Goldcap is mooie value for money… maar dat is voor de verkoper vaak wel minder.
Ik zou ook lager inzetten en gaan voor een bedrag tussen de 1000 en 1500.
Zwarte platen zijn inderdaad vaak opnieuw geverft. Ik ben geen omega expert, maar ik zie ook niet direct tekenen op deze plaat die mijn redial-radar af doet gaan.
Ik ga er vanuit dat ie klopt idd en daar is die estimate van mij op gebaseerd. is het een redial zou ik de waarde op 200-300 euro zetten.
Dan is t in mijn ogen parts.
That said, ik zit niet zo goed in de omega markt dan andere forum members.
Die zou voor de juiste persoon nog meer waard kunnen zijn, vanwege de Don Draper associaties (“Mad Men”).
Maar net als die van $1000 zijn het re-dials, wat ook vermeld staat. Ik zie zo gauw niks vreemds aan dat logo overigens. De Automatics uit die tijd hadden niet alleen het Ω symbool applied, maar ook de naam.
Dus…dat in het achterhoofd; als de ‘Euromaster’ van de TS géén redial is, moet ie makkelijk 1000+ kunnen opbrengen, al was het maar vanwege de zeldzaamheid van een originele zwarte dial in goede staat.
Enne… ietwat laatdunkend doen over ‘een devilletje’ is niet erg chique, @koekoek.
Het zijn prachtige dress-watches, voor sommigen zelfs de benchmark voor waar een goede klassieke dresswatch aan moet voldoen.
Knappe jongen als jij een zwarte -zelfs al is het een redial- vindt voor 500 euro in, zoals je zelf al zei ‘origineel en in goede staat’. Dan maakt me zelfs wel/geen date, wel/geen automatic niet uit.
Cue: driftig zoeken naar een voltooide ebay/Uhrforum-aanbieding om je punt te bewijzen…
…uit 2006…
7 jaar geleden kostte deze date-less versie al $895…ná import etc. zit je dan ook al op 1000+ en z’n logo en wijzers hebben betere dagen gekend.
Dat zal allemaal best. Het zijn geen lelijke horloges. Sterker nog, wat je zegt ze zijn best mooi. Maar de waarde is niet super hoog voor een normale. Die moet je voor 5-600 wel kunnen vinden. De zwarte? Geen idee. Daarom zeg ik tegen Ruud dat het dan wel een flink premium is voor zo’n zwarte plaat zeker als de echtheid er van niet te garanderen is.
Gast. Lees mijn bericht dan nog eens, wat je gequote hebt. Je spreekt jezelf dus keihard tegen hier.
Mijn punt, NOGMAALS…is dat je geen ZWARTE vindt voor 500-600 euro. Jij beweert van wel.
Ik vraag om bewijs. En vervolgens gaat het om lichte platen. Nee, vriend, zo werkt het niet, ouwe Sywert.
Jij bent vast super-tof op feestjes…
Ik doe nergens boos. Ik wijs je haarfijn op je onzin. Daar probeer je je onderuit te lullen en te deflecteren.
Ook niet chique trouwens. Ik begin een patroon te zien.
1 met een zwarte originele plaat vind je niet voor 600 euro. 1 met een lichte plaat misschien wel, maar dat is toch niet relevant hier.
Ik zou, gebaseerd op de eBay verkopen, op tussen de 1250 en 1500 euro rekenen voor dit horloge. Op Chrono24 staat er maar 1, een niet gouden exemplaar en die moet 1390 euro kosten. Dat is standaard 20% te duur dus daarom mijn waardeschatting.