Je bent er duidelijk nog niet aan toe
Ik vind het toch wel aan de hoge kant hoor; voor een Cartier Tank Must 2800 vind ik meer dan genoeg
Mooi verhaal, herkenbaar ook. Mijn vrouw is er ook niet echt gek op, en zoals veel vrouwen weet ze weinig van horloges. Het enige wat ze vaak kennen is Rolex, en als het glimt is het goed. Ik heb vaak geprobeerd een nieuwe Omega met steentje voor haar te kopen, maar ze wilde liever een 20 jaar oude Rolex Datejust. Ik lig er verder niet wakker van wat anderen vinden. De smaak van m’n vrouw snap ik soms ook niet helemaal, bijvoorbeeld waarom ze per se een dure LV-tas wil, terwijl ik daar echt de waarde niet van zie. Vrouwendingen, denk ik dan maar.
Kijk, een dame met smaak.
On topic, ik vind de afweging Seamaster vs Tank bijna appels met peren vergelijken.
Alles wegdoen behalve de Shunbun en de Casio 2100. De Shunbun het hele jaar dragen en daarna kijken of die Omega en Cartier nog wel zo nodig zijn om te hebbe in de collectie. Ondertussen sparen voor een JLC.
Een maat van me heeft in Hong Kong een Santos medium gekocht voor omgerekend 5250 eur. Het is de moeite waard om daar te kopen.
Vind het toch wel lastig hoor! Ik heb inmiddels besloten dat alles weggaat behalve m’n Shunbun, de GS met champagne dial, de Alpinist en de gouden Casio. De rest mag allemaal weg. Omega is prachtig, maar ik ben bang dat die flink zwaar aan m’n pols zal zijn. De Cartier Tank Must is financieel ook wat lichter, maar als ik voor de Santos ga, hou ik straks nog maar twee horloges over.
Dat is inderdaad een prijs! Maar geen importkosten, douane, etc.? Denk dat ze daar meteen 21% btw voor rekenen, en als je het niet aangeeft maar ze komen erachter… Maar wel een super prijs!
Vanwaar de haast? Volgens mij wil je graag de Santos (wat ik trouwens ook de juiste keuze vind in deze, maar dat is weining relevant) zonder je halve collectie op te offeren. Is even wachten en doorsparen geen optie?
Stiekem wel mee eens. Mijn vriendin draagt er ook 1. Mijn moeder heeft er 1.
Het is absoluut een mooi horloge hoor en iedereen moet dragen wat hij/zij wil, maar de tank is wel heel klein en delicaat en bij uitstek voor vrouwen. Prinses Diana, Michelle Obama, Megan Markle, Madonna, Liz Taylor, Angelina Jolie…om eens een paar bekende namen te noemen die een tank dragen.
Dat vrouwen ’m dragen is logisch, het is een iconisch design. Maar vergeet niet: ook mannen als Muhammad Ali, Andy Warhol, Yves Saint Laurent, Alain Delon, Pierce Brosnan en Gary Cooper droegen de Tank. Stijl kent geen gender.
Omega!
Uberhaupt een non-discussie. Als jij een roze Swatch wil dragen, lekker doen. Als jij een Cartier Tank wilt dragen, lekker doen. De discussie dat een horloge de uiting moet zijn van je ongeremde masculiniteit en daarom groot, robuust en opvallend moet zijn is in deze niet relevant.
Laten we het gewoon bij de topic houden. We delen hier meningen over de Tank, niet over roze Swatches. Iedereen z’n smaak natuurlijk, maar dat was niet het punt.
Een Tank is ongetwijfeld een klassieker en voor veel mensen een begeerlijk horloge. Ik heb em omgehad maar mij deed ie niks.
Zeker een mooi horloge, dat wel.
@Tajko als je twijfelt tussen een klein gekleed horloge en een forse duiker, ben je er volgens mij nog niet helemaal over uit. Ik zou het wat tijd geven
Ik draag al 3 maanden een goedkope Tank-hommage van AliExpress van 10 euro en ben er helemaal blij mee. Ik ga vandaag de echte even passen ik denk dat ik eruit ben!
Daar ben ik het helemaal mee eens. Het was dan ook allerminst mijn bedoeling om iemand te beledigen. Het betreft dan ook absoluut geen waardeoordeel, maar louter een mening.
Zoals ik eerder ook al zei, het is een mooi horloge en u moet lekker kopen waarvan uw hart sneller gaat kloppen.
Uw geld, uw pols, uw geluk!
Dat de keuze u veel plezier mag brengen!
P.s Gary Cooper telt niet mee hoor…haha die komt uit een tijdperk waar mannen nog zwempakken droegen!
Ik zou voor de tank gaan… Helemaal iets anders dan je al hebt. Uiteindelijk hangt het af van je persoonlijke stijl, grijp je naar iets casual of eerder iets netjes. In ieder geval heb je al een prachtige collectie en zijn beide een mooie aanwist.
Succes!
Uiteraard. Mijn punt was eerder dat onze smaak onbewust wel veel gestuurd wordt door bezig te zijn met de hobby. Doe uiteraard lekker je ding. Jij moet hem om je pols en niemand anders.
Als die Tank al zolang in je hoofd zit, en je draagt al een poosje de namaak variant… Dan zou je toch zeggen dat de keuze duidelijk is.
Beide goede keuzes maar ik zou dan in jouw geval eerst voor de Cartier gaan en dan tzt de Omega bv.
Ik ben overigens super blij met mijn Seamaster, ik draag hem altijd op rubber, vind ik beter passen bij dit horloge persoonlijk: