Euhh, rechts boven bij + Nieuw Topic
Omega all day!
Ik heb niet het hele topic gelezen. Maar is er al geopperd om door te sparen voor een Rolex?
Werkt niet, hij is net nieuw.
Aha. Sorry.
Volgens mij kún je niet kiezen tussen de Seamaster en een Cartier. Ik vermoed dat je ‘opeens’ tegen jouw Cartier Santoa aanloopt. Eentje die voor jou bestemd is. Die Omega kun je altijd wel vinden, ook over 10 of 20 jaar.
Zelf beperk ik mezelf niet om steeds zo’n keuze te hoeven maken. Als ik iets niet kan betalen, dan kijk ik gewoon plaatjes. Ik ga er ook niet voor sparen. Alles zomaar verkopen, terwijl je nog twijfelt, resulteert denk ik alleen maar in spijt. Als ik ooit iets écht wil, dan zet ik het op mijn longlist. Na een paar maanden streep ik het waarschijnlijk toch door.
Maar ik denk dat het dus sowieso een Cartier Santos wordt voor jou. Daarna kijk je niet meer achterom. En heb je niets gehad aan al onze adviezen, dat heb je dan helemaal zelf gedaan.
Santoa klinkt als een horlogepukkel die jeukt. SantoS.
Helaas niet, ik heb foto’s gezien van bezitters na 3 à 4 maanden; helemaal onder de krassen en het leek al 10 jaar oud. Ik ben daar te perfectionistisch voor en bij een Santos zou dat extra opvallen. Denk dat ik toch voor een Cartier Tank Must Large ga, die past beter bij mijn stijl. De Omega oogt best zwaar en de armband vind ik wat lomp.
De Shunbun gaat echt nooit weg, die heb ik van mijn vrouw gekregen voor ons 7-jarig jubileum. Alles verkopen gaat me wat te ver, maar ik doe zeker de helft weg. De Grand Seikos en de Alpinist blijven in ieder geval.
Ik zou de Cartier doen, afgaande op de rest van je horlogedoos, lijkt me een frisse aanvulling in jouw geval.
Juist dan vind ik ze echt saai ogen of zo… dat glimmende heeft toch net wat meer karakter en uitstraling. Maar die armband is wel lomp, ook best dik en zonder taper. De vraag is of ik dat de hele dag om mijn pols wil dragen… ik denk het niet.
Yes John! Het wordt de Cartier Tank Must Large. Ik droeg al zo’n 3 maanden met plezier een goedkope Tank van €10 van AliExpress, soms zelfs vaker achter elkaar dan mijn duurdere horloges — dat zegt eigenlijk al genoeg. En dan straks met wat exotische bandjes en voor de zomer een Forstner 9-Row Beads of Rice band.
Hoi!
Mag ik opmerken dat ik helemaal niet onder de krassen zit van de Santos?
De Santos zelf heeft betere dagen gekend, maar de bezitter is nog best minty voor een vintage.
Overigens zou ik eerder zonder omega en Cartier door het leven gaan dan zonder Reverso en grand Seiko.
Ligt eraan wie je het vraagt ;). Veel plezier met de tank!
Goede keuze. Ik ben nu op mijn tweede moderne Tank must en derde Tank, en besefte dat ik er altijd eentje in de collectie wil hebben.
Heb ook al gezegd dat als het de Cartier wordt, de Reverso meegenomen moet worden in de afweging.
Mooie combo’s zo! Wat is je polsomtrek? Nu alleen nog een Cartier Tank Must Large vinden voor een realistisch bedrag alles boven de €2.800 is eigenlijk te veel. Op Chrono24 zijn de prijzen ook aan de hoge kantt
3 jaar terug ben ik gaan dineren met enkele vrienden. Ik was nog geen horlogefanaat en een vriend van me droeg een Tank. Ik begreep het niet. Het was klassevol maar tegelijkertijd vroeg ik me af waarom hij het horloge van z’n vriendin droeg.
Ondertussen begrijp ik, als geschoolde kenner uiteraard (kuch), dat in de wereld van horloges een Tank een cult stuk is. Helaas begrijp ik ook dat de meeste mensen geen snars begrijpen van horloges en ze dus vooral een man met een dameshorloge zien.
Ik had onlangs hetzelfde dilemma want hoe meer je leest over horloges, hoe meer je gaat twijfelen of je toch niet zo’n Tank zou willen? Knap cult stuk, toch? Verfijnd. Klassevoll. Maar toen ik m’n vrouw de Tank liet zien pareerde ze met ‘bweirk, waarom zou je zoiets kopen’ en dit bracht me ook direct met beide voetjes op de grond.
Des gouts et des couleurs…