Ik moet nog lang(!) sparen voor mijn grail, een seamaster 300. Maar om de honger ondertussen te stillen dacht ik; zijn er horloges die hierop lijken om de feeling te krijgen van deze omega sfeer om en rond de 300-600 euro. Ik wil niet meteen aan pagani ali denken, ik bedoel originele merken. Ik denk vraag eens even…
Snap ik maar ik zou het geld bijhouden voor je grail .
Sparen duurt een eeuwigheid maar daarna is de voldoening eens zo groot .
En anders koop je denk ik een horloge dat je niet echt wil, ga voor je grail .
Maar ik zou het niet doen. Dat hommage gaat je op geen enkele manier hetzelfde gevoel geven als die echte Seamaster. Zonde van je geld.
Als je onderweg honger naar nieuwe horloges hebt kun je beter wat leuks kopen en langzaamaan je weg omhoog flipperen. Zo kom je er ook en kun je onderweg van alles proberen.
Misschien is dit wel een idee inderdaad … ik denk dat ik gewoon meer geld aan de kant ga zetten zodat ik de grail sneller kan kopen ipv andere horloges kopen👌
Uitstekende keuze! Heeft de blauwe of zwarte variant jouw voorkeur?
Ik begrijp je opmerking, maar ik kan niet in de portemonnne van TS kijken en dat kan, zoals bij velen, best wel even duren voor een horloge uit dit segment. Persoonlijk zou ik het wel snappen en aanraden om voor €300-€600 bijvoorbeeld een mooie Seiko te halen die je daarna nog steeds kunt blijven dragen als je de duurdere seamaster even links laat liggen.
Deze heeft niet de originele band toch? Dat zou ik zonde vinden.
Geen enkele “hommage” (zie je meestal met 1 m, maar het is een Frans woord en dit is de juiste spelling) gaat je echt blij maken. Heb zelf enkele Dan Henry’s hier; maar dat zijn en blijven incidentele “grab and go” kwartshorloges die nooit echt een band met je gaan krijgen.