Ik wil graag een Omega seamaster kopen maar ik zit al tijden te twijfelen tussen de 300m co axial en de 8500 42mm planet ocean. Ik vind de 300m mooier, maar de planet ocean heeft het betere uurwerk. Het nadeel van de planet ocean vind ik de dikte.
Ik heb zowel de 300SMPc als de PO 2500D in 42mm.
Beide heerlijk qua diameter en dikte.
De 8500 vind ik ook te dik, ik heb hem om gehad.
De PO 39.5mm vind ik voor een duiker te klein en de wijzerplaat te vrouwelijk.
De band van de SMPc vind ik ook niet geweldig, maar draag deze op een originele rubberen Omega band.
Dit is ook een mooie combi.
SMPc op een 1610/930 Seamaster band.
Moest Omega de standaard band van de SMP300c nu eens een upgrade geven en die 90’s tramrails eruit gooien, dan zou ik serieus twijfelen om eentje in huis te halen! Ik denk dat ik niet de enige ben.
Ik heb nooit begrepen wat mensen toch tegen die echt geweldig mooie 300m band hebben. Voor mij zou de keuze niet moeilijk zijn overigens, die 300m, uiteraard.
Gelukkig bezit er ik zelf eentje.
Wait whut
Smaken verschillen natuurlijk.
Een 39,5 scheelt 0,5MM met een Rolex Sub… [quote=“illewoare, post:8, topic:123895”]
90’s tramrails eruit gooien,
[/quote]
Kan het niet beter verwoorden , echt een jaren 90 band.
Neemt niet weg dat de mensen die hem mooi vinden aan de 300M een goede aankoop doen , top horloge
Ik vind de wijzerplaat te druk.
Er is te weinig ruimte op de plaat om alles kwijt te kunnen.
Hebben de dames duikertjes ook last van.
Just my cup of tea.
Ja, eventjes bij de juwelier.
Voor een dresser een prima formaatje.
Voor een duiker met bijbehorende hoogte te klein.
Als de indices wat kleiner waren geweest en de 6, 9 en 12 ontbraken, zoals bij de Rolex, komt de wijzerplaat ook groter, mannelijker, over.
De Rolex is evenwichtiger net als de PO in 42mm.
IMHO.
Pas hier op het forum de kreet “tramrails” gehoord.
Ik vind het een prachtige band, draagt heerlijk, ziet er karakteristiek uit. Niets mis mee, integendeel !