Het idee was, als ik voor de Omega ga, moet de Alpinist weg. Dan hoeven alleen de Baltic MR01, de Seiko Speedtimer en de Tissot PRX Quartz nog weg. Zo blijft mijn Alpinist
Als je alleen je Shunbun houdt, dan kom je mogelijk al een heel eind voor allebei. Leuke 3-piece
Heel makkelijk om te beslissen over een anders collectie
Zo te zien zou de Omega jou het beste staan. Maar smaken verschillen natuurlijk (en gelukkig maar).
Druk, groot, vrij dik. Je hebt bolletjes, driehoekjes, streepjes, rechthoekjes, golfjes, een railroad track, een gevormde bezel, met weer cijfers en puntjes en streepjes… Het is gewoon te veel. Een SMP quartz met gewoon strakke non-wavy dial en sword hands is voor mij acceptabel. Dan komen de kast en bezel mooi uit.
De SMP die jij voorstelt heb ik laatst nog in handen gehad toen ik een broodje deed met vriend @SpringDrive, die me zei dat hij aan z’n achtste SMP is, nu, en op papier is het een mooi horloge. Goed afgewerkt, solide, mooi uurwerk.
Maar zo druk en groot.
Klassiek design. Past niet op mijn pols, omdat ik een platte vrij brede pols heb, dus heb ik de Americaine / Reverso / Dolce Vita / Cintree nodig. Maar dat laat onverlet dat de Tank een prachtig discreet horloge is wat comfortabel draagt en eigenlijk gewoon altijd kan, met een polootje, shorts en sneakers even goed als met een pak of jasje.
Fijne horloges, ik doe ze ook niet weg, al pak ik de SBGX265.
Nee man, dat is de SBGX of Shunbun, desnoods de Tank.
De SMP is een vrijetijdshorloge, ik zou liever een Serica 5303 pakken in het zwart. @SpringDrive had de zwarte daarvan ook bij zich, ik heb de witte, maar die zwarte is een mooie onder de radar GADA.
@Hotseflots heeft de witte ex van @SpringDrive gekocht via een ander gewaardeerd lid (forumsletje much?), en die zijn echt top. Als ik het goed begreep van m’n lunchmaatje ligt die SMP voor de achtste maal op het hakblok om geflipperd te worden zelfs, terwijl hij lol heeft van de Serica. Als ik het goed in het snotje heb.
Ik zou de PRXen, de Gshock, als het moet de Seiko Speedtimer, en zeer zeker de Swatch er uit bonjouren, ik zou er een Tank bij kopen, en ik zou het zo laten.
Er is niets wat je met een SMP kunt doen wat je niet dubbel en dwars met die Glacier Alpinist kunt doen, dus ik zou die wel houden. Ik heb spijt dat ik 'm verkocht heb.
Mocht je nou toch nog een prachtig duikhorloge willen scoren voor schandalig weinig geld:
Neuh, die tekst is te kort en ik vousvouyeer mensen niet nodeloos.
jij weet wel altijd te leveren
Ik word extreem rustig van alle punten die je opnoemt als ik een Seamaster draag of pas. Dus ik denk exact het tegenovergestelde van al jouw argumenten.
Vooruit, je golfjes argument begrijp ik wel.
Dat maakt de hobby zo leuk
Thanks voor je uitgebreide reactie, man. Ik ben bang dat ik hem toch te zwaar ga vinden. Toen ik twee jaar geleden begon, had ik de Seiko Samurai SRPE33K1 en die heb ik in een jaar maar vier keer gedragen. Vond hem behoorlijk zwaar en lomp, ook al was het een mooi horloge om te zien meer dan dat was het niet. Denk dat ik hem vanwege het gewicht maar oversla. Een Omega is natuurlijk leuk, maar ik vind de bracelet ook wat saai en dik ogen of zo.
Gezien het feit dat ik op koudere dagen altijd mantels, colbertjes, coltruien, nette schoenen en laarzen draag, lijkt die Cartier Tank Must Large inderdaad beter bij mij te passen. Ik zag ook een bordeaux alligatorleren band van Bullang & Sons… zó mooi! Echt een strap monster. En de Riviera van Molequin, maar die is helaas op dit moment uitverkocht voor de sfeer:
De PRX Quartz, Seiko Speedtimer, Baltic MR01, Swatch en de G-Shock die ik letterlijk maar twee keer om heb gehad, gaan weg. De Tissot PRX lichtblauw hou ik, omdat mijn vrouw er ook één heeft en ik het als setje wil bewaren. De gouden vierkante G-Shock hou ik ook; die vind ik leuk als nice to have en die draag ik best vaak.
Dan houd ik de Alpinist, Shunbun, SBGX261 en de Tissot PRX Ice Blue. Daar komt een Cartier Tank Must Large bij. En serieus… mensen zeggen dat het dubbel is, maar ik overweeg gewoon nóg een SBGX261 erbij te nemen voor de rust ofzo.
In jouw collectie; de Tank
Voegt meer toe
Ja dat is het. Zoals @Fate_Amenable_To_Change aangeeft zit ik op mijn 8e (verschillende kleuren). Ik blijf deze dus terug kopen.
Reden: hij kan alles, is gewoon en tank en op die momenten vulde hij het gat in de collectie goed.
En ja, hij gaat er weer uit, maar alleen omdat er een Seadweller 116600 is bijgekomen.
De SMP gaat er trouwens uit voor een Shunbun.
Die van @Fate_Amenable_To_Change is veel te groot voor hem en past gewoon beter om mijn pols.
Maar de SMP komt zeker weer terug. Kan ik je nu al garanderen. Wel in de vorm van de generatie ervoor, met de wat rustigere plaat.
Cartier heb ik gehad in de vorm van de Santos. Mooi horloge met nog betere heritage.
Reden van verkoop is dat ik me stoorde aan de kwaliteit van het uurwerk. Voor ~8K (meer als een OP) verwacht je niet dat de minutenwijzer 8 van de 10 keer verspringt als je de kroon indrukt en flinke speling heeft op dezelfde wijzer. @ATallGuyCollectingWatches heeft dezelfde ervaring.
Quartz van Cartier ken ik niet, maar daar zul je met de minutenwijzer geen probleem hebben. Set en forget.
Wat een lap text. Ik lijk @Fate_Amenable_To_Change wel.
Dat is niet gek. Ik heb de 265 zoals je weet, en ik overweeg ook om er een SBGX263 bij te scoren voor het te laat is. Misschien wel ten faveure van de zwarte SBGN013.
I see what you did there. Doe eens een vuig bod? Hmmm. Ik zeg dat wel, maar weet eigenlijk helemaal niet of ik er vanaf wil. Groot is hij misschien wel, maar titaan draagt geweldig.
Gewoon behandelen zoals je een ranke Française zou behandelen als je 'm aandrukt, die kroon. Oh. Wacht. Laat ook maar.
In ieder geval: Als je de kroon een beetje met beleid indrukt verspringt er niks, en dat uurwerk loopt hardstikke strak op tijd, dus ik heb geen klagen over de Santos.
Klopt. Dit is het exemplaar van m’n vrouw, en die heeft 'm heel, heel erg vaak om:
Lange batterijduur ook. Hier overigens op Delugs strap.
Komt wel. Eerst even de SMP weg. Wil ook even van de SD genieten voordat ik een 2e NA doe.
Mijn missie was om een zaadje te planten met gebruik van jouw kryptonite: “40mm is te groot”
Die scheren hun “delen” niet. Not my cup of tea/smell.
Nope, geen ervaring mee. Maar als ik 'm zo bekijk dan vind ik het wel erg veel en erg aan de maat. De wijzerplaat is mij ook veel te druk. Nu verschilt het natuurlijk per persoon en smaken verschillen uiteraard, maar persoonlijk zou ik nooit meer een horloge kopen dat groter is dan 40mm.
Mee eens. Prachtige horloges die je zeker niet weg moet doen. Ik heb zelf ook een SBGX265 en ik vind 'm fantastisch!
Daar heb ik een paar lovende woorden over geschreven, want ik heb deze inderdaad recentelijk overgenomen van @Mipnick
Wat mij betreft zitten hier een paar coole design elementen in die de Omega ook heeft, maar het totaalpakket spreekt me gewoon meer aan. En hij is compacter, veel compacter! Draagt echt heerlijk kan ik je vertellen.
Als de strijd echt puur tussen de Seamaster en de Tank gaat dan zou ik zonder enige vorm van twijfel voor de Tank gaan.
Dat is correct en tevens juist. Heb al wel eens gehoord over Quartz tankjes dat die uurwerkjes ook niet probleemloos zijn. Maar moet dan wel weer eerlijk zeggen, dat ik bij die verhalen dan ook weer hoorde dat onder garantie het uurwerk werd vervangen.
Maar 2 echt totaal verschillende horloges. Cartier koop je voor de looks. Een seamaster is uurwerk technisch gewoon ijzersterk. Ik heb ze allebei ervaren. En mis de seamaster soms nog een beetje. Het is maar net wat je wil.
Sowieso de seamaster. Al zou ik voor een planet ocean gaan vanwege de cleanere band. Die is met alles te combineren. Maar he ik ben biased
Hoekbank je hier nou uit kiezen? Twee totaal verschillende horloges. Hoewel ik de Seamaster ook wel overweeg zou ik voor de Cartier gaan. Maa als je uiteindelijk voor de tank kiest, ga dan ook een Reverso passen.
Ja dat heb ik ook altijd met een hoekbank…lastig kiezen.
Alles eruit en de cartier en omega kopen.
Sorry dat ik hier reageer, maar hoe start ik een topic?
Whahahha, koken en typen is niet handig. Hoekbank is Hoe kan