Omega seamaster bond 300m

Hallo,

Nadat ik mijn vorige topic over een dresswatch keuze heb gestart, ben ik op iets heel verleidelijks gevallen.

Ik weet dat dit niet een echte dresswatch is maar ik hou meer van sportievere horloges (aan mijn pols dan). En aangezien ik denk dat deze Omega in combinatie met een pak kan, lijkt mij dit ook een mooie keuze. James Bond mag het dus waarom ik niet?:stuck_out_tongue:

Dit horloge zou mijn eerste €1000+ zijn. En ik heb nog nooit een tweedehands horloge gekocht. Hierdoor komen er een aantal vragen naar boven, zou hij echt zijn? Zou hij goed zijn qua prestatie en is de prijs rechtvaardig? Kan ik nog wat van de prijs afkrijgen en zo ja hoe? Zijn de papieren goed en echt etc?

Ten slotte hoe moet ik me een Omega voorstellen, ik heb namelijk nog nooit een Omega of Rolex e.d. in mijn handen gehad. Moet ik er veel van verwachten?

Het gaat om de volgende klok:
http://www.precisionwatches.nl/site/CC1081EBE90A3915C125793C004B8B6B

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Precision watches is OK. Maar het vorige voorstel is goed mits de klok op DZVL in orde is.

Hans

Precision watches is aan te bevelen! Ben er zaterdag nog langs geweest om mijn Panerai Pam183 op te halen. Prima zaak :~

hhmm, mooie klok, maar spaar dan nog even door en ga voor 1 van je grails. een goede PO kan je ook wel vinden voor ongeveer jouw budget (+ietsje erbij :wink: )

Het verkoop gedeelte hier (en op 't andere forum) in de gaten houden. Overigens wat superc zegt, er staat daar 1 te koop :slight_smile:

Het is inderdaad mijn Grail, de 300M is al iets boven het budget. En de PO wil ik graag nieuw kopen als ik over twee jaar ben afgestudeerd met het 8500 uurwerk. Bovendien is de PO al verkocht volgens het forum.

Volgens mij is het caliber 2500 ook prima wat in de 300M zit. Maar ben benieuwd hoe ik het aanpak ivm de prijs.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Hoi,

Persoonlijk één van mijn favoriete horloges (tu)
Meer ingetogen dan de PO, die ik persoonlijk wel een erg hoge en wat lompe kast vind hebben.
Ik heb beide om de pols gehad, omdat ik het aanzicht van een PO wel mooi vind. Toch, in “real life” viel de PO (42mm) voor mij af door de toch wel forse hoogte die ik wat “bruusk” vond overkomen. Mijn polsomtrek is niet zo heel groot, dus dat kwam er nog bij. De hoge kast draagt ook minder fijn onder een mouw, dus in combinatie met een pak niet ideaal.

De SMP300 is een tijdloos sportief horloge, veel eleganter qua kastbouw, en getuigd wat mij betreft van goede smaak.
Uiteraard is dit verhaal heel persoonlijk, en moet je ze eigenlijk eens naast elkaar zien. Pas dan kan je zien wat je eigen voorkeur heeft :wink:
Beide horloges hebben een heel hoge graad van afwerking, aan alles voel je dat dit een klasseklok is. In het geval van een SMP 300 kan ik je zeggen dat ook vooral de band een kunststukje is, die heel soepel meevalt met de polsrondingen.
Dit draagt heel plezierig en comfortabel, echt perfekt…
Persoonlijk zou ik liever gaan voor de iets oudere SMP300 met het 1120 caliber, die iedere goede horlogemaker makkelijk servicen kan. Die kan net zo goed heel nauwkeurig lopen met een afwijking gemiddeld van + of - 1 seconde per dag. Eigen ervaring.
Dat Co axiaal verhaal heeft voor mij geen enkele meerwaarde, integendeel.
Een nette gebruikte en goed onderhouden, wat oudere SMP 300 met historie en papieren moet je makkelijk kunnen vinden rond 1300 Euro. Anders is ze te duur…

Veel plezier met je luxedilemma,

Groet,

Nico.

Ricosub Schreef:

Ik weet dat dit niet een echte dresswatch is maar
ik hou meer van sportievere horloges (aan mijn
pols dan). En aangezien ik denk dat deze Omega in
combinatie met een pak kan, lijkt mij dit ook een
mooie keuze. James Bond mag het dus waarom ik
niet?:stuck_out_tongue:

Ik doe het ook B)-

Dit horloge zou mijn eerste €1000+ zijn. En ik heb
nog nooit een tweedehands horloge gekocht.
Hierdoor komen er een aantal vragen naar boven,
zou hij echt zijn? Zou hij goed zijn qua prestatie
en is de prijs rechtvaardig? Kan ik nog wat van de
prijs afkrijgen en zo ja hoe? Zijn de papieren
goed en echt etc?

Je hoort 't vaker, koop de koper. En daar zit het, gezien de reacties, wel goed mee.

Ten slotte hoe moet ik me een Omega voorstellen,
ik heb namelijk nog nooit een Omega of Rolex e.d.
in mijn handen gehad. Moet ik er veel van
verwachten?

Vroeger had ik wel het gevoel dat ze kwalitatief echt een trapje boven een hoop anderen zaten. Maar tegenwoordig doen zo veel andere merken het ook steeds beter, massieve banden ipv gevouwen stukjes metaal, zoals vroeger bij Casio. Stevige sluitingen met drukknoppen ipv een stukje blik wat je dicht klikt en zo weer open springt bij een harde tik. Stevige bezel ipv een wiebelige ringetje. Enz enz.

Dus als je gewend bent wat er tegenwoordig voor goed spul leverbaar is voor een kleiner budget, dan is het verschil minder groot dan zo een 15 jaar geleden. Maar het blijven kwalitatief goeie klokken.

Behalve de opmerkingen van Nico over het co-axial uurwerk, wees je ook bewust van de verschillen bij de achterdeksel (die vind ik persoonlijk mooier geworden, maar hoopt makkelijker/meer vuil op), de wijzerplaat is chiquer geworden door de opgelegde indexen (past prima in je quest naar een sportieve dress watch) en de wijzers zijn wel forser/stoerder geworden, maar door de overlap vind ik de minutenwijzer minder goed zichtbaar in het donker.

Hoi,

Nog even een extra opmerking betreffende de opgelegde indexen van de SMP300.
De oudere versies hebben die meestal niet, behalve de 40 jaar Bond uitvoering.
Die heeft ze wel. Als je dus voor een SMP300 gaat, zou ik die gaan zoeken.
Heb je meteen de enige échte lmt ter ere van 40 jaar bond.

Mits je dat interessant vind natuurlijk, niet iedereen is daar fan van. Ik wel :wink:

Ik vond het destijds een meerwaarde hebben,

Succes met je zoektocht,

Groet,

Nico.

Het is meer de SMP én de PO. Maar dat is pas over enkele jaren.

Ik was op zoek naar een dresswatch. En viel op de hamilton viewmatic serie. Echter is deze (met alle respect) iets te simpel voor mij. Dus wilde graag de chrono versie, deze kost 1300 euro. Maaaaarr toen kwam ik de (toevallig) Omega tegen en aangezien ik liever een Omega heb dan een Hamilton (principe, emotie etc). Ging ik aan dit horloge denken. Terwijl de PO op de lijst blijft staan.

Het kopen van een tweedehands horloges heb ik mijn twijfels over, dit omdat ik het nog nooit eerder heb gedaan en nog nooit een 1000+ watch gekocht heb.
Ik wil er zeker van zijn dat het een verstandige aankoop is en of ik nog garantie e.d. heb. Wil met dit horloge jaren doen dus hoop niet dat spoedig iets aan horloge stuk gaat (zowel intern als extern).

Uiteindelijk kwam ik nog twee exemplaren tegen bij filipucci, maar deze zijn veel ouder en naar vergelijking niet zoveel prijsverschil en het zijn de horloges met het 1120 caliber. Buiten om het co-axiaal en het non-co-axiaal is het achterdeksel veranderd, voor de rest kan ik (volgens marnix) geen andere verschillen vinden. Ook heb ik idee als ik WUS lees dat het 2500 cal beter is dan de 1120 cal…

Ten slotte de LE lijkt me moeilijk te vinden en ik vind de non-LE net iets meer hebben ookal ben ik een doorgewinterde Bond fan.

Moeilijk… Moeilijk…

Op Clockwise staat een mooie 007 SMP te koop :wink:

http://www.clockwise.nl/nl/product.php?product=3362

Die ziet er fraai uit, maar waarom limited edition? Deze heeft nummer 2.855, oftewel tweeduizendachthonderdenvijfenvijftig::o!!! Hoeveel zijn er wel niet van gemaakt?:S

Verso Schreef:

Die ziet er fraai uit, maar waarom limited
edition? Deze heeft nummer 2.855, oftewel
tweeduizendachthonderdenvijfenvijftig::o!!!
Hoeveel zijn er wel niet van gemaakt?:S

10007

OK, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om met enig geduld een exemplaar te vnden?

Verso Schreef:

OK, dan moet het toch niet zo moeilijk zijn om met
enig geduld een exemplaar te vnden?

Nee, ik zie ze inderdaad met enige regelmaat op het internet verschijnen :wink:
Vind zelf de ‘standaard’ SMP mooier. Ik denk dan ook niet echt een Bond fan, maar daarnaast vind ik de golfjes er beter uitzien dan de 007 tekentjes

Mee eens, zeker omdat dat limited edition dus eigenlijk weinig voorsteld, meer marketing is (met 10.007 exemplaren…). Dan zou ik ook gaan voor de modellen met de ‘golfjes’. Dat maakt het dan ook meer geschikt als ‘dresswatch’.

Verso Schreef:

Mee eens, zeker omdat dat limited edition dus
eigenlijk weinig voorsteld, meer marketing is (met
10.007 exemplaren…). Dan zou ik ook gaan voor de
modellen met de ‘golfjes’. Dat maakt het dan ook
meer geschikt als ‘dresswatch’.

Daarnaast vind ik het grote 007 logo een beetje de balans weghalen. Is natuurlijk puur persoonlijk, en het is nog steeds een mooi horloge, alleen naar mijn mening minder mooi dan de standaard :wink: Hetzelfde geldt overigens voor de gloednieuwe Seamasters, zeker mooi, maar doe mij maar de oude :wink:

Hier een foto van mijn exemplaar:

Nico den Haak Schreef:

Persoonlijk zou ik liever gaan voor de iets oudere
SMP300 met het 1120 caliber, die iedere goede
horlogemaker makkelijk servicen kan. Die kan net
zo goed heel nauwkeurig lopen met een afwijking
gemiddeld van + of - 1 seconde per dag. Eigen
ervaring.

Dat het oudere caliber eenvoudig te servicen is zou ik zeker laten meewegen. Dan ben je met een service het horloge ook niet voor langere tijd kwijt.

En als een PO je grail is dan zou ik ze eens allebij tegelijk bij een juwelier gaan bekijken en 1:1 vergelijken. Wie weet hoe dat uitpakt… Kijken kan altijd hé :slight_smile:

Verso Schreef:

Die ziet er fraai uit, maar waarom limited
edition? Deze heeft nummer 2.855, oftewel
tweeduizendachthonderdenvijfenvijftig::o!!!
Hoeveel zijn er wel niet van gemaakt?:S

Dat staat er achter… 10.007 B)-