Omega Seamaster Diver 300 Limited Edition

Zeker een mooi ding! :heart_eyes:

Hallo,
Heb nog een vraagje, ik heb gisteren opgemerkt dat de uitlijning van het logo ( weet niet hoe je dat noemt :upside_down_face:) op 12u niet correct is uitgelijnd.
Ik neem aan dat ik daar niet mee terug moet gaan naar mijn Omega dealer daar dit niet direct is op te lossen…:confused:…of mischien laten opsturen naar Omega maar dan ben ik ze voor weken kwijt…
Is dat iets wat meer voorkomt bij Omega ? Zie foto…

1 like

Ik neem aan dat omdat het een limited edition is er niet zomaar nieuwe wijzerplaten beschikbaar zijn en ik wil niet dat ze aan deze plaat gaan “kloten”…spijtig dat men dit niet heeft gezien bij Quality controle…:confused:

Heb vandaag een mail ontvangen van Omega.ch en zij vertelden het volgende,

“The standard to evaluate the aesthetic condition of a timepiece is 30 cm with the naked eye”

Dan heb je niet veel meer te vertellen natuurlijk…:confused:
Ik zie het wel vanaf 30cm(ben natuurlijk gefixeerd op het probleem en misschien een beetje een perfectionist)
Iemand met soortgelijk probleem met een Omega seamaster?
@junior
@Tudord

Thanks
Sven

2 likes

Ja, al vind ik het wel lekker nonchalant. Mijn bezel staat schots en scheef ten opzichte van de dial. Ik weet dat @HansT er wel iets aan heeft laten doen.

2 likes

@HansT
Hoe en waar heb je er iets aan laten doen…
Groetjes, sven

1 like

Vorig jaar is m’n Seamaster (SMPc) opgestuurd naar Omega en is het het mooi uitgelijnd. Na een paar weken kreeg ik hem terug in een rode Omega reisetui met een nieuw pasje en een Omega poetsdoekje😀. Het was nog garantie, dus hoefde ik alleen de verzendkosten te betalen.

3 likes

Gefeliciteerd met jouw eerste Omega! Gaaf ding!

Maar waar moet ik op de foto naar kijken? De pip in de lunette dat niet lekker uitlijnt of de twee streepjes met de minute track? Het is lastig te zien want op deze foto kijk je er niet recht van voren naar. Dus dan krijg je altijd optische vervorming.

Dat probleem had ik ook met mijn Seiko SLA017. De wijzerplaat ligt zo diep in de kast dat de lunette niet goed lijkt uit te lijnen als je het horloge een beetje kantelt.

Het wordt sowieso een kansloze missie want de lokale dealer of boutique gaat je gelijk geven maar in Zwitserland sturen ze het retour, om de eerder gemelde reden. Kennis van mij had het ook. Maar ik zie het niet echt op de foto :nerd_face:

Bij mij staat alles op het oog keurig recht.

@jvk_1971

@jvk_1971
Is zeker geen effect van diepliggende wijzerplaat of schuin houden van het horloge, misschien wel van mijn perfectionistische brein :rofl::wink:

@HansT
Waar heb je jouw Omega naar toe gestuurd?

Ik denk eraan om volgende week eens langs te gaan bij Omega Brussel (Swatch group service center)

Alvast bedankt voor de reacties, is leuk om met anderen zulke dingen te kunnen bespreken en tips te krijgen :+1:
Hoop in de toekomst mijn ervaringen ook te kunnen delen…

1 like

@Herman-Jr

Bedoel je deze,

Inderdaad…

Ook aan de onderkant ziet het er voor mij helemaal prima uit.

De meeste foto’s die ik heb vertekenen, omdat ze net onder een (kleine) hoek zijn gemaakt

2 likes

Ik had mijn drol al ingetrokken. Ben denk ik in de war met een andere excuus.

1 like

Mijn Seamaster is door Movements Hengelo (Omega Servicepunt) naar Omega gestuurd. Omdat het een ceramische bezel is, heeft Movements het niet zelf gedaan, omdat het risico van breuk bij een ceramische bezel bij uitlijnen heel groot is.

@HansT
U had hetzelfde probleem met de uitlijning?
Kunnen ze deze dan losmaken van de Wijzerplaat en verzetten?!

1 like

Dat klopt, ze halen de bezel eruit en zetten hem dan weer (uitgelijnd) terug.
U mag jij zeggen hoor😀. (De afwijking van de bezel was me net iets te veel)

Bij @Kempie is het meer dan de bezel.
De 12 uur indexen zitten uit het midden.

@Kempie als je de bezel 1 klik verder zet klopt deze dan wel met de 12 uurs positie van de wijzerplaat zelf?

Met andere woorden staan alleen de 12 uurs indexen uit het midden. Of ook de insert van de bezel?

Gaat niet over de bezel, maar over het witte streepje op de wijzerplaat boven het gouden logo op de plaat dat niet goed uitgelijnd staat…
De bezel is inderdaad ook niet echt recht maar dat stoort mij minder, als ik deze it’s draai staat hij terug een beetje uit center…