Omega Seamaster Aqua Terra

7 likes

Helemaal mee eens! Maar ik ben als eigenaar dan ook bevooroordeeld😅 ik vergeet te melden dat de nieuwe versie geen verbetering is
sterker nog, hij is een beetje verkracht


1 like

Een heel erg mooi horloge.
Ik twijfel over de nieuwe versie. Die is er ook in 38 mm.

Wie van de 3? Luxe probleem maar wel een leuk probleem.

De Omega AT 220.12.41.21.03.001, de Rolex 16234 of de Rolex 116000?

1 like

16234 Maar ik ben bevooroordeeld. :wink:

2 likes

Voor mij blijft het nog plaatjes kijken
 :+1:
Maar de Omega vindt ik wel erg mooi

3 likes

Wat dacht je van een Explorer 39 met blauwe sunburst?

Als ik zou mogen kiezen uit die drie.

1 like

+1

1 like

Voor mij de AT!

1 like

Prachtig horloge en inderdaad hulde voor de kleur van de datumschijf!

Verder wel een vreemd artikel:

  • er wordt gesproken over een 40mm versie, die (helaas) niet bestaat;
  • alleen maar foto’s van de omega site en voor de close ups een uitvergrote snippet daarvan;
  • die acteur, het omega museum en de Speedy worden er aan de haren bijgesleept.

@cliogek: ik zou gaan voor de AT (of doorsparen voor een nieuwe, 6-cijferige DJ; die is net iets hoekiger/bonkiger en dus wat minder sierlijk, wat ik als een voordeel zie).

2 likes

Voor mij beslist de AT, en dan met name de versie zoals @remy1986 die heeft.

Iedere keer weer val ik bijna van mijn stoel, zo mooi is dat horloge.
En te oordelen naar de likes die hij op iedere post naar binnen harkt waar ze op staat ben ik niet de enige.

https://www.horlogeforum.nl/t/wat-dragen-wij-vandaag-deel-v/121387/7374?u=roger_beep

4 likes

Ik vind die 2 Rolex modellen wel een beetje een budget imago hebben. Ik zou dus voor de AT gaan denk ik. Alleen die rubber band met die rare metalen stukjes kan ik denk ik niet aan wennen. Op staal zou mijn voorkeur hebben.

1 like

De 16234 zonder twijfel, maar dat is uiteraard persoonlijke smaak! :+1::relaxed:

1 like

Helemaal eens! Welke ref is dat eigenlijk @remy1986 ?
Das nu eens een moderne klok die me wél overstag zou krijgen.

2 likes

Deze “oude” versie van de AT is naar mijn mening een geweldig horloge, makkelijk draagbaar van casual tot zakelijk en een mooie wijzerplaat die fantastisch met het licht speelt. Dit is de ref: 231.10.39.21.03.001

1 like

Mijn keuze zou de Rolex 116000. Wat een tijdloze beauty!

1 like

116000 dan maar. [quote=“diverman, post:12, topic:129703”]
Ik vind die 2 Rolex modellen wel een beetje een budget imago hebben.
[/quote]

Bijzonder, dat heb ik nog nooit gehoord. Ik zou wel een 214270 willen hebben, maar vind dit misschien wel nog mooier:


Ligt qua prijs onder de 16234 en 116000 en heb ik absolĂșĂșt geen “budget” gevoel bij. Half geld tov de 214270, en die laatste zou er behoorlijk polsnijd van krijgen.

Ik draag nog regelmatig (vintage) horloges die maar een paar tientjes gekost hebben en dan denk ik gewoon niet "wat een goedkoop ding."
Komt het het budget gevoel niet meer van dat het je smaak niet is? Ik las je post een half uur terug en ik bleef er maar aan denken, hoe kĂĄn dat nou :smile:

3 likes

Eens met het artikel

5 likes

Ben nog steeds dol op de mijne.

5 likes

Heeft niet zozeer met prijs te maken, maar vind het geen spectaculaire klokjes van Rolex. Er staat Rolex op de plaat, maar daarmee is alles gezegd wat mij betreft. Voor Rolex een instapper, maar bij andere merken kan je een wat luxer model kopen, zoals bij omega bijvoorbeeld.