Omega Seamaster 300m ceramische

Ik vermoed dat het zoiets zal worden,

Fijn voor alle mensen die er lang voor moeten sparen. Telkens als het bedrag bijna is bereikt, komt het horloge opnieuw buiten bereik.

2 likes

Ja…, dat is natuurlijk erg. En bizar, maar blijkbaar worden die stukken toch verder gekocht. Er is blijkbaar geen crisis in de luxesector.

Ik heb de mijne ook van de “lokale” juwelier.
Kon gelukkig toch een groot deel van die prijsverhoging er weer afl#llen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik had niet de laagste prijs van 't land, maar vind een stukje service ook wel prettig. Voor die paar tientjes meer kocht ik de Seamaster graag bij hem.

Grt
Nick

Ik heb maar een oude quartz smp300, maar dan nog lach ik me kapot als ik deze prijzen zie

Dat heb ik nu ook. Ik betaal ook liever iets meer en in ruil daarvoor een goede service.
Waar ik mijn horloges koop in Nijmegen kan ik altijd langskomen om bijvoorbeeld een stalen bandje in te korten, zelfs als ik het horloge daar niet heb gekocht en ze doen dat dan gratis.

Dat betaal je dan deels zelf maar het is een fijn gevoel dat je altijd terecht kan bij de juwelier op de hoek en nooit een horloge hoeft te verzenden of er 200km voor te moeten rijden. Gewoon het gevoel dat je, ook in deze tijd, als klant nog koning kan zijn.

Ik kan momenteel bij de lokale juwelier een zwarte kopen voor 2,8K (-20%van de normale prijs). Maar die komt uit het uitstalraam en heeft er blijkbaar nogal een lange tijd ingelegen. Dus dat is ook niet altijd een goed teken. Vooral in deze tijd waar de zon nogal frequent en hard kan toeslaan op die uitstalramen. De prijs is nog steeds 200€ meer dan eentje van 2014, ongedragen en label “nieuw” op Chrono24. Tja…, is 200€ veel? Voor sommigen wel, voor anderen niet. Maar ik twijfel toch nog… Die juwelier is trouwens een goeie kennis maar onder zijn prijs wil hij niet meer gaan. En het is bovendien een zwarte terwijl ik toch nog een lichte voorkeur heb voor de blauwe.

Uit ervaring weet ik dat een blauwe makkelijker combineert, dus persoonlijk zou ik voor de blauwe gaan.
En je hebt gelijk: “een winkeldochter” kopen, daar moet je steeds mee oppassen.
Stel dat er grote kosten aan komen.

Alhoewel, op een nieuw horloge krijg je toch garantie…

Voilà, de koop is gesloten. Het is een blauwe geworden.

1 like

Voila, gefeliciteerd !
Blauw of zwart, altijd een goede keus !

Pictures please… :wink:

Grt
Nick

Foto’s komen er zeker van zodra die binnen is. :wink:

Gelukkig nu op chrono24 nieuw voor ca 5000.-. Wel even in Turijn ophalen:)

Dan heb je wel een gratis vakantie!

@anon59745955HF…gefeliciteerd. Mooie aankoop en de blauwe is super!

Inderdaad dat zal waarschijnlijk ‘verblijf inbegrepen’ zijn. Die van mij is maar iets meer dan de helft ervan, maar wel zonder vakantie gezien ik die liever zelf kies. :smile:

Met die Italianen moet je wel opletten. Zij nogal wispelturig. Mijn aankoop komt ook van ginder, maar heb mij wel laten indekken door Chrono24 met een “Trusted Checkout”. Dit kost je 2% meer, maar toch een garantie voor het verdere verloop.

Deze morgen een vooruitbetaling gedaan via mijn bankrelatie naar Chrono24 Karlsruhe Duitsland voor het horloge. Daarnet heb ik al een bevestiging van Chrono24 per mail gekregen dat ze het bedrag al ontvangen hebben.
Dit is nog nooit zo vlug gegaan. Ik heb wel de mogelijkheid genomen die mijn bank mij ter beschikking stelt om dringende betalingen onder beveiligde telefoonverbinding uit te voeren. Maar dit is wel full speed hoor, dezelfde dag nog afgehandeld. Voor een gewone vooruitbetaling naar het buitenland mag je soms wel op min. 3 dagen rekenen. Ik weet niet hoe dit bij jullie is.
Het ‘Trusted Checkout systeem’ van Chrono24 vind ik trouwens zeer goed. Alle bewegingen die er gebeuren van voor tot na de transactie, incluis de levering worden nauwlettend opgevolgd en telkens per mail bevestigd door Chrono. Alle stappen worden dan ook onmiddellijk doorgespeeld aan de verkoper zodat die ook op een adequate en snelle manier kan verdergaan met de afwikkeling van de verkoop.

1 like

Thx voor de tip, deze dealer Bondoni uit Turijn schijnt inderdaad wisselende reactie/ervaringen te geven. Sowieso zou ik voor dit geld erheen vliegen om hem goed te passen.

Heb met die Bodoni heb ik ook geen goed gevoel. Die mannen moeten sommige horloges nog bestellen en leveren dan als het goed gaat binnen de 30dagen. Meestal laten ze je dan ook nog weten dat de prijs niet meer dezelfde is dan oorspronkelijk geafficheerd. Niet koosjer dus. Bovendien vragen die u een kopie van het paspoort. Voor mij eigenlijk geen probleem, ik heb nieks te verbergen, maar kan een privaat persoon zo maar een kopie van iemands paspoort eisen? Dit lijkt mij ook niet zo alledaags.
Heb ook het feit van veranderde prijzen al eens gemeld aan Chrono24, maar ze hebben daar nog niet op gereageerd.

In principe kan je een kopie afgeven, maar wel met het bsn nummer afgedekt. Anders kunnen ze id fraude plegen. Waarschijnlijk zijn ze geen voorraadhouder van omega, misschien wel van de goedkopere modellen.
Ik kan me ook weer voorstellen dat ze niks afzenden zonder zeker te zijn van de identiteit van de koper.
En tussendoor de prijs veranderen…Echt weer op z’n Italiaans…

Veel voorpret!