Nog nooit een Omega of Rolex in handen gehad, Ai! zal je een beetje laten inbeelden hoe dat voelt…zeg maar alsof je Dolly Parton tussen je vingers heb…veel, lekker en je wilt het nooit meer los laten, capice!
Hoi,
Mooi ding, maar een erg ambitieuze prijs
Rond de 1500 mits compleet en in goede staat lijkt me realistischer.
Groet,
Nico.
Hoi,
Ik wilde juist niet die 2500, ivm met meer lastige service verhaal.
Ik weet ook niet wat met bedoeld met beter, nog nauwkeuriger lopen dan een 1120?
Maar goed, je moet inderdaad ook naar de prijs/kwaliteitsverhouding kijken.
Ik zie SMP300’s voorbij komen uit 1998, voor 1200 Euro. Yeah right, droom verder denk ik dan. Dat is en blijft een klok van 13 jaar oud, hoe goed bijgehouden/onderhouden ook.
Ik denk dat je vooral veel geduld moet oefenen tijdens je zoektocht. Koop je de klok op een goed bekend staant adres, mét alle toebhoren, is er weinig reden tot zorg. Ik zou ze niet van Ebay of iets dergelijks willen, je moet toch I.R.L kijken hoe de conditie is. De 1120 kan in elk geval makkelijk geserviced worden, dus die zou ik rustig gebruikt durven kopen, met wel genoeg marge in de prijs dat er een doorsmeer en onderhoudsbeurt bij een horlogemaker vanaf kan.
Probeer anders gewoon inderdaad jong te kopen. Je eerste aanbieding die je liet zien lijkt me niet zo gek.
En voor jezelf uitmaken of je een 007 uitvoering leuker vind. Ik vond en vind van wel, maar wel de eerste. De latere vind ik inderdaad minder t.o.v. de normale Seamaster. Met die rare secondewijzer.
Succes,
Groet,
Nico.
Nico den Haak Schreef:
Hoi,
Mooi ding, maar een erg ambitieuze prijs
Rond de 1500 mits compleet en in goede staat lijkt
me realistischer.Groet,
Nico.
Realistisch in het kader van de LE of die bij Precision?
Bigrosa Schreef:
Nog nooit een Omega of Rolex in handen gehad, Ai!
zal je een beetje laten inbeelden hoe dat
voelt…zeg maar alsof je Dolly Parton tussen je
vingers heb…veel, lekker en je wilt het nooit
meer los laten, capice!
Haha te oud voor mij ahaha
Momenteel zijn mijn ‘high-end’ klokken Steinhart, kan je ze hiermee vergelijken?
Hoi Rico,
De LE. Toch een klok die eind 2002 was uitgekomen. 1950 Euro is gewoon de absolute hoofdprijs.
Het andere horloge is veel jonger, van 2008. Prijs is niet eens gek die ze vragen.
En ik neem aan met garantie. Als je deze klok kan veroorloven, en je bent er echt voor in, zou ik eens met de beste man gaan praten. Je kan ook gewoon geduld hebben, en wachten tot een forumlid een zgan exemplaar in je prijsklasse aanbied.
Wat de eerste aanbieding betreft: enkel als je ook echt mogelijkheden hebt om eventueel tot aanschaf over te gaan. Anders rustig even doorsparen en wat geduld oefenen. Geen haastwerk van maken…
Groet,
Nico.
Hoi Rico,
Ik vind het verschil tussen de 2500 en 1120 toch erg groot, ook al zit het in kleine cerschillen.
Zo heeft de 2500 indexen van superluminova met een mooi stalen )of zilver, dat weet ik niet) randjes erom heen wat een erg sjieke uitstraling heeft.
Daarnaast zijn de wijzers van de 2500 een stuk langer dan de oude.
Die 2 dingen samen geven het horloge naar mijn idee een veel mooiere uitstraling, vergelijk ze nu nog maar eens!
gr.Joep
Dolly Parton loopt met een rollator inmiddels waar haar dingen op rusten…
Ik heb de 1120 gehad en nu de 2500. Vind de laatste chiquer door zoals al eerder geschreven de stalen omranding van de indexen, het opgelegde logo, de rode seamaster letters en natuurlijk het technisch hoogstaander co-axiale uurwerk.
Te oud! haha!.. klopt zal onderhand wel op haar knieen hangen die grote “klokken” van haar:D
Enne Steinhart? toppie hoor ik heb de Nav b-Uhr met de handopwinder en het oerdegelijke unitas 6497 uurwerk erin. Een geweldige klok! Azimuth levert deze klok ook exact het zelfde, met hetzelfde uurwerk erin, een streepje meer bij de secondewijzers en een ander naamplaatje en dan ruim 7 keer de prijs die Steinhart ervoor vraagt.
Right… Gunther Steinhart levert gewoon een top klok voor een prijs van 350 euro wat echt ongelooflijk is want de afwerking is echt geweldig . Ik draag hem regelmatig en met veel plezier.(tu)
Mooie foto en klok natuurlijk! Wat is jouw algemene opvatting van dit horloge ?
Fraaie klok hoor. erg mooi model. heb destijds ook zitten twijfelen tussen dit model en een PO…Uiteindelijk de laatste geworden Vind de PO op 1 of andere manier chiquer dan de SMP. Ik denk dat het komt door de bezel / afwerking van de kast. vind dat wat eleganter dan de wat grovere SMP kast.
@Bigrosa, idd niks dan lof over Steinhart. Goede kwaliteit en een zeer mooi prijsje. Ik heb een Nav - B replica 55 edtion (A-dial) met unitas uurwerk (met zwanehals regulering) en loopt echt enorm precies. Ik denk na de PO de meest secure van de collectie…
joepb Schreef:
Hoi Rico,
Ik vind het verschil tussen de 2500 en 1120 toch
erg groot, ook al zit het in kleine cerschillen.
Zo heeft de 2500 indexen van superluminova met een
mooi stalen )of zilver, dat weet ik niet) randjes
erom heen wat een erg sjieke uitstraling heeft.
Daarnaast zijn de wijzers van de 2500 een stuk
langer dan de oude.
Die 2 dingen samen geven het horloge naar mijn
idee een veel mooiere uitstraling, vergelijk ze nu
nog maar eens!gr.Joep
De ‘nieuwe’ 1120 hebben ook luminova. Volgens sommigen zou dit hetzelfde zijn als super-luminova.
Bij mij verschilt het kwa intensiteit en duurzaamheid praktisch niks.
De randjes maken em idd chique en zoals thewolf ook al zei, de rode letters opgelegd logo (vind ik ook een hele goeie stap), de grotere wijzers maken em een stuk eleganter.
Nog een frapant detail, de hele oude Seamaster uitvoeringen uit 1993 hadden de roze puntjes. In 2002 zijn ze overgestapt op bloodred. Ik heb 2 dezelfde limiteds waarop 1 nog de roze secondewijzer zit en op de andere de bloedrode. Oh ja, voor 1998 hadden de Seamasters ook tritium, welke een patina effect krijgen in de loop der tijd. Bij deze uitvoering, vind ik echter de (super) luminova het beste bij staan. Een vintage uitstraling vind ik niet passen op deze stalen look.
Nu je het zegt lijken mij deze veranderingen mooier!
Hoe is lume v d ‘red’ seamaster? A la monster ?
Dan hopelijk wel de Dolly Parton uit de jaren 80. Niet die anno 2011. Dolly is ook al weer 65.
Ricosub Schreef:
Nu je het zegt lijken mij deze veranderingen
mooier!
Hoe is lume v d ‘red’ seamaster? A la monster ?
Hierbij een lumen-shot van de “nieuwe” 2500
Ziet er goed uit ! SuperLuminova blauw/groen achtig, Thanks! Is het vergelijk met Seiko monster lume?
Ricosub Schreef:
Ziet er goed uit ! SuperLuminova blauw/groen
achtig, Thanks! Is het vergelijk met Seiko monster
lume?
Nee, naast een Monster vind ik de Seiko feller.
Verder heeft oppervlak van lume ook invloed op je perceptie van de gloed. In eerste oogopslag lijkt SMP met swordhands feller dan een skeletonhands uitvoering. Maar als je aandachtig kijkt, gloeien ze even intens. Alleen valt het door 't oppervlak van de swordhands meer op… meer lume om te gloeien zeg maar.
De 1120 SMP is er ook in superluminova met “normaal” groen. Het blauwe geeft em wel iets aparts. Vind ik ook mooi passen bij een blauwe SMP.
Kussen op d,r kop…
marnix.moed Schreef:
Ricosub Schreef:
Ziet er goed uit ! SuperLuminova blauw/groen
achtig, Thanks! Is het vergelijk met Seiko
monster
lume?Nee, naast een Monster vind ik de Seiko feller.
Verder heeft oppervlak van lume ook invloed op je
perceptie van de gloed. In eerste oogopslag lijkt
SMP met swordhands feller dan een skeletonhands
uitvoering. Maar als je aandachtig kijkt, gloeien
ze even intens. Alleen valt het door 't oppervlak
van de swordhands meer op… meer lume om te
gloeien zeg maar.De 1120 SMP is er ook in superluminova met
"normaal" groen. Het blauwe geeft em wel iets
aparts. Vind ik ook mooi passen bij een blauwe
SMP.
Ik snap precies wat je bedoeld, de Monster is misschien ook iets apart qua lume. Hij geeft ook de hele nacht licht!
De SMP ook?