Omega Seamaster diver 300

Hierbij mijn eerste bericht op dit forum. Ik heb altijd interesse gehad in horloges, dit waren vroeger “leuke” quartz modelletjes en tot sinds een aantal jaar ook mechanische horloges. Ik draag dagelijks een Seiko SKX007 en heb een heel mooi Omega zakhorloge (op een markt in Spanje voor 30 euro gekocht!)

Tien jaar terug kwam ik eens een namaak Omega seamaster tegen, dit model bleef maar in mijn gedachten rond zwerven en destijds heb ik mezelf voorgesteld een echte Seamaster te kopen op het moment dat ik kapitein zou worden. Nu tien jaar later heb ik net mijn eerste reis als kapitein achter de rug (beroepsmatig) en ben ik vanplan mijn droom horloge te kopen. De Seamaster 300 Master chronometer in het blauw op een rubber strap. Dit model is accuraat genoeg om ook als chronometer te gebruiken voor astronomische navigatie (tijd is lengte, elke 4sec tijd = 1 lengte minuut)

Dit horloge is echt een hele smak geld, maar het is denk ik wel iets voor het leven met een mooi verhaal eraan. De specifieke branche waar ik in zit (grote zeilschepen) is namelijk niet de meest lucratieve branche…

Vorige week ben ik bij een juwelier geweest die mij het horloge nieuw voor 3800 kan verkopen, een korting van bijna 1000 euro omdat hij mijn verhaal erg mooi vond.

Wat zijn de meningen hier op het forum?

34 likes

Fraai horloge, maar ik zou meteen voor een exemplaar met stalen band gaan. Die rubber band komt dan wel een keer. Tenzij het totaal niet je smaak is, zo’n stalen band.

3 likes

Eerst en vooral proficiat met je nieuwe functie.

Als die juwelier een AD is zou ik niet twijfelen.

4 likes

Leuke deal, lekker op rubber, top!

Ja bij Schaap & Citroen, dus dat zit wel goed

2 likes

Tophorloge. Ik zou hem zelf gewoon op rubber dragen, op de metalen band vind ik hem meteen zo zwaar.

Ik vind de Seamaster 300m echt een fantastisch horloge. En op zee komt hij natuurlijk helemaal tot z’n recht. :smiley:

Het blauw is ook een mooie keuze. :ok_hand: In ieder licht weer anders.

Zeker met die korting van de AD… ga ervoor! Is rubber wel een bewuste keuze in plaats van staal? Nu is de rubberband van de Seamaster wel onwijs goed.

12 likes

Doen, je verdient het!

1 like

Doen!! op staal en rubber er later of direct bijkopen.

5 likes

Rubber is een bewuste keuze, het is praktischer op zee (ik wil hem namelijk als instrument gebruiken) en vind het mooier. Metaal komt iets te glimmend over en legt het accent teveel op de waarde van het horloge, hij moet niet teveel opvallen.

3 likes

Tja, jouw eigen keuze uiteindelijk :grin:
Vind je hem mooi? Doen
Prijs OK? Doen
Som der delen is meer dan het geheel, dus doen :wink:

Mooi! Je hebt het verdiend dus ga ervoor!

De Tudor BB58 ook nog overwogen? Want de Seamaster is alles behalve een horloge wat onder de radar gaat. :laughing:

1 like

Supper leuk dat het horloge tot zijn recht komt zo als vroeger echt geweldig dit was voor mij namelijk de rede van de hobby dat de horloges van vroeger echt een gebruiks geschiedenis hadden

Prachtig!!

Top horloge en zeker doen. Rubber en staal is smaak en beide is erg mooi.

Al is de micro adjust van de stalen band erg fijn voor wanneer je pols wat dikker of dunner is door temperatuur.

De prijs is ook gunstig, dus lekker jezelf trakteren.

3 likes

3800 voor een nieuwe bij een AD is heel netjes.

Volgens mij heeft/had @Watchatic er ook 1 te koop voor nog minder.

Mocht je “goedkoop” een stalen band er bij willen heb ik er nog wel een te koop staan :wink:

3 likes

Had deze ook op het oog maar dan een zwarte variant.
4250 kost ze nieuw met stalenband op internet , daarbij moet de juwelier nog 6% afdragen aan de platform. 3800 is mooi prijs voor een stalenband in een fysieke winkel voor een rubber band is dit een normaal prijs.

Thanks! :pray:

Yes, klopt! Eentje uit 2020. Voor een forumlid mag ‘ie voor een nóg leuker prijsje weg!

2 likes

In mijn optiek een mooie deal en ik zou zeker voor de rubberen band gaan, ben totaal geen fan van de stalen band….

Mocht je zoiets zoeken dan zou ik zeggen gewoon doen :joy: