Omega Seamaster 300m 2531.80.00

Hallo, Ik ben aan het denken om er nog Seamaster 300m 2531.80.00 aan de collectie toe te voegen. Nu valt mij toch op dat ze precies wel aardig in waarde aan het stijgen zijn. Is dat niet een beetje een hype en zouden de prijzen stabiel blijven, terug zakken, of nog verder stijgen? Wat is een eerlijke prijs voor een deftig exemplaar? Ik wil het liefst eentje zo mint mogelijk maar die ga je haast toch niet vinden; Kan ik dan niet beter eentje zoeken zo goedkoop mogelijk en die dan weer helemaal netjes op orde laten zetten bij bv iemand als Ferrie Schweitzer? Nu ik heb geen ervaring met vintage en velen zullen zeggen in originele staat houden maar zo ben ik niet, ik wil alles zo mint mogelijk.

Grtjs,

Waar zie je dit?

Chrono24, men vraagt al rap over de 2K. Volgens mij was de gemiddelde prijs een paar jaar geleden rond de 1600 Euro.

:rofl::ok_hand:

1 like

Denk Dat t komt door t Rolex effect. Nieuwe Rolex horloges worden duurder, en zo ook hun ouwe.

Chrono24 zitten wel vnl handelaren, dealers enzo. Die vragen wel vaak de volle pond.

Of t 1 voordeliger is dan t ander hangt vd staat af. Als ie ook n service beurt zou moeten krijgen, dan ben je misschien ook zo n paar honderd kwijt. En ook nog nieuwe pakkingen enzo tikken ook weer aan. Vooral omdat bij sommigen de hele kroon vervangen wordt.

Chrono is niet realistisch qua prijzen. Dit zijn bedrijven die een marge op de verkoop hebben. Gewoon eentje scoren via het forum of marktplaats.

Mits je geld geen issue vind. Het kopen bij een juwelier brengt ook zijn voordelen mee in de vorm van garantie etc.

Ja de prijzen stijgen, maar niet zo snel als chrono24 wil doen geloven.

Een mooi origineel en goed exemplaar full set zal je denk ik wel in de 1600-1800 range moeten zoeken.

De prijzen zijn zeker stijgende. Zie nog maar eens een goed exemplaar van 25 jaar oud te vinden. De spoeling wordt dunner.

Paar maanden geleden heb ik voor een zeer fraai exemplaar, met recente service, €1.850,- betaald.

Ik denk dit een correct bedrag was voor dit specifieke horloge.

2 likes

Rond de 2K fullset moet te vinden zijn.

Ik denk dat ik best afwacht tot er hier eentje wordt aangeboden, heb ik nog wat tijd om zelf nog wat te verkopen :slightly_smiling_face: