Omega Seamaster 300 Watchco

Hallo allemaal,

De Omega Seamaster 300 is wellicht een van de mooiste Omega duikers ooit. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat Omega dit horloge nog geen nieuw leven in geblazen heeft. Ik denk namelijk dat dit by far hun meest succesvolle Omega Seamaster lijn zou kunnen zijn. Watchco is een bedrijf die destijds heel veel Omega Seamaster 300 onderdelen heeft opgekocht en de Omega Seamaster 300 met originele Omega NOS onderdelen in elkaar heeft gezet. Het horloge is nooit door Omega zelf uitgebracht maar bestaat wel volledig uit originele Omega onderdelen. De discussie of een Omega Seamaster 300 Watchco een fake horloge is is dus redelijk gecompliceerd. Omega heeft iig wel sinds dat ze er achter kwamen in 2015 het verkopen van Omega onderdelen aan derde partijen die geen Omega service center zijn tot een halt geroepen. Anyhow ik snap niet dat Omega hun meest iconische model opnieuw leven inblaast maar wel de ene limited edition Speedmaster en Seamaster uitbrengt. Ik ben ervan overtuigd dat een nieuwe Omega Seamaster 300 in exact dezelfde vorm en hoedanigheid als de eerder genoemde Omega Seamaster 300 Watchco een instant succes zou zijn en dat het wellicht hun best verkopende Omega Seamaster lijn zou kunnen worden. Ik ben benieuwd naar jullie mening over bovenstaande.

Filmpje ter inspiratie:

En tot slot de poll

Omega moet de Seamaster 300

  • Nieuw leven inblazen
  • Discontinued laten

0 stemmers

Een nieuwe Omega Seamaster 300 zou

  • Een instant succes zijn
  • Gewoon een dertien in een dozijn horloge in de Omega catalogus

0 stemmers

Ik zie de Omega Seamaster 300 Watchco als

  • Een echte Omega want 100% echte onderdelen
  • Een fake gezien niet door Omega zelf uitgebracht

0 stemmers

MvG Ralph

7 likes

Jezus wat veel vragen ineens.
Ik moet hier even over nadenken. Kom er op terug…

15 likes

En? Ben je er al uit?

1 like

Omega onderdelen, maar niet de juiste vintage onderdelen! En ook worden er veel andere horloges gesloopt om de uurwerken uit de halen en hier in te proppen. Ik vind het uiterst dubieuze horloges, zomaar nieuwe vintage horloges samen te stellen, exemplaren die vroeger helemaal niet bestonden.

7 likes

:point_up: dat.

7 likes

3 stuks nog wel, jij weet van gekkigheid ook niet meer wat te doen.

Yes. De Omega is vet, moet terugkomen, zou een succes worden en is voor mij nu voldoende origineel.

:+1:t2::raised_hands:t2:

3 likes

Ik ben blij dat Watchco stout is geweest.

Wat is jouw mening Ralph?

33 likes

Mwah, ben niet zo van het retro gebeuren

Deze staat ook op mijn, ooit, wishlist :raised_hands:

Nog even wachten. Soon. :tada:

16 likes

Je wordt wel beloond straks….

1 like

De reis ergens naartoe is vaak mooier dan de eindbestemming hè. Ofzo.

3 likes

Wat een leuk verhaal over de herkomst van de Seamaster 300 Watchco. ‘Opnieuw’ uitbrengen? Oh, nee! Niet aan beginnen.

1 like

Gek op retro, dus ik zeg: kom maar op, Omega!

I rest my case.

5 likes

Franken?

1 like

Ik denk dat het een instant succes zou zijn als ze hem opnieuw uit zouden brengen.

Seiko doet het goed door van de 6105-8110 een vrijwel exacte kopie uit te brengen, limited en voor een stevige prijs: de SLA033. En daarna betaalbaarder varianten die net genoeg verschillen om voor de liefhebber niet hetzelfde te zijn, maar die door de grote groep klanten met dat meer beperkte budget wel als hetzelfde worden gezien.

Omega klanten zouden waarschijnlijk niet zo’n beperkte budget versie zoeken, dus zou ik een versie uitbrengen die toch wel iets afweek, in de print op de wijzerplaat ofzo, om verwarring te voorkomen, en om vintage verzamelaars hun uniekheid te laten houden. Zoals Seiko met de SLA033 heeft gedaan.

Er zijn mensen die zeggen dat Seiko de kopers van de dure SLA033 in 2019 heeft genaaid door later goedkopere versies uit te brengen. Maar als je ze naast elkaar legt, dan is er maar eentje die echt de reissue is van de 6105, en dat is de SLA033. De latere goedkopere versies zijn ook gewoon meer naar een beperkter budget gemaakt.

Ik heb speciaal de Helson Sharkmaster 300 gekocht om te zien of zijn voorbeeld (de hierboven besproken Seamaster 300 dus) iets voor mij zou kunnen zijn. Voor mij is ie te veel Vintage en als er nieuw leven in zou worden geblazen door m 1 op 1 opnieuw uit te brengen, zou ik m dus niet kopen. De Watchco vind ik niet een echte Omega.

Ps: de Helson heb ik dus ook maar weer verkocht :wink: https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tr-helson-sharkmaster-300-full-set/331256

Het ontwerp is 99% het zelfde. Als ze de releases om gedraaid hadden dan had de SLA033 die al lastig verkocht nog lastiger aan de man te brengen geweest. :innocent: