Wel mooi hoor! Met dit warme weer merk ik dat mijn pols richting de 19 cm gaat, terwijl in de winter mijn Shunbun en Champagne Dial GS wat losser zitten, met zo’n 1 tot 1,2 cm speling. Moet toch maar even gaan passen denk ik.
Scheelt me ook gelijk ongeveer 1800 euro.
Omega. Tank is voor dames.
Santos is meer horloge maar dan nog niet mijn kop thee
Super hoor! Mooi…. Moet maar snel gaan passen😄
Die seamaster moet je zeker even gaan passen.
Die heeft nogal een formaatje, dat moet je maar hele dagen vol (willen) houden. Ik had er een, die is vrij snel retour gegaan daarom. Eerlijk is eerlijk, ik heb er de polsen ook niet voor.
De Cartier is lekker understated maar toch heel erg cool. Zou zomaar kunnen dat deze toch ook wel weer snel verveelt om exact deze reden.
Wat dacht je van een mooie tussenweg in de vorm van een Santos?
Ik heb ze allebei gehad. De Omega zelfs 3x, in verschillende kleuren. De Omega ging altijd door, de Cartier zal altijd blijven.
Ik heb een 18/18.5 pols.
Mijn reactie zal je dus niet verrassen. Kies de Tank, geweldige klassieker die altijd kan en op vrijwel alle banden geweldig staat.
Dit is een grap toch? Alsof je een hummer met een fiat 500 vergelijkt…
(Beide mooie horloges, dat zeker)
Seamaster gaat ook goed op de originele rubber band heb ik er ook bij is zeker een aanrader
Is inderdaad ook geen vergelijk zoals ik al eerder aangaf. Heel merkwaardige of/of… Ik heb ook elegante vintage horloges in 33 a 35 mm. Maar een Cartier zal er nooit komen hier. Het blijft een “posh” merk en daar heb ik niks mee. Ze zijn ook best kwetsbaar trouwens, en die verzilverde wijzerplaten hebben de neiging te verkleuren.
Ik vind de Cartier wow in al z’n eenvoud. Echter wel op de grens qua formaat maar het blijft appels met peren vergelijken tov een forse blingbling duiker. Wellicht toch een idee om meerdere opties open te houden? Er is immers te veel keuze. Maar indien je direct de klik met een van beiden hebt, go for it! Succes
De Santos is voor mij de mooiste Cartier, maar het probleem is dat ik dan richting de €5.500 ga voor een tweedehands exemplaar… en dat kost wat. Dat zou betekenen: 5 horloges weg en de Santos ervoor in de plaats, met behoud van de Shunbun.
De Seamaster moet ik eigenlijk maar eens gaan passen. Ik had ooit een Seiko Samurai, die woog volgens mij zo’n 210 gram, en die zat niet altijd even lekker om de pols. Maar ik begreep dat de Seamaster wat strakker naar beneden valt, waardoor hij kleiner oogt om de pols.
Daar zet je me wel aan het denken… Ik zal ze allebei maar eens moeten passen. Nu met dit weer is mijn pols 19 cm. Mag ik vragen waarom je nooit een Omega hebt gehouden? Was het de kleur of iets anders? Of toch te zwaar of te groot? Tank staat je wel heel goed!
Serieus, verkleuren? Het is natuurlijk ook meer een fashion item dan een echt uurwerk. De enige Cartier die ik nog als optie zie, is een Santos, maar die is dan wel direct €1.500 duurder dan de Omega.
Omega kwam me spontaan naar boven. Eerder wou ik nog een GS in het xzwart exact zelfde model, maar dan denk ik voor de kleur? geen ideale keuze.
Maar die Omega zou me €2.000 meer kosten en die Tank €1.000. Over de Tank denk ik al zo’n 8 maanden na, terwijl de Omega pas recent in beeld is gekomen. Dit specifieke model sprak me aan door de diepzwarte wijzerplaat. Verder vind ik de Santos nog steeds het meest aantrekkelijk, maar die zijn nu ook duurder op Chrono24: €5.800… dat is een behoorlijk verschil met de Omega. Het liefst zou ik een Santos hebben, maar goed… dat betekent meteen 5 horloges weg.
Ho ho, mijn Speedmaster is wel een blijver.
De seamaster bleef nooit omdat hij me nooit lang genoeg bleef boeien, de Cartier doet dat wel…
De stalen banden van een Seamaster vind ik echt lelijk, te lomp want geen taper. Ook geen fan van de tramrails. De rubberen band wel goed, maar uiteindelijk heb ik niet genoeg plezier gehad van het horloge voor de prijs die er tegenover stond.
Dit is het model van voor 2018
41mm en iets platter dan het nieuwe model.
Deze gaat bij mij nooit meer weg.
Stalen band zonder taper? Dan moet ik die toch maar eens passen. Moet wel zeggen dat ik de wijzerplaat en de kast zelf behoorlijk mooi vind. Welke Cartier heb je wél gehouden?
Enkel de Tank, maar ook de enige Cartier die ik ooit had.
Dit al overwogen? Dan hoef je de collectie minder in te krimpen, en zal evenveel plezier geven als een Seamaster.
Sowieso tank.