Ik heb nu 1,5 jaar de seamaster NTTD James bond editie.
Ben er erg blij mee het is echt een mooie horloge en door het titanium ook lekker om de pols.
Toen hij net uitkwam zag ik wel dat mensen er reviews over maakten en zag niet echt minpunten.
Toch zie ik zelf ze niet vaak voorbij komen.
Ondanks dat ik er super blij mee ben en het echt een top horloge vind, ben ik wel benieuwd wat de mede forum leden van het horloge vinden nu hij al weer een tijdje te koop is.
Dus ben erg benieuwd naar jullie mening en waarom je hem wel of niet zou aanschaffen.
De prijs zal naar mijn idee een hoop doen denk ik en rechtvaardigt hij de prijs.
Ik vind zelf faux vintage niet passen op en ontwerp uit de jaren '90. Daarnaast vind ik de band geen upgrade ten opzichte van de normale. Het gebolde saffierglas voegt ook weinig toe. De enige verbeteringen vind ik het gebruik van titanium en dunner maken van de kast. Kortom, ik ben geen fan.
Ik heb de blauwe versie gehad van dit model, de huidige James Bond Seamaster. Vond hem te groot aanvoelen, met name de band was te zwaar. Verder een prachtig horloge dat destijds voor 3800 nieuw een goede prijs kwaliteit verhouding had.
Hoor het formaat en gewicht overigens vaak als klacht. Dus ik denk dat ze het materiaal van jouw SM, moeten toepassen op het standaard model.
Het is een discussie op zichzelf, maar de prijzen van Omega op het moment gaan nergens over, 6600 voor een Seamaster 300m. 5 jaar geleden had je daarvoor 2 nieuwe. Het is een leuk horloge voor 4-4.5k, maar echt niet meer dan dat. Tudor lukt het wel om een horloge met die specs te maken voor rond de 4k.
Dus denk dat de prijs van de SMP300M in het algemeen meespeelt. Vroeger had iedereen op het forum wel een Seamaster 300m, nu is het wat meer een zeldzaamheid geworden. Tudor zal wel een belangrijke reden zijn, koop je zowel nieuw als tweedehands voor duizenden euros minder in een beter formaat. En voor 5k of meer willen mensen liever een Speedmaster.
Ik vind de kleurstelling en het gebruik van titanium goed gedaan, plus, de band draagt erg comfortabel.
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom Omega zo’n veels te dikke sluiting op zo’n duur horloge kan zetten. Die is bijna zo dik als de kast van het horloge zelf.
Thanks voor je toelichting, prijzen bij omega zijn echt duurder geworden daar ben ik het wel mee eens. Maar persoonlijk vind ik ze wel mooier als een tudor maar dat is smaak natuurlijk
Ik heb hem ook wel eens gepast, en kwam van de sluiting tot dezelfde conclusie als @OmroepMax. Daarom zou ik zelf op nato hebben gekocht en er een mooie rubber band bij hebben gezocht. Maar die Mesh band staat overigens wel erg mooi.
Ik vond bij passen echter ook de sluiting te groot, ik had teveel band over onder de clasp en kreeg hem net niet lekker gesized.
Er is nu echter ook een S versie van de band + sluiting. Schijnt beter te vallen, kleinere clasp, minder lang uiteraard en gaatjes dichter bij elkaar.
Ff nagevraagd bij Gassan een tijdje geleden en is te bestellen. Wellicht willen ze hem er nieuw wel bijdoen ipv de bijgaande strap + clasp. Kosten: €1800.
Ik vind het grappig genoeg één van de geslaagdere SMP 300 horloges, want de dial is tenminste mat en niet met van die rare golfjes. Niet dat ik iets tegen reliëf op een wijzerplaat heb, maar de Seamaster wordt in mijn beleving altijd wat kolderiek. Ook de kleurstelling van deze NTTD editie is voor mij prima, het glas is ook mooi bol.
Maar toch: hij heeft een bezel met hoeken, strepen op de kardinale indices, bolletjes op de rest, skelet-wijzers met lume streepjes aan de zijkant, waar dan weer een driehoekske op geplakt zit, en tot slot een lollipop secondewijzer. Vervolgens zijn de lugs ook nog eens gedraaid, en dan steekt er tot slot zo’n rare nutteloze pukkel uit op tien voor elf.
Kortom: deze hele serie horloges zou ik nooit aanschaffen omdat het ontwerp gewoon veel te veel van alles is in mijn ogen. In werkelijkheid zijn ze vaak wat discreter dan op foto’s. Eén eervolle vermelding: de Peter Blake quartz is goed te pruimen, want rustiger en met een veel betere wijzerset.
Bovendien ben ik geen fan van de James Bond en Maan marketing die Omega steeds maar weer blijft doen. Ik vind dat infantiel en het is netto iets wat me er van weerhoudt om serieus naar bijvoorbeeld een Speedy te kijken. Daarom vind ik de pretentie dat dit een issued horloge is ook wat naar.
Omega heeft aan het MoD geleverd. Die zagen er zo uit:
Dat ligt eraan welke prijs. Ik zie dat de list voor de versie op mesh €11.100,- is. Dat vind ik echt waanzin. Ik ga het gewoon nog een keer zeggen: dat vind ik echt waanzin. Wat ook blijkt uit de prijzen in de markt. Ik zie gebruikte aangeboden worden voor 6,5K.
Thanks voor je bericht, zelf heb ik hem in een tijd gekocht zonder de prijs verhogingen. Inderdaad 2ehands is hij zeker goedkoper. Maar zou hij nog omhoog gaan 2e hands als de nieuwe bond film uitkomt en ze hem uit het assortiment halen . Zag dat ook gebeuren met bijvoorbeeld de commander Watch toen der tijd
Je verwoord het uitstekend en lees graag je mening aangezien ik er veel van opsteek. De golfjes zie je meer of minder afhankijk in welke positie je pols zich bevindt en de mate van licht op het horloge.
Zelf ben een grote fan van de Seamaster. Mijn motivatie is simpel. De Seamaster doet mij denken aan mijn jeugd op strand. Was er dag en nacht te vinden en koester er fijne herinneringen aan.
Niet alle Seamasters zitten in mijn evoket set en bepaalde modellen vind ik qua prijs buiten proportie
Emotie overtroeft elke ontwerptechnische tegenwerping, uiteraard.
Je kocht een aantal jaar geleden nog een Peter Blake voor een scheet en een knikker, dus die nieuwe prijzen zijn moeilijk te verkroppen, inderdaad. Evengoed vind ik de nieuwe Bond versie, los van het militaire pijltje op de wijzerplaat, één van de betere versies van de laatste jaren.