Omega Seamaster 300 'Spectre' Limited Edition

Je kunt al bieden op eentje op ebay. Ben benieuwd hoe die eindigt. Helaas geen optie voor ons Europeaantjes, iets te veel risico op 2000 euro tax…:wink:

Dank! Ik blijf hem fantastisch vinden! Op de volglijst!

Aanstaande vrijdag is hij op het grote scherm te bekijken! :smile:

De Omega Seamaster 300 Spectre is natuurlijk een fantastisch horloge (tikkeltje overpriced) maar heeft allemaal niks met James Bond te maken natuurlijk. In de boeken van Ian Flemming draagt 007 een Rolex Submariner en dat past ook veel beter bij zijn narcistische / snobistische persoonlijkheid ;-).

Rolex zeker, maar Sub? De beste gok op basis van de boeken is volgens mij een 1016 Explorer.

2 likes

Only one brand is specifically named as that secret agent’s watch in Fleming’s original 14 Bond editions: Rolex. The greatest detail comes in his eleventh book, On Her Majesty’s Secret Service, published in 1963. Here we read of the “big luminous numerals” that Bond sees when taking a lazy midnight glance at his chronometer, “a heavy Rolex Oyster Perpetual on an expanding metal bracelet.”

Op basis hiervan concludeert met dat het een 1016 explorer moet zijn. Ian Fleming droeg zelf ook dit horloge. Ik denk dat je gelijk hebt JackW.

1 like

Na 21 seconde;
“Does it do anything?”
"It tells the time!"

3 likes

Net de film gezien en nu vind ik het horloge wel een stuk mooier :smile:

Let op, kan spoilers bevatten!

Het horloge heeft wel een prominente rol in de film en doet naar mijn mening ook hierdoor ook zijn naam eer aan in tegenstelling tot enkele andere bond films. Alarmfunctie met lume die knippert is wel echt vet.

Wel apart dat de ultieme gentleman gewoon zijn horloge onder een smoking draagt. Volgens mij niet zoals het heurt :sunglasses:

Ik denk dat ie al lang in de aow zit. 1957 is best lang geleden :wink:

Oeps, dialstatic was er al eerder mee.

Realiseerde me nu pas dat “red lume” terug Is van weggeweest

En als je wilt weten waar dat luide alarm zit…

1 like

"Does it do anything…? It tells the time."
Prachtige uitspraak waar wij allen genoegen mee nemen :sunglasses:

Ik kan wel zonder dat “The alarm is rather loud, if you know what I mean…” :wink:

Klopt het trouwens dat die Rolex uit “Live And Let Die” geen secondewijzer heeft?

Inderdaad zeg. Misschien omdat ie niet echt loopt of dat ze er een quartz in hebben gestopt om ruimte voor de gadgets over te houden?

Denk dat dit ook niet echt goed is voor een mechanisch uurwerkje :wink: