Omega Seamaster Diver 300 Limited Edition

Beste,

Ik heb onlangs een nieuwe Omega Seamaster Diver Limited Edition James Bond gekocht en had een paar vraagjes.
Het horloge is voorzien van een gouden plaatje aan de zijkant met het nr van/7007 exemplaren en vastgezet met schroefjes alsook is er op de crystal caseback een logo/zegel gedrukt aan de binnenkant.
Mijn vraag is of het plaatje bestand is tegen dagelijks gebruik, vooral als ik ga snorkelen of zwemmen tijdens de vakantie (gouden schroefjes in metalen case…), ik zou het plaatje niet graag verliezen. Ook weet iemand hoe men precies het “zegel” op de crystal caseback bekomt en of dit niet loslaat na enkele jaren en zo het horloge kan beschadigen.
De verkoper had mij verzekerd dat dat geen probleem mag zijn(is een Omega!!), maar had toch graag jullie meningen erover gehoord…
Eigenlijk is het meer een vraag over de kwaliteit van een Omega ;-).
Daar ik al +20 jaar een Rolex Submariner bezit en deze nog steeds perfect werkt (mits regelmatig onderhoud) ben ik nog een beetje “onzeker” over de Omega…
Hoe dan ook ben ik super tevreden over de looks van het horloge, vooral de mooie details en de afwerking (vindt deze mooier dan mijn Sub).

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
Kempie

4 likes

Ik denk dat er nog maar weinig HF’ers zijn die deze James Bond ltd. hebben en dus zul je ook weinig praktijkervaringen terugkrijgen.

In algemene zin heeft jouw verkoper gewoon gelijk, het is een Omega en ook nog eens een moderne. De kwaliteit is meer dan prima, ik zou me echt geen zorgen maken en het horloge gewoon lekker dragen! Ik zou me over dat plaatje en het ‘zegel’ ook niet druk maken, dat zit echt wel goed vast. Je hebt geen rotzooi gekocht, … je hebt een Omega gekocht. :sunglasses:

Dat lees ik en is helemaal nergens voor nodig! Omega is top, jouw Seamaster ook. Lekker dragen dat ding. Je moet trouwens de groeten hebben van zijn blauwe broertje. :wink:

Welke heb je? Oh wacht, 20+ jaar … dat zal een 16610 zijn. Die is onvergelijkbaar met jouw nieuwe Omega. In alle opzichten is de Omega een ander horloge, met nieuwere ‘technieken’ (kijk alleen maar naar de sluiting van je bandje) en een moderner uurwerk. Draagt ook totaal anders trouwens, is mijn ervaring. De oude sub is wat ‘rustiger’ op de pols.

Wij willen plaatjes zien! :rofl: :joy:

3 likes

Ik heb zelf een SKX009 en Gshock tbv zwem- en buitensport activiteiten.

Ben zelf nogal pietluttig en wil niet dat mijn duik-Omega nat wordt! :face_with_monocle:

Jij wil em écht altijd dragen begrijp ik? :slightly_smiling_face:

Mocht er iets gebeuren met het plaatje, wat hoogst onwaarschijnlijk is, heb je altijd nog 5 jaar garantie!

Bond begon ook met een Rolex, maar loopt nu al jaren met Omega :smile:. Hij zal toch niet voor niets overgestapt zijn.

4 likes

007 is ook overgestapt naar Heineken.
Wat wil je daarmee zeggen @junior? Nou, niet alle ‘overstapmomenten’ zijn een upgrade … :rofl: :joy:

De overstap naar Omega natuurlijk wél!

4 likes

Heineken, shaken not stirred… Wat zou er gebeuren?

Buiten dat, als je dan toch overstap op bier, liever een Belgisch (exclusief) “geniet-biertje” dan een 12 in een dozijn, of 24 in een krat, ordinair massaproduct.

:rofl::rofl::rofl:

2 likes

Geeft rommel! :wink:

1 like

Dûh! Ik ken het horloge wel. :sunglasses:
Wat leuke foto’s gemaakt door de trotse eigenaar, @Kempie. Die willen we zien. Geen marketingpraatjes van influencers enzo.

Bond is toch geen influencer, hoe kom je daar nou bij. Super subtiel, op de achtergrond, quasi introvert type toch? :rofl:

@junior groetjes terug!

IMG_20200306_090040|666x500

@junior is inderdaad een 16610 van 1997… zou ik deze bijhouden of verkopen?
Is tip top in orde, 4 services gehad bij Rolex Brussel…

Alvast bedankt voor jullie reacties…

Wat een schokkende gelimiteerde editie… 7007 exemplaren. Pffff.

De enige limiet bij Omega is hoeveel limiteds ze de kopers door de strot kunnen duwen.

Ik zou hem er 100% zeker bij houden! Als geschreven draagt totaal anders en dan kun je nog eens afwisselen. Oh enne, verliest zijn waarde niet dus je kunt altijd op een later moment afscheid nemen.

Succes! :ok_hand:

Junior,

is mijn foto zichtbaar…zie ze zelf niet :neutral_face:

Ben niet gewoon van op forums te posten… :blush:

Groetjes Kempie

Nee, niet zichtbaar. Je denk ik moet na het kiezen van het bestand etc. even wachten met het bericht plaatsen totdat je de foto zelf in het voorbeeld venster ziet (100%) … anders gaat het mis, zoals nu waarschijnlijk.

10 likes

BAM! Wow, mooi ding. :ok_hand:

thanks…