Omega seamaster 300M

Ik zie dat Koelink een AD is, in dat geval kun je daar gewoon terecht voor de garantieperiode die Omega communiceert. Sterker, je kunt als het horloge bij Koelink koopt binnen de Omega garantie bij elke AD ter wereld binnenstappen voor garantie.

1 like

Mooi horloge!
Komt bij mij ook een keer terug.

Ik vind het altijd wel prettiger om in eigen land te kopen.
Kost iets meer maar ik vind het wel prettig om het horloge persoonlijk te gaan kopen. Dat is ook onderdeel van de totale beleving en het is een Nederlands horloge voor als je daar waarde aan hecht.

2 likes

Eens. Na een wat minder goede ervaring met verzending van een horloge (overigens ook vanuit Nederland) denk ik er ook zo over. Die €300 meer kom je dan ook wel weer overheen en geeft toch een stukje rust. Helemaal als je niet van plan bent het horloge gelijk weer te flipperen

Ik heb de Seamaster besteld via Chrono24, prima ervaring!! Voor garantie ben ik niet bang, desnoods stuur ik hem op naar de AD in Duitsland/Nederland.

Maar uiteindelijk gewoon daar kopen waar je beste gevoel bij hebt.

Oke en dan heb ik er nog 1:

Ik heb bij Koelink gevraagd hoe vaak de Omega een beurt nodig had. Hun advies was zolang het horloge bleef lopen dat hij geen beurt nodig had. Hier op het forum lees ik om de 5 jaar. Dat heb ik aangegeven, maar dat was echt niet nodig bij een Omega. “Dat blijft wel lopen”.

Wel moet het horloge volgens hun elk jaar waterdicht gemaakt worden.

8-10 jaar is prima. Er kan trouwens wel veel (onzichtbare) schade ontstaan als je hem laat lopen “tot hij stopt”. Zou gewoon die 8-10 jaar aanhouden. Elk jaar waterdicht maken lijkt mij een beetje overdreven, of hij wil je graag jaarlijks een pinbetaling laten doen :roll_eyes:

1 like

Tot het horloge stopt?! Dat lijkt mij - als niet horlogekenner - zelfs niet handig. Ik ben voornemens iedere 5 tot 7 jaar te laten nakijken.

Voor wat betreft waterdichtheid; dit zou ik ook graag willen weten, aangezien ik er wel degelijk mee zwem…

Haha Koelink Enschede? Wat een eersterangs knuppels zijn dat. Die vragen je nog of je een nieuw batterijtje in je Sub wil nu je er toch bent. Ik vroeg daar of ik of ik die nieuwe coaxiale SM mocht passen.

Hij wist niet welke dat was. Oké prima, die zwarte in het midden bovenaan

Nou meneer, ik ben op dit moment erg druk. U kan straks wel even terugkomen.

Haha hoe hebbie 't dan muiter :joy:

Poehhhh wat heb ik een hekel aan de onkunde van die schijtzaak. M.a.w. niet luisteren naar wat ze je vertellen.

7 likes

Leek me ook al niet een top zaak zo te lezen. Daar wou ik mijn horloge al niet meer kopen.

1 like

Ben je trouwens nog terug gegaan?

1 like

Ik ben moonwalkend achterstevoren de winkel uitgeschuifeld met twee middenvingers in de lucht.

Dus nee.

8 likes

I love it :slight_smile:

1 like

:joy:

1 like

Afgelopen maandag mijn Seamaster afgegeven bij Movements watch service in Hengelo. Afwijking was 50 sec. per 24 uur. Hebben hem gereguleerd (afwijking nu 4 sec per 24 uur) en meteen getest op waterdichtheid. Service was niet nodig, uurwerk zag er zeer net uit alhoewel de service historie niet bij mij bekend is.

Ik ben zeer tevreden, prettig geholpen en de volgende keer rijd ik zeker weer richting Hengelo.

3 likes

Kijk eens op de site van onze Jaap @SuperC ten2two.nl, daar staat een jong gebruikte voor een stuk minder

Lees vaker dat mensen toch meer betalen voor de beleving. Wat bedoelt men hiermee? onbegrijpelijk. Gewoon zo goedkoop mogelijk nieuw kopen. Voor dat geld wat je bespaart kun je zeker wat beleven maar dan denk ik aan iets anders dan waar jullie het hier over hebben.

7 likes

Dan ben ik benieuwd waar je aan denkt.

Maar klopt het dat de seamaster jaarlijks waterdicht moet worden gemaakt zoals ze bij Koelink adviseren? Zo nee, Hoe vaak moet dit?

Nee joh :joy: Als je elke dag duikt in zout water zou ik het om de twee jaar doen. Zo niet, hebben die pakkingen niks te lijden. Als je zeker wil zijn doe je het één keer per vier jaar.

Bij een nieuw horloge zou ik het laten doen bij de service, elke vijf jaar.

1 like

Ik betaal ook meer bij de AD. Maar niet voor de beleving.

Na te veel flipperen/kopen/verkopen van horloges via internet ben ik daar mee opgehouden (ok goed, ik heb onlangs nog iets besteld en dat hier op het forum geplaatst, maar dat was een stuiptrekking). In mijn persoonlijke beleving is het voor mij niet mogelijk om te bepalen of ik een klik heb met een horloge vanaf een computerscherm. Het grote voordeel van een AD is dat ik meerdere horloges kan uitproberen en vergelijken voor ik over ga op de aanschaf. Ik verloor meer geld met aankopen die in het echt tegenvielen dan de premium die ik betaal aan de AD.

Maar natuurlijk is de grijze markt nog steeds een aantrekkelijke optie. Wanneer je een horloge bijvoorbeeld al kent en hem gewoon voor een goede prijs wil kopen is de grijze markt perfect. Ook als je iemand bent die er gewoon lol in heeft om zo af en toe iets te kopen/verkopen scheelt de grijze markt behoorlijk wat geld. Wanneer je echter van plan bent om eenmaal in een decennium een prijzig klokje te kopen waar je een goede garantie op wil en die je in alle rust wil uitzoeken en vergelijken met meerdere andere luxe horloges, dan is een AD toch wel erg fijn!

2 likes