Omega Seamaster 300 'Spectre' Limited Edition

Horlogeliefhebbers,

Het is weer zover. Begin november is er een nieuwe Bondfilm op het witte scherm en daar hoort uiteraard een nieuw horloge bij. Met uitzondering van never say never again is het altijd duidelijk geweest welk horloge Bond om had in de films. Klik hier voor een overzicht. De laatste omega’s waren natuurlijk mooi, maar kwamen niet in de buurt van de Rolex Submariner Oyster Pepetual ref. 6538 die Sean Connery veelal om de pols had.

Maar nu is daar… de Omega Seamaster 300 ‘Spectre’ Limited Edition. En wat een plaatje is het! Natuurlijk konden we de remake van de Seamaster 300 uit 1957 al sinds vorig jaar aanschouwen, maar dit is toch meer… mooier… beter…

http://www.omegawatches.com/fileadmin/Watches/Product_Presentation/Seamaster/Seamaster300_Spectre/SE_Seamaster300_Spectre_Dial_960x720.jpg

Een waar Bond horloge. Robuust, maar tegelijkertijd met 41mm zeer stijlvol. Speciaal door de prachtige lollypop secondewijzer. Heeft een prachtig zwarte keramische en bi-directionele duikring en tikt weg op een Omega Master Co-Axial Kal. 8400. Komt uiteraard geen druppel in. Waterdicht tot 300m en een schroefkroontje. Voor de verandering op een 5 streeps grijs zwarte nato met omega sluiting. 007 en bijhorend pistool staan op de sluiting.

Ook top dat de 007 details dit maal niet op de plaat staan maar enkel op de caseback en strap te vinden zijn.

http://www.omegawatches.com/fileadmin/Watches/Product_Presentation/Seamaster/Seamaster300_Spectre/SE_Seamaster300_Spectre_vueC_1600x900.jpg

Wie verliefd is moet snel zijn. Er zijn er wereldwijd maar 7007 te krijgen. Ook moet je een goede 6400 eur meebrengen… maarja… het is wel weer een echt bond-horloge.

Ik ga de spaarpot maar eens keren, en kijken of ik er al bijna ben. Laten we het hopen.

Groet,

Harmen

6 likes

Hij is prachtig, maar wat een geld!

De marketingmachine draait weer op volle toeren (en de designer die met die lollipop wijzer op de proppen kwam, mag ook per direct in de ww wat mij betreft)

3 likes

Mooie bezel! WIjzers iets minder idd…

Hoort erbij! Denk ik zo…

Vind horloges die zo sterk gericht zijn op andere commerciële doelen (films, auto’s, sporters, etc) nooit aantrekkelijk hoe mooi ze ook kunnen zijn.

1 like

Eerder aow denk ik:

9 likes

Stond er eentje te koop bij JK Watchstore met ca. 20% korting:

http://www.jkwatchstore.nl/store/sold/1144/0/omega-seamaster-300-spectre-limited-edition-2015/

Mooie klok maar wel behoorlijk aan de prijs.

Hadden ze beter deze als voorbeeld kunnen nemen

Ik snap ook niet dat Omega weg komt met een 6.5k horloge op een nato.

4 likes

Met beide zaken ben ik het eigenlijk wel eens.

ik hou wel van de lollipopwijzer…

1 like

‘Maar’ 7007 stuks😂

2 likes

Die bezel vind ik een dikke no no zo met die uurmarkeringen, die zitten al op de wijzerplaat…

En de prijs…

Tja.

Ik vind em Ruk met hoofdletter!

Groeten,

Noel.

1 like

Het praatje van ts lijkt zó uit de reclamefolder van Omega te komen😂 Ik vind het eigenlijk niks bijzonders: wat nou Limited met 7007 exemplaren, geen stalen band aan een horloge van 6.5k en dan die lollipop wijzer, volgens mij het enige uiterlijke kenmerk dat dit een Bond editie is. Ze hebben daar kennelijk een directie die van groen houdt want ze zijn helemaal gek op recyclen, of het nu om wéér een nieuwe Speedmaster herdenkingseditie gaat, of nu weer met deze Bond versie. Je zou het ook een gebrek aan creativiteit kunnen noemen.

2 likes

Ik vind het toch een bijzonder fraai klokje, maar niet voor die prijs.

dit

dit

of dit

Allen rond de zelfde prijsklasse.

Lollipop is leuk, maar idd weinig limited meer aan met ruim 7000 exemplaren.

Blijft wel een tof horloge. Wel benieuwd of die nat ook rond de 12,50 als spare verkocht wordt…

prachtige klok. Maar ga me niet vertellen dat ie voor dat geld niet met stalen band wordt geleverd? :frowning:

Oeh als je het zo stelt dan denk je toch ook wel 2 keer na inderdaad. Ik vind het wel mooi maar dit nato vind ik niks.

Het is allemaal een beetje hetzelfde.
Verder best een leuke klok. De 007-limited doet mij helemaal niks. Maar er zullen genoeg klanten voor zijn anders brengt Omega ze niet stug uit. Geloof dat het in het buitenland meer doet dan in het nuchtere Nederland.