Ik denk dat ie meer als speciale editie slash show case is neergezet, aangezien hij vol zit met de nieuwste technieken van Omega. Daarom is ie ook zo duur.

Ik vind het een mooie klok, maar erg aan de prijs. Heb een PO die ik bijzonderder vind dan deze.

Waar staat PCL voor trouwens?

Grijs 4k…das toch niet heel veel meer dan de po.
Pcl is polished center links…het glimmende middenstuk op de band.

RobinH Schreef:

Ik vind het een mooie klok, maar erg aan de prijs.
Heb een PO die ik bijzonderder vind dan deze.

Waar staat PCL voor trouwens?

Ik heb ook geen voorliefde voor polished center links, maar gezien de polished lugs van deze klok past het wel goed.

Ik vind het juist raar staan in de onderste foto. Net alsof die band er niet bij hoort.

Wordt op WUH helemaal afgemaakt. Vooral de lengte van de lugs schijnt voor veel mensen een punt te zijn: veel te lang…

Ik vind hem geweldig ! Eindelijk een nwe omega die ik ook wel zou willen hebben
Als ze op de gebruikte markt verschijnen staat hij hoog op mijn lijstje

Middenschakels idd te glimmend, maar mat/pcl zit je idd met die glimmende lugs.

Lugs vrij lang, beetje borderline bij mij.

En de zwart/grijze wijzerplaat valt me n beetje tegen icm me de sandwichdial en lume. Weet niet de zere plek aan te wijzen, maar iets zit me niet lekker. Misschien omdat de indexen niet zo scherp zijn uitgesneden. En de vintage lume icm de hoogglans…? Maar had er ook niet t WoW gevoel bij.

Sommigen hebben het niet zo op de fake patina van de lume, maar ik vind vooral de band met gepolijste centerlinks niks.

Ik denk dat dit horloge erg smakelijk aangluurt als er een mooie nato of tropic aanzit of iets dergelijks.

Maar voor dit geld zit je er natuurlijk niet op te wachten om een dure stalen band onderin het horlogekistje te mikken in een sealzakje tot de dag van verkoop…

Groeten,

Noel.

n visser Schreef:

Ik denk dat dit horloge erg smakelijk aangluurt
als er een mooie nato of tropic aanzit of iets
dergelijks.

Groeten,

Noel.

^^ met hem.

n visser Schreef:

Maar voor dit geld zit je er natuurlijk niet op te
wachten om een dure stalen band onderin het
horlogekistje te mikken in een sealzakje

En er een perlon aan te hangen :stuck_out_tongue:

marnix.moed Schreef:

n visser Schreef:

Maar voor dit geld zit je er natuurlijk niet op
te
wachten om een dure stalen band onderin het
horlogekistje te mikken in een sealzakje

En er een perlon aan te hangen :stuck_out_tongue:

:wink: Da´s waar… Ik zou de stalen band wel willen gebruiken als ik daar behoefte aan zou hebben, maar met de glimmende tussenlinks mwoah.

In deze uitvoeringen stoort het me niet de PCL.

Groeten,

Noel.

n visser Schreef:

:wink: Da´s waar… Ik zou de stalen band wel willen
gebruiken als ik daar behoefte aan zou hebben,
maar met de glimmende tussenlinks mwoah.

In deze uitvoeringen stoort het me niet de PCL.

In deze uitvoeringen zou t gepolijste me ook niet meer storen met zoveel bling :+

Wellicht dat t kleurverschil voor voldoende aflleiding zorgt, want op staal valt t me te veel op. Ik heb de gouden versies alleen niet irl gezien.

Ok, ik snap PCL. Ben sowieso niet een fan van stalen banden. Maar deze uitvoering vind ik dan nog wel mooi.

Met gematteerde middelste schakels NOG mooier!

Voor mij geen fail, ik vind haar prachtig, zelfs met pcl B)-

Helemaal mee eens, wordt vanzelf mat door het dragen.

Spoon1 Schreef:

De nieuwe 300 Master co-axial werd met veel
bombarie gepresenteerd en is sinds kort
verkrijgbaar maar ik zie en hoor er verder maar
weinig over.
Mss valt tie tegen qua verkoop aantallen?

Zelf vind ik het een mooie klok behalve de door
veel gehate PCL’s…maar ik vond al een plaatje
waarbij ze weggepoetst zijn.

Wat vind jij?

http://i1206.photobucket.com/albums/bb448/mspoon1/
Mobile%20Uploads/Seamaster-01.jpg

En nu zonder PCL…geleend van het web

http://i1206.photobucket.com/albums/bb448/mspoon1/
Mobile%20Uploads/tapatalk_1418399847490.jpeg

Voor dat geld is er veel moois verkrijgbaar. Persoonlijk had ik liever een meer standaard uurwerk (lees ‘werkpaard’) en een lagere prijs gezien. Nu is de combinatie vrij specifiek en zal het geen Omega sales-kanon worden…

Het ontwerp van de originele eerste generatie vind ik ook wat mooier.

Resumé: Aardig horloge, te hoge prijs.

Dat van die lange lugs was me eerder nog niet opgevallen maar nu ik er op gewezen word begin ik me er inderdaad wel aan te storen. Vooral de hoek die dan de band tov het horloge maakt op een smallere pols vind ik dan niet mooi.

De PCL’s vind ik persoonlijk prima. Overigens zijn de mat gemaakte schakels op de tweede foto wel ERG slecht gedaan, kijk naar de randjes van de center links; zonde hoor! Als je het dan doet, doe het dan goed bij zo’n prijzige klok…