Wat zou realistisch zijn om te vragen voor deze omega seamaster Deville Automatic.
34mm
Caliber 565
14k gold lunette en lugs
Gemerkt 585
Heb je al op de bekende sites gekeken: C24, Ebay, Catawiki? Is het alleen het horloge?
Ziet er zo op het oog netjes uit, behalve bij het datumvenster. Schade of schaduw? ken je de onderhoudshistorie?
Het
Lijkt wel of de wijzers er slechter aan toe zijn dan de wijzerplaat en dat roept vragen op.
Zwarte wijzerplaten is een mijnenveld, 9 van de 10 keer opnieuw opgemaakt.
dat dus
Wellicht dat de gravering van het achterdeksel wat invloed heeft wat betreft de waarde.
Het kan wel helpen om meer te weten te komen over de historie van het horloge wat ik overigens mooi vind.
Over de waarde weet ik dan weer niks zinnigs te zeggen.
Datum venster is netjes, schaduw dus. En ja heb gekeken, maar prijzen schommelen gigantisch, van 1700 naar 2300
Gelukkig maar! Door de foto leek het of het schade was. Wat weet je van de geschiedenis van dit horloge, want zoals @Lieuwedv duidelijk stelde: zwarte wijzerplaten zijn een mijnenveld.
Sorry ik ben nog niet thuis in alle begrippen,
Wat wordt bedoeld met deze term mijnenveld?
Dit horloge is gedragen door een persoon die hem heeft gekregen na het 10 jarig bestaan van de euromast. Ik heb wat op internet rond gekeken en dit type is na mijn zoeken doorgaans origineel. Maar stel we zouden van bijde uitgaan wat zijn de verschillen kwa waarde bepaling plus minus.
Mijnenveld als in opnieuw opgemaakte wijzerplaten
Deze gaat volgens mij nooit 1700 tot 2300 doen
Eensch, afhankelijk van sentimentele waarde en aantoonbare geschiedenis kan het wel meer zijn voor een specifiek publiek.
Leeftijd loopwerk 1966-1967, kan redelijk kloppen met datum uitgifte voor het jubileum. Lijkt idd goldcap, moet ook aan het merkje en de deksel tekst te herleiden zijn
Klopt wat TS zegt dan ook al is het een laagje goud?
Ja, maar dat moet je aan de markeringen kunnen herleiden inclusief de check via de Omega database.
Goldcap is kwalitatief ook beter dan verguld omdat het een goud”film” is die over het staal heen is geplaatst.
Dat zou goed kunnen. Gold cap is gewoon een dun laagje dat er omheen gevouwen is. Het is alleen wel van invloed op de goudwaarde.
Maar wat is dan een respectievelijk bedrag. Ik denk idd zelf ook dat de cap goud is, maar wel massief.
Hij loopt ook nog nauwkeurig. De conditie is gewoon gezien de leeftijd top. Als ik de anderen zie met patina, wat zeker mooi kan zijn hoor. Is heeft deze dat niet. Maar ik zou graag jullie bevinding willen horen, wat netjes is voor zowel de koper als voor mij de verkoper.
Ja die cap is van goud. In principe is gold cap wel de beste manier van vergulden. Maar het horloge of delen daar van zijn niet van massief goud. Zo’n cap laagje is maar erg dun.
Ongeveer 80 micron als ik het goed heb
Bij deze types is de bezel massief goud, en de lugs idd capped… maar zo een bezel weegt een keer 2 gram dus qua goudwaarde verwaarloosbaar.
Dat vind ik, zeker voor vintage, geen gigantische schommeling. Gemiddeld heb je dus 2000.
Maar ik denk dat iemand wel een bedrag had genoemd als hij dat wist. De onzekerheid over bijvoorbeeld de besproken zwarte wijzerplaat, inscriptie en leeftijd maakt het gewoon lastig.
Ik heb er weinig verstand van. Maar hier op het forum weten ze het ook niet of is de juiste koper ook niet zomaar gevonden. Een snelle blik in het blauwe gedeelte laat zien dat 15 tot 48 ups en prijsverlagingen heel normaal is.
Ik zeg 1000 op gevoel. Maar met jouw bevinden van gemiddeld 2000 zou ik wat hoger gaan zitten.
Eigenlijk vind ik Catawiki de leukste plek om deze aan te bieden, al zou ik hem daar niet kopen.