Hierbij mijn eerste bericht op dit forum. Ik heb altijd interesse gehad in horloges, dit waren vroeger “leuke” quartz modelletjes en tot sinds een aantal jaar ook mechanische horloges. Ik draag dagelijks een Seiko SKX007 en heb een heel mooi Omega zakhorloge (op een markt in Spanje voor 30 euro gekocht!)
Tien jaar terug kwam ik eens een namaak Omega seamaster tegen, dit model bleef maar in mijn gedachten rond zwerven en destijds heb ik mezelf voorgesteld een echte Seamaster te kopen op het moment dat ik kapitein zou worden. Nu tien jaar later heb ik net mijn eerste reis als kapitein achter de rug (beroepsmatig) en ben ik vanplan mijn droom horloge te kopen. De Seamaster 300 Master chronometer in het blauw op een rubber strap. Dit model is accuraat genoeg om ook als chronometer te gebruiken voor astronomische navigatie (tijd is lengte, elke 4sec tijd = 1 lengte minuut)
Dit horloge is echt een hele smak geld, maar het is denk ik wel iets voor het leven met een mooi verhaal eraan. De specifieke branche waar ik in zit (grote zeilschepen) is namelijk niet de meest lucratieve branche…
Vorige week ben ik bij een juwelier geweest die mij het horloge nieuw voor 3800 kan verkopen, een korting van bijna 1000 euro omdat hij mijn verhaal erg mooi vond.
Fraai horloge, maar ik zou meteen voor een exemplaar met stalen band gaan. Die rubber band komt dan wel een keer. Tenzij het totaal niet je smaak is, zo’n stalen band.
Rubber is een bewuste keuze, het is praktischer op zee (ik wil hem namelijk als instrument gebruiken) en vind het mooier. Metaal komt iets te glimmend over en legt het accent teveel op de waarde van het horloge, hij moet niet teveel opvallen.
Supper leuk dat het horloge tot zijn recht komt zo als vroeger echt geweldig dit was voor mij namelijk de rede van de hobby dat de horloges van vroeger echt een gebruiks geschiedenis hadden
Had deze ook op het oog maar dan een zwarte variant.
4250 kost ze nieuw met stalenband op internet , daarbij moet de juwelier nog 6% afdragen aan de platform. 3800 is mooi prijs voor een stalenband in een fysieke winkel voor een rubber band is dit een normaal prijs.