Omega seamaster 300M

Hallo!

Ik ben nieuw hier. Best wel vaak wat gelezen op dit forum maar heb me nooit geregistreerd. Tot nu.

Ik heb horloges altijd al mooi gevonden. Vroeger als puber stond ik altijd bij de juwelier naar de breitlings te kijken. De link van tag heuer vond ik ook altijd gaaf. Maar toen nog onbetaalbaar voor mij. Dus ik had een festina. Waar ik wel heel blij mee was.

Een aantal jaar geleden een Tissot prc200 gekocht. Daar is de band een keer van stuk gegaan en sindsdien ligt hij in de kast. Met een leren band, en lege batterij, want ik draag hem niet meer.

Tja en dan kijk je wel eens op marktplaats naar horloges, maar omdat je druk bent met van alles en nog wat komt het er gewoon niet van…

Maar vandaag ben ik bij de juwelier geweest. Ik heb me de laatste maanden oa op dit forum ingelezen op automatische horloges en besloten dat ik er 1 ga aanschaffen. Een Tag Heuer Aquaracer moest het worden. Goede kwaliteit, een merk dat ik vroeger al mooi vond en toch enigzins betaalbaar.

Maar nu heeft de Omega Seamaster mijn interesse gewekt. Wat een mooi horloge! Tijdloos en past bij verschillende outfits. Wel een dikke 1000 euro duurder, maar als je toch bezig bent…

Maar goed, ik ben dus bij de juwelier geweest. De prijs van het horloge is 3600. Ik heb gevraagd of ze wat met de prijs konden doen. Er kan 400 af, dus 3200. Maar als ik op chrono24 kijk zie ik ze al voor 2400?

Mijn vraag: is 3200 een goede prijs? Heeft het meerwaarde om het horloge bij een juwelier te kopen? Het voelt natuurlijk wel speciaal om hem daar mee te nemen.

Wat is wijsheid? Sorry voor het lange verhaal.

6 likes

Het exacte referentienummer noemen is misschien wel zo handig. Bijvoorbeeld 212.30.41.20.01.003.

En dat ga je voor € 2400,- in nederland niet redden. € 2700,- wel.

Het is maar net wat je wil. Bij een AD kopen heeft zijn voor- en nadelen. Dat geldt ook voor de grijze handelaren als @Crownguard bijvoorbeeld.

Welkom overigens.

Zoek maar eens op grijze dealers … :female_detective:

De juwelier heeft een pand, personeel etc … kost allemaal niet niks en dat moet betaald worden.

Voordeel je krijgt vaak wel goede service en je kunt passen …

Een tag is overigens ook niet te versmaden en zeker een step up. Ze zijn niet voor niks het tweede grootste horloge merk. Omega seamaster is weer een stapje hoger … en zo is de ocean planeet weer een stapje op de 300m … :grinning:

Keuzes …

Ook binnen de EU?

Monaco, mall of the watch

1 like

Succes met de aankoop van een SMPc, het is inderdaad erg mooi😀(wel een keer klikken op de foto voor een scherper plaatje)

10 likes

Ja

Doe jezelf een plezier en haal die lege batterij er uit voordat hij gaat lekken. Je weet maar nooit wat je er nog mee wilt doen later.

Succes met je zoektocht.

En welkom natuurlijk!

2 likes

Als je het horloge bekijkt op hun eigen website zie je dat het niet om een ongedragen exemplaar gaat.

Pristine condition, 95%…

Bij Schaap & Citroen ging de prijs zonder vragen al naar 3100. Uiteindelijk bij een andere AD vriendenprijs gehad. Doe je best, prijs kan lager!

4 likes

Thanx goeie tip!

Klopt. Schijnt dat het nieuwe horloges zijn die aangeboden worden als gedragen/mint, omdat ze anders gezeur krijgen met de fabrikant*. Aangezien ze ver onder de voorgestelde retailprijs zitten.

(*kunnen ook de AD’s zijn hoor, daar wil ik vanaf zijn)

Wat was die vriendenprijs?

Ben het zelf ook wat aan het volgen want ooit komt hij eens terug…
Bij Chronext (oa in Keulen) kan je nieuwe krijgen voor €2800. Iets dichterbij - William Wien - voor €2880…

Thanx for sharing!

Dan nog iets anders. Op internet (oa hier op het forum) las ik dat Omega de garantie van 2 naar 4 jaar had verlengd. Gister bij de juwelier, Koelink in Enschede om precies te zijn, zeiden ze dat het een fabeltje was. Bij hun krijg je gewoon 2 jaar garantie. Op de website van William Wien lees ik 3 jaar.

Wat is het nu?

Your OMEGA® watch is warranted by OMEGA SA* for a period of twenty-four (24) months, thirty-six (36) months for watches with a co- axial escapement and forty-eight (48) months for watches with a co- axial escapement and SI14 balance spring , as well as for watches with the caliber 8500 or 8501, from the date of purchase under the terms and conditions of this warranty. The international OMEGA war- ranty covers material and manufacturing defects existing at the time of delivery of the purchased OMEGA watch (“defects”). The warranty only comes into force if the warranty certificate is dated, fully and correctly completed and stamped by an authorised OMEGA retailer (“valid warranty certificate”).

Bron: https://www.omegawatches.com/media/pdf/user-manuals/OMEGA_User_Manual_EN.pdf (pagina 9/10)

Laat onverlet dat sommige dealers/juweliers soms zelf ook nog iets extra’s doen.

1 like

Of in het geval van Koelink Enschede dus een jaartje minder. Helder.

Educate them! Ze kunnen natuurlijk nooit minder garantie geven als hetgeen Omega zelf afgeeft, minimaal 24 maanden dus afhankelijk van het type.

Verder, wat @Stefanmol hieronder schrijft.