Omega Seamaster of Cartier Tank Must… het grote dilemma

Uitstekend plan! Minder is tenslotte meer!

2 likes

Met alle respect, ik vind de Seiko Marine Master geweldig van kwaliteit, maar qua uiterlijk doet hij me gewoon denken aan een duiker van €750. Er staat alleen “Seiko” op, en ik krijg meteen het idee dat iemand die er niks van weet zou zeggen: “Die heb ik ook!” Dat is de enige reden waarom ik er nooit aan wilde beginnen. Daarnaast wil ik ook een beetje van Seiko af.

3 likes

Dan zou ik in principe alleen de Shunbun en de Cartier Santos overhouden, naast een paar cheapies, hahaha. Op zich geen gek idee nee.

3 likes

Dat is toch net het leuke aan dat ding?

1 like

Denk dat de (alternatieve horlogekeuze) tips nu wel gaan binnenkomen in jouw topic :joy:. Hier al eens naar gekeken? Wat mij betreft een van de mooiste tijdloze duikers, en op ch24 voor redelijke prijzen te vinden. Zal ook goed staan op jouw pols. Ter inspiratie dus lekker rondkijken.

2 likes

Tank !

2 likes

Juist voor mij niet; een horloge van bijna €3.000 en een horloge van €750, waarbij iedereen denkt: “Ah, Seiko… die heb ik ook liggen.”

Ik ga toch maar de Cartier Santos, de Tank Must Large en de Omega passen bij Schaap & Citroen. Er zitten flinke prijsverschillen tussen…

1 like

Tjonge, wat een totaal verschillende horloges! Ik ben niet zo van de duikers en ik hou van Cartier dus mijn mening is gespeend van objectiviteit. Waar heb je behoefte aan? Aan iets chiquers of aan een sportieve toolwatch.

Okay, ik geeft je een echt (subjectief) pluspunt van die Tank mee:
De 300M draag je niet op een pak, de Tank draag je op alles.

Ga voor de Tank en hou die Alpinist lekker thuis bij papa.

1 like

Niet spannend genoeg; ik vind hem een beetje lomp, als ik het zo moet omschrijven. Dan oogt die Omega die ik had gedeeld net wat moderner of zo.

1 like

Ok, je wilt upgraden qua merken. Persoonlijk zou ik dan voor een mooi horloge gaan, en niet gewoon een zwarte duiker.

1 like

Klopt, het zijn totaal verschillende horloges, maar ik heb eigenlijk nooit een echte diver gehad. Veel mensen zeggen juist dat die Omega een prima allrounder is. Persoonlijk vind ik hem mooi, maar die Cartier Tank Must Large is ook een eyecatcher, zeker met exotische bandjes. Mijn favoriet blijft de Santos, maar dat zou betekenen dat ik bijna alles moet verkopen en alleen de Shunbun overhoud.

Echter dan die €750 van Seiko is hij niet. Eerder een bling-ding.

1 like

Respect voor de Marine Master, man, maar het is meer iets psychologisch dat me gewoon stoort aan het hele idee. Verder zijn het geen standaard kasten, uurwerken of afwerkingen; het gaat al richting Grand Seiko-kwaliteit.

1 like

Ik ben gek op mijn Santos en ik maak uit je reacties op dat een Santos ook jouw voorkeur heeft t.o.v. de Tank. Aangezien je nu een blijver wil, een écht waardevolle toevoeging aan je collectie, kom ik terug op mijn eerdere reactie. Doorsparen voor het horloge hetgeen je écht wilt. Ga voor die Santos.

11 likes

Tank

1 like

Maar deze kun je voor €1200 scoren.
Check eens de SPB383J1.

Wil je naar Omega, kijk ook eens naar de speedmaster. Een veel betere kast!

1 like

Kan ook gewoon voor de Santos gaan hoor dan zal het een 2 watch collection worden :joy: GS Shunbun en Cartier Santos Medium. haha

2 likes

Die Tank is echt mooi. Zelf draag ik een Chinees tankje van €10,- om te kijken of het wat is. Wil misschien voor een JLC Reverso gaan maar de Cartier is ook mooi. Er is ook een FC die ik mooi vind. Seamaster spookt ook wel eens door mijn hoofd maar zal nooit komen denk ik. Een Speedmaster weer wel. Lastige keuzes hahaha

1 like

Beter dat (want dat is een verdomd mooie set) dan voor de 2e en/of 3e keus gaan. Succes met je beslissing.

1 like