Omega Seamaster en/of Constellation?

Goedemorgen.
Graag stel ik mij even voor.
Mijn naam is Maurits en ik ben 65 jaar.
Al jaren heb ik dit uurwerk in mijn bezit.
En ik vraag mij af of er leden zijn die mij kunnen vertellen hoe de vork in de steel zit.
De kast is er een van een Omega Seamaster,de wijzerplaat van een Constellation.
Uurwerk caliber 345 en kast dateren beide uit 1954.
In zowel de Seamaster als de Constellation werd het het caliber 345 gebruikt.
Dit uurwerk heeft wel een zwanennek en ik geloof dat deze in de Constellation thuishoort.
Maar ook in de Seamaster?
Het gewicht daarentegen is n.m.m. weer van een Seamaster.
Het heeft een andere kleur dan de rest van het uurwerk.
Mijn vraag is nu:
Is dit een Seamaster met een Constellation wijzerplaat of een Constellation uurwerk met een Seamaster kast en verkeerd gewicht?
Fijne dag,
Maurits

5 likes

Dag Maurits,

Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat je een samengesteld horloge hebt.
M.a.w. dat er in het verleden onderdelen van diverse types samengesteld zijn om een geheel te maken.
De binnenkant van het achterdeksel geeft een ref. nr. van de kast, met dit nr. zou je uit kunnen zoeken
wat er precies bij deze kast hoort.
Dat een Constellation plaat niet bij een Seamaster hoort moge duidelijk zijn :wink:

Overigens welkom!

2 likes

Dank voor je bijdrage en je welkomswoord Frans!
Maurits.

1 like

Hoi Maurits,

idd even nummers checken. Je kan bij Omega een extract opvragen:
https://www.omegawatches.com/customer-service/extract-of-the-archives

Wellicht dat dat het antwoord geeft over of het horloge ooit zo is geleverd door Omega of dat iemand ooit eens iets heeft samengevoegd.

En : welkom hier!

1 like

Van harte welkom hier!

1 like

Dank je wel Lieto!
Ik wens je een fijne dag toe.
Maurits.

Dank Jurtz!
Geniet van de dag en het horloge dat je nu draagt:)
Maurits.

1 like

Een extract is niet echt goedkoop bij Omega :slight_smile:
In dit geval zou je adh van het ref nr gewoon even kunnen zoeken en vergelijken mbv Google.

Een Connie uit 1954 zou er bv. als deze uit moeten zien…

1 like

Nou Frans, ik ben er wel zeker van dat er geen Constellation is gemaakt met de kast die ik heb.
Dit is volgens mij een kast van de Seamaster.
De vraag voor mij is: moet ik op zoek naar een Seamaster wijzerplaat of een kast van een Constellation om het geheel weer origineel te krijgen.
Groet!
Maurits,

Welkom op het forum!

Ik zou beide doen,… kast zoeken en wijzerplaat. Dan heb je twee mooie horloges met een eigen gezicht, die je kan afwisselen. :+1:

3 likes

Dank je Bidle.
Prima gedachte!
Vriendelijke groet,
Maurits.

Hahaha dat was me al duidelijk :wink:
Heb je een scherp plaatje van de binnenkant achterdeksel dan kunnen we mee zoeken…
Ik weet zo niet of er meer onderdelen afwijkend zijn vwb de kast, kroon, uurwerk, etc…
Overigens zal het niet gemakkelijk worden om het horloge weer geheel origineel te krijgen,
onderdelen liggen nl. niet voor het oprapen :wink:

1 like

Als je wilt meezoeken Frans,heel graag!
Helaas is de foto niet erg duidelijk,ik hoop dat je er wat mee aankunt.
Inderdaad:(,losse componenten voor deze klokjes liggen niet voor het oprapen.
Ik moet geduld oefenen,maar ik zou al erg blij zijn als we een antwoord vinden op mijn vraag.
Nogmaals dank!

Ik heb ook zoiets. Een oom van me overleed en ik kreeg zijn Genève (mooie piepan plaat, 5xx series uurwerk). De kast was doublé en echt aan het eind van zijn latijn. Ik heb een Seamaster gold cap kastje gekocht om m toch te kunnen dragen, het is een aandenken dat ik niet graag alleen in de kast zou laten liggen.

Wie weet heeft men hier een mooi uurwerkje dat overbleef na omsmelten van de kast willen redden…

1 like

Dat zou best eens kunnen Bernard,dank je.
Ik moet overigens zeggen dat ik ook goed kan leven met de huidige samenstelling.

1 like

Als ik het goed zie is het reference nr. 2787?
In de database van Omega komt dan dit naar boven en dat zou mijn vermoeden bevestigen
dat je een Omega model allegaar in bezit hebt :wink:
Mijn advies, stop met zoeken naar onderdelen en draag 'm gewoon zoals hij is, mocht je toch een
compleet originele seamaster of connie uit 1954 willen hebben speur daar dan naar…

Succes!

1 like

Dat het een “Frankenstein”klokje is, daar zij we het over eens!
Maar ik wil graag het fijne ervan weten.
Ik draag hem zo ook met veel plezier hoor ,maar ik blijf zoeken naar antwoorden:)

Welkom hier!

Vermoedelijk kan Bart @BH_ hier wel het nodige over zeggen…

1 like

Dank je voor de vriendelijke ontvangst en tip Warroo!

Hmm die plaat komt niet uit 1954.

1 like