Ik zit midden in die fase waarin ik m’n collectie wil terugbrengen. Geen kast meer vol met “leuke erbij-dingen”, maar gewoon een paar horloges waar ik écht trots op ben en die ik ook vaak draag.
En nu komt het dilemma: ik zit serieus te kijken naar de Omega Seamaster Diver 300M (210.30.42.20.01.001). Had nooit gedacht dat ik die kant op zou gaan, maar dit model heeft gewoon alles: uitstraling, topkwaliteit en dat luxe gevoel om de pols. Je hoeft niet na te denken of het past — het werkt gewoon altijd.
Aan de andere kant… tot op de dag van vandaag ben ik ook echt mega gek op de Cartier Tank Must. Wat een charme, wat een klasse. En echt een strap monster. Om je een idee te geven: ik heb de afgelopen maanden m’n simpele €10 “Sanda Tank” knock-off dagelijks gedragen, gewoon omdat die stijl zó lekker werkt. Dus ik weet eigenlijk al hoe fijn het formaat en die stijl dragen.
Als ik voor de Tank Must ga, hoef ik niet eens zo rigoureus op te ruimen. Dan zou ik m’n Tissot PRX Quartz Mint, Baltic MR01, en Seiko Speedtimer verkopen, maar kan ik m’n Seiko Alpinist SPBJ197J1 op BOR (discontinued) gewoon houden.
Ga ik voor de Omega, dan zou ook de Alpinist de collectie verlaten. Maar ja… dan heb je wél direct dat alleskunner-luxegevoel om de pols.
De Shunbun en SBGX263 blijven sowieso, die gaan nergens heen. Maar ik wil nu gewoon die stap maken naar minder horloges en meer kwaliteit — en dit is precies het moment.
Iemand ervaring met deze Seamaster? Is het echt die daily knaller waar je nooit spijt van krijgt? Of zouden jullie toch voor de charme van de Tank gaan?
Benieuwd hoe jullie hierover denken!
Plaatje van collectie en horloges die ik op het oog heb.
Allebei hele mooie opties! Gelet op je huidige collectie lijkt een Tank wel wat meer diversiteit toe te voegen. Wat draag je aan kleren? Ga je vaak netjes? Dan lijkt de tank de betere keuze.
In aanvulling op twee lichte wijzerplaten van de Grand Seiko’s zou ik voor een donkere wijzerplaat gaan. Zou de Seamaster wel eerst passen (jouw pols op de foto?), want dat is wel even een maatje groter.
Snap ik helemaal, die Cartier draagt echt als geen ander. Zelf kleed ik me eigenlijk bijna altijd casual netjes, beetje old-school stijl. Denk aan nette basics, donkere kleuren, soms wat klassieks erbij. En precies daarom trekt die Tank me ook zo: het past gewoon bij die stijl zonder te proberen te hard op te vallen. Maar ja… dan komt toch weer dat stemmetje in m’n hoofd: wil ik iets puur voor de stijl, of wil ik óók dat luxe technische gevoel om de pols? Blijft lastig!
Op mijn 17,5 - 18cm pols, Tank Solo (mijn voorkeur ivm de prachtige Cartier vouwsluiting). Mis hem nog wel eens want hij draagt meer als een comfortabele armband dan als een “horloge”.
Dat is geen dilemma hoor. Een stoere gents-sized duiker of een wijvenklok.
Nee ik heb het niet zo op Cartiers. Teveel onder de loupe gehad, te weinig “impressed” geweest. De laatste Cartier hier had z’n (of haar) glas verloren. Heb dat heel aardig op weten te lossen, zonder Cartier-inmenging.