Hallo, Ik ben aan het denken om er nog Seamaster 300m 2531.80.00 aan de collectie toe te voegen. Nu valt mij toch op dat ze precies wel aardig in waarde aan het stijgen zijn. Is dat niet een beetje een hype en zouden de prijzen stabiel blijven, terug zakken, of nog verder stijgen? Wat is een eerlijke prijs voor een deftig exemplaar? Ik wil het liefst eentje zo mint mogelijk maar die ga je haast toch niet vinden; Kan ik dan niet beter eentje zoeken zo goedkoop mogelijk en die dan weer helemaal netjes op orde laten zetten bij bv iemand als Ferrie Schweitzer? Nu ik heb geen ervaring met vintage en velen zullen zeggen in originele staat houden maar zo ben ik niet, ik wil alles zo mint mogelijk.
Denk Dat t komt door t Rolex effect. Nieuwe Rolex horloges worden duurder, en zo ook hun ouwe.
Chrono24 zitten wel vnl handelaren, dealers enzo. Die vragen wel vaak de volle pond.
Of t 1 voordeliger is dan t ander hangt vd staat af. Als ie ook n service beurt zou moeten krijgen, dan ben je misschien ook zo n paar honderd kwijt. En ook nog nieuwe pakkingen enzo tikken ook weer aan. Vooral omdat bij sommigen de hele kroon vervangen wordt.