Omega Seamaster 300 Watchco

Ik blijf het ook een lastige kwestie vinden, beide is wat van te zeggen.

Maar inderdaad als ik een oude Porsche in een schuur vindt die compleet is doorgeroest en ga die zelf helemaal vervangen door nieuwe originele onderdelen blijft het een Porsche, maar die Porsche is ooit wel gefabriceerd door Porsche.

Als ik dan nu vanuit het niks de Porsche onderdelen bestel wordt het wel een Porsche toch? Al gaan ze dat waarschijnlijk niet toestaan, net als omega die er een stokje voor heeft gestoken.

Dan zou ik NOOIT een pre-war Bentley kopen als ik jou was :upside_down_face:
Die zijn bijna zonder uitzondering opgebouwd op resten van een chassis.

1 like

Jongens hou eens op over auto’s. :wink:

1 like

Tenzij dat dat brood de merknaam Volvo of Omega oid draagt is dat niet van toepassing op deze discussie, dunkt me. :rofl:

1 like

De emoties over horloges laaien wat hoger op dan bij auto’s :sweat_smile:
Je hebt gelijk… point taken :slight_smile:

Enfin, het blijft inderdaad een dingetje voor velen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een vanaf fabriek geleverde versie met eerste onderdelen. Echter ik vind het zelf iets te kort door de bocht om een WatchCo in een (verdom) hoekje te duwen. Blijft voor mij ook zeer mooie horloge die ik ook graag om pols zou willen hebben. Fijne zondag “gents”.

3 likes

Dat dus, ze hebben de Seamaster Blake gemaakt, die was naast de Bond versie te koop.
In quartz en in automaat, in staal en in titanium.

Ik denk niet dat die beter verkocht dan de Bond.
In heb de mijne bij de dealer gekocht met een fatsoenlijke korting, nadat die uit hun catalogus was verdwenen.

Ik denk dat die nu, op de 2de hands markt, meer succes heeft dan de Bond versie uit dezelfde tijd.

Maar de echte hoogvlieger is die dus niet geworden voor Omega, ze hebben het wel een poging gegeven.

Watchco heeft met wisselstukken horloges terug in elkaar gezet, maar niet (steeds?) met de correcte onderdelen (ander caliber, wijzers, …).
Zolang je dit weet bij aanschaf is dat prima toch.

WatchCo is een Omega service center. De onderdelen zijn uit de Omega catalogus bij Omega besteld en door Omega geleverd, vervolgens in elkaar gezet door Omega gecertificeerde horlogemakers.

Ik zie het probleem niet, zolang het verschil met de sixties exemplaren visueel zichtbaar blijft. Wat vooralsnog het geval is.

7 likes

Mijn recente aankoop van een Seamaster 300 Trilogy heeft mij helemaal enthousiast gemaakt voor dit horloge. De Watchco versie is super maar vooral ook met een mooi verhaal. Net als trouwens de AWCo Squale No Robinio

Onderstaand horloge is ook om helemaal warm van te worden

(bron: Bulang and Sons)

3 likes

Lekker hoor :nerd_face:

4 likes

Is ook zo met de Omega SHOM

2 likes

Een franken watch, een dure frankenwacht.

Daarbij vind ik elk gemodde horloge ongeacht de prijsklasse een franken watch.

Is hij mooi; ja dat wel.
Maar het is in mijn optiek geen omega, evenmin dat een gemodde seiko nog een seiko is. Of een volvo v60 met het motorblok van een v70 nog een volvo is.

Dat wil niet zeggen dat het ineens minder leuk hoeft te zijn.

Gewoon lekker modden en heilige huisjes omver trappen.

2 likes

Tgoh het zijn toffe dingen voor mensen die houden van de vintage look maar met de zorgeloosheid van een modern horloge - ik begrijp dat wel :+1:

3 likes

Niets discutabels aan als hij maar niet als een vintage aangeboden wordt.

De looks met alleen originele onderdelen van vintage maar de gemakken van modern (waterdicht luminova etc).

En om de boel ingewikkelder te maken heeft omega eerst nog rijden watchco exemplaren geserviced. Deze zijn er dus ook met originele omega servicepas. En omega zag deze horloges toen zelf als origineel…
Het verdienmodel van watchco werd alleen een beetje te groot waardoor ze gestopt zijn met het servicen van deze exemplaren en heeft watchco zijn status als servicecentrum van omega verloren.

Gewoon lekker genieten van wat het is!
Een heerlijk horloge!

18 likes

Leuk hoor.

Zou je zelf de laatste vraag ook nog even willen beantwoorden @RLC

:cowboy_hat_face:

Persoonlijk kan ik er geen genoeg van krijgen…Heb er met plezier Sub voor verkocht.

10 likes

Kan niet wachten,tot die van mij binnen is,pfff,hij is echt cool!

2 likes

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/5/6/6/56680e33f6065ae07c26a14f878525f8f60c8fc4.jpeg
Welk referentie nummer heeft deze band,komt van een Speedmaster?

Is de een band van een 2019 Speedy.
Ref weet ik even niet.
End links zijn niet perfect aansluitend hoor. Er zijn op fora wel endlink reeds die beter passen. Uit mijn hoofd 840 of zo.

3 likes

Thanks