Omega Seamaster of Cartier Tank Must… het grote dilemma

Sanda Tank van ome Ali… die heb ik ook! Draag hem al 2 à 3 maanden, zelfs meer dan mijn duurdere horloges. Mooi horloge is het ook.

Ja, is een mooi horloge met voor mij een naar smaakje. Prima om te testen. Alleen twijfelde ik tussen een FC en een JLC. Nu komt daar ook een Cartier bij🙈

1 like

Tank, voor mij never de Santos.

Die schroeven id voorkant wat voor een dresser door moet gaan… :confounded:

Allebei heel mooi, de Seamaster misschien te groot/zwaar en niet met elke outfit te dragen, de Tank Must kwalitatief misschien minder volgens

Een ander alternatief: de Seamaster Aqua Terra.
Chique, draagbaar bij elke gelegenheid, kwalitatief prima en ruim verkrijgbaar in bv 41 mm.

https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-aqua-terra-150m-co-axial-master-chronometer-41-mm-22010412103004?q=Aqua%20Terra%2041%20mm

Of wil je nieuw kopen? Dan buiten budget…

Seamaster en viorlopig gewoon door met de hommage. Herken wet je zegt. De Tank stijl is perfect voor (zakelijk) casual chique. Ik verwacht wel (weer) een echte cartier Tank te kopen maar voor nu voldoet het alternatief. Voo de zomer lekker aan de SMP

Ik zou hem op de bracelet willen. Een leer bandje koop je er later toch wel bij voor de afwisseling.

1 like

Vraagje: die tweede getoonde band, waar komt die vandaan?

Is van strap Bandits. Kopen? Draag hem nooit meer eigenlijk haha

1 like

Je geeft zelf t antwoord al. De ‘Tank’ draag je al enige tijd. Naar volle tevredenheid.
De Omega is daarbij vergeleken een grote bonk metaal.

Misschien ben ik geen goede graadmeter maar een 42mm horloge tot 150 gram kan ik goed hebben.

Daarboven krijg ik altijd spijt van. Planet Ocean 43.5, Oris bC4 chrono, Tudor BBgmt, allemaal weg wegens te (top)zwaar.
Ik zou eerst eens voor de Cartier gaan, een mooie aanvulling. De Omega kan altijd nog.

1 like

Hoe breed? 20mm?

Yes.

De tank solo large heeft 20.5 bandenmaat trouwens haha, irritant. Maar deze band is breed genoeg dat je geen pinnetjes ziet aan zijkanten

Ah de klassieke “the one to rule them all” fase.
Iedere liefhebber en/of verzamelaar krijgt er mee te maken.
Door mijn eigen ruimschootse ervaring, en tevens de ervaringen van miljoenen anderen dagdromers,
kan ik u melden, dat is een illusie.

Gezien u al zoveel horloges heeft, (in verhouding met “normale” mensen die daadwerkelijk maar 1 horloge hebben) kan ik nu al vertellen dat er geen horloge bestaat die u in al uw behoeftes zal voorzien.

In anderen woorden, ik kan u nu al garanderen dat zowel de Seamaster als Tank u nooit voor lang zullen bekoren.

De Seamaster met zijn grove/sportieve band en open wijzers, dat is een fase. Mooi horloge maar allerminst veelzijdig. Heb zelf meerdere Seamasters. Zowel de planet Ocean als een Chrono. Leuke horloges maar allerminst de illusive eenhoorns. Dat is onze heblustige kant die ons dat probeert te wijs te maken, om de koop van een nieuw horloge te verantwoorden.

De Tank eveneens, maar dan aan de andere kant van het spectrum. Erg mooi, maar te netjes en verfijnd waardoor hij minder veelzijdig is. Dat gaat op den duur vervelen.

Kortom, ik zou kopen wat uw hart sneller doet kloppen op het moment van de koop, maar tegelijkertijd aanraden om de illusie van “the one” te laten varen. Helemaal als u daarvoor de helft moet verkopen om het te kunnen betalen. Dat is ook niet nodig. Meer is beter.
Keuzes en opties zijn de liederen des levens.

6 likes

@Fate_Amenable_To_Change je bent nog ingelogd op je tweede account

9 likes

Beiden niet. Ik zou deze doen. En kan zowel op staal als op leer.

4 likes

Als je ze nou allebei koopt los je het probleem op.

De Seamaster vóór de zomer en de Tank vóór de herfst.

Een Tank staat bij een zomerfitje wel tof hoor, maar je kan er toch het water niet mee in en gezweet in leren bandjes is goor.

6 likes

Cartier Santos WSSA0029 anytime, de Alpinist komt wel weer een keertje terug. De Seamaster heb ik gehad, prachtig maar vlot weer weg, de 20mm bracelet die niet tapered is echt te lomp voor woorden.

Omega :stuck_out_tongue:

Ik zou voor allebei gaan. Tissot PRX Quartz, Baltic en Grand Seiko Quartz eruit. Je hebt immers als een automatische PRX en een Spring Drive Grand Seiko. Volgens mij heb je dan al de Tank bekostigd.

Daar heb ik een oplossing voor gevonden voor bij de Tank:

1 like