Omega Seamaster 300 Watchco

Ik hoop niet dat Omega een release gaat uitbrengen want gezien de huidige waarde van het origineel zal het wel weer de absolute hoofdprijs worden. Maar Omega heeft daarna genoeg gemaakt wat er echt wel op lijkt. Wat te denken van de Peter Blake uit de jaren 90?

9 likes

Dat vind ik niet. Juist de details maken het verschil. Kijk bijvoorbeeld naar de brushing op de achterkant van de SLA033 die net zoals de 6105 is. De SPB151 is glad gepolijst. En zo zijn er meer verschillen. Het is prima voor de mensen die die verschillen niet de moeite waard vinden dat er een betaalbaarder versie is. Maar ik houd van een mooie afwerking.

Ja maar wat er op lijkt is niet helemaal hetzelfde. Ik vind de originele Seamaster 300 echt schitterend. Zou een serieuze competitie zijn voor de Rolex Submariner. Ik zou zeggen tegen Omega heel rap met een nieuwe reissue komen.

1 like

Ik vind het ook dubieuze horloges, maar ik snap wel dat er vraag naar is. De looks van de Omega Seamaster 300 zijn echt fantastisch mooi. Veelzijdig en tijdloos. Zou samen met de Speedmaster het topmodel van Omega kunnen zijn…

1 like

Ik vind het een schitterend horloge. Ik snap dat er vraag naar is. Maar voor mij persoonlijk zou het een no go zijn voor mijn collectie omdat het horloge niet door Omega zelf uitgebracht is. Maar dat neemt niet weg dat het een prachtig mooi horloge is. Ik hoop oprecht dat Omega binnen nu en een paar jaar en nieuwe reissue uitbrengt.

1 like

Klinkt dus eigenlijk als een vrij eenvoudige discussie met dito antwoord :ok_hand:
Hulde

Ander punt, is dit topic dus niet een discussie over fake horloges?

3 likes

Nee hoor horloge bestaat uit 100% originele Omega onderdelen. Zie het meer als een mod. En over Seiko mods mag hier ook gewoon over gepraat worden mits het originele onderdelen betreft…

Ik twijfel nogal aan deze redenering. Heeft Omega zelf hier al iets over gezegd. Niet vergeten, het is nooit door Omega zelf uitgebracht en is in zekere zin een franken watch. Fake faker fake.

Originele onderdelen, originele specs… geen verschil dus
Niet door Omega werknemers in elkaar gezet … wel een verschil

Hmmm lastig. Als een oud werknemer van Omega ze in elkaar zet?
of een service partner…

I don’t know, it is not obvious.



Wat zal ik zeggen …

Vintage is ie prachtig. Twijfel of een remake iets toevoegt … bakeliet is zeker niet meer van deze tijd en faux patina is toch ook een trucje.

10 likes

Ik heb een van de horloges in het topic geserviced, en kreeg er zelf geen hebzuchtige neigingen van. Er mist gewoon echt iets. Het uurwerk is het mooiste deel van het hele horloge, maar ja - daar merk je niet veel van als drager. De rest is gewoon te nieuw.

4 likes

Maar nog steeds door een ander bedrijf uitgegeven en waarschijnlijk zonder toestemming van Omega.

Dat zegt genoeg denk ik!
Met heel veel positiviteit een frankenwatch maar eigenlijk gewoon fake! :-1:

2 likes

En als je een originele (in slechte staat) hebt en compleet laat reviseren bij een horlogemaker, heb je dan niet hetzelfde?

3 likes

Nee, vind ik niet! Dan heb je een horloge dat origineel door Omega is gefabriceerd, waar onderdelen in worden gezet die officieel door Omega zijn uitgegeven met als doel het vervangen van versleten onderdelen.
Bij Watchco hebben ze onderdelen opgekocht die weliswaar zijn uitgegeven door Omega, maar nooit met de intentie om daar dan volledig nieuwe horloges met Omega merknaam erop te produceren. De intentie en toestemming zijn het wezenlijke verschil. En daarmee lijkt het mij dan toch ook wel een redelijk schaamteloze inbreuk op het merkenrecht!

1 like

Wat mij betreft wel. Het gaat toch om de onderdelen. Hetzelfde is van toepassing op onderhoud aan je auto. Is je auto opeens geen Volvo meer als je deze niet door een Volvo dealer laat onderhouden maar door een algemene garage. Ik dacht het niet. Zelfde van toepassing op: fietsen, witgoed, computers enz.

1 like

Precies: als ik volvo parts opkoop en sleutel die in elkaar is het dan een fake volvo? Nee denk het niet.

Juridisch gezien: of ik deze auto als volvo mag verkopen? dat niet waarschijnlijk.

2 likes

Waarom niet. Zijn toch allemaal Volvo onderdelen.:grin:

1 like

In dit voorbeeld is die auto nooit een Volvo geweest, want hij is nooit bij Volvo van de band gerold. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dus als je thuis een brood bakt is het geen brood. Nee dat moet uit de oven van de bakker komen. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Als je de accu vervangt door een originele accu in een volvo (je doet dat zelf) is het dan geen volvo meer omdat ie niet zo van de band is gerold?

En wat als je een ander merk accu monteert?

Ik vind het een lastige vraag hoor.