Omega Seamaster James Bond Titanium (inclusief foto's)

Recentelijk de nieuwe Omega Seamaster James Bond geprobeerd. We vonden hem op foto’s erg mooi, dus aangegeven bij onze juwelier dat we interesse hadden. Afgelopen week was die binnen gekomen en: damn wat een mooi horloge. Echter ben ik geen liefhebber van titanium en mijn voor mijn vriend was hij te groot. Daarnaast ben ik van mening dat je voor die prijs ook veel andere nog mooiere horloges kunt halen.

Maar wat vinden jullie?

Ik ben ook benieuwd wat jullie van titanium vinden? Zelf wil het gevoel hebben dat ik iets om mijn pols heb…

  • HIT
  • MISS

0 stemmers

7 likes

Die band staat er voor geen meter op.
Rubbertje er op en je hebt een heel gaaf horloge

1 like

Ik ben ook meer fan van rubber (bij horloges dan).

7 likes

Toevallig ook net alle Omega’s op het net bekeken en deze op Nato kan mij wel bekoren, al zal ik er nooit dat held voor overhebben.

Ron

1 like

Best een mooi ding, maar de band ben ik ook geen fan van. En hij oogt erg groot.

1 like

Lekker man

dit

wil hem graag op een andere band zien!

Hij is 42mm en dunner dan de normale Seamaster 300M lijn, maar door de band oogt hij IMO veel groter…

1 like

Ik vind hem in alle opzichten een beetje ‘nep’, té gemaakt door de o.a. kleurstelling die zogenaamd de vervlogen tijden van 007 moeten weergeven. Het extra logo onderop op de dial, de niet kloppende band. Nee sorry, dit is niet mijn kopje thee. Ik hou het zelf maar gewoon bij mijn fifty shades of blue. Dat was wat mij betreft overigens een betere Bond Ltd. geweest, een blauwe met een bijzondere wave dial ofzo. Nummerplaatje erop schroeven, hoppa: Dubbele prijs!

Ik ben eigenlijk nog maar één duiker tegengekomen die Titanium goed kan hebben, de Tudor Pelagos en dan niet de LHD want ook die vind ik door het faux patina geen wannahave.

Smaak! Tja, je kunt er over twisten… :wink:

4 likes

Nato erop gooien. Zelfde kleur als de indexering :grin:

1 like

Misschien komt het door de niet passende band, maar het lijkt dat de lugs boven je pols uitsteken. Arie dat zo is, dan is het horloge eigenlijk te groot voor je pols.

1 like

De tweede reeks foto’s zijn de polsen van mijn vriend en inderdaad, het horloge is te groot.

1 like

Ik vind m tof. Oogt alleen groot en log.

Titanium heb ik geen probleem mee. Heb een Aerospace in titanium en die draagt heerlijk.

Ik had niet ontdekt dat het verschillende polsen waren, al was de kleur trui een aardige weggever. Op de eerste foto past hij wel goed.

1 like

Absolute hit, behalve de prijs. Deze is in geen enkel opzicht (mijn mening) een vooruitgang op de gewone 300m Diver, maar kost 2 keer zoveel.

Zoals in veel gevallen: als ik hem cadeau krijg zal ik heel blij zijn, maar ik ga hem niet aan list kopen.

1 like

Inderdaad, zou zeker een mooi cadeau zijn haha

1 like

Dikke hit! We hebben hem ook laatst binnengekregen (en verkocht) en wat een geweldig horloge is het. De titanium band hebben ze heel mooi gemaakt dat hij eigenlijk net zo draagt als een normale lederen band met vouwsluiting van Omega.

Het gebolde saffierglas is niet voorzien van AR-coating i.t.t. vrijwel alle andere Omega’s, dus daar komen geen rare strepen van.

Maat is ook heel mooi terwijl ik persoonlijk altijd van de <40mm ben.

4 likes

Weet je dit zeker? Volgens mij is de afmeting gelijk aan de huidige ‘normale’ Seamaster Diver 300M. Die is ook 42mm enne de hoogte, voor zover ik dat op vergelijkende foto’s kan beoordelen, is ook gelijk. Maar dat laatste weet ik niet uit eigen waarneming.

De Bond versie is wel lichter natuurlijk, door het gebruik van Titanium. En hij heeft geen datum, in tegenstelling tot de gewone uitvoeringen.

:thinking: … wat bedoel je met “rare strepen”?
Ik vind zelf de AR van de normale en ook van de vorige (40mm SPM) prima.

Ik had gelezen in een review dat het dunner is omdat er een ander uurwerk in zit (geen datum). Ik weet eerlijk gezegd niet of dit klopt, maar bij de juwelier gaven ze ook aan dat hij iets slanker was.

1 like

Oké. Ik moet het alleen met foto’s doen dus ik weet het niet. :slight_smile: