Vandaag wezen passen…. Ik denk Santos…
Leuk topic om te volgen.
Eens in de zoveel tijd komt bij mij ook de drang naar een Tank weer op. Dit keer ben ik van plan er 1 van de 3 seamasters uit te doen en te vervangen voor iets ‘netters’. Kanshebbers zijn b.v. een GS uit de elegance lijn of een Tank large solo.
Mijn meest recente witte smp mag dan weg. De andere 2 seamasters zijn van oudere generaties die lekkerder dragen.
Omega was mehhhh geen liefde op het eerste blik wel mooi gewicht viel reuze mee, had hem groter verwacht.
Santos medium is écht heel vet hé Moet er bij mij ook nog eens komen
Jaaa! Alleen heb extra lug of twee nodig zat beetje strak
Ik vind de ‘must’ net te klein en te dun en lijkt uit een kauwgomballen automaat te komen…
Dus ik zou sowieso voor de Omega gaan.
Maar ja… Wie ben ik…
Ben los van je eigen vraagstuk eigenlijk wel benieuwd of een echte Cartier tank voldoende indruk maakt nu je die goedkope hommage gewend bent? Met één oog half dicht kijkend is het immers hetzelfde horloge. Zo spannend is het model nou ook niet, ook niet qua techniek; het merk moet dan echt veel goedmaken. En dat kan bij Cartier best.
Maar is het misschien maakt dat ook de Santos interessanter??
Zie foto boven net gemaakt
Mooi bandje: Delugs?
Geen idee eerlijk gezegd
Je bent eigenlijk net iets te laat. Ik heb hem destijds voor 3150 gekocht (listprijs) en verkocht en in die tijd hebben ze de prijs verhoogd naar 3800. Dat zie je ook bij pre owned verkoop, de prijzen zijn ook mee bewogen. Met een beetje geluk komt er hier een op het forum voorbij. Voordeel met het kopen is wel, je hebt standaard 6 jaar garantie bij de Tank Must en met Cartier Care aanmelden gaat dat naar 8 jaar. Dus daar hoef je in ieder geval zorgen om te maken.
Kreeg vandaag te horen dat ze deze week weer de prijzen gaan verhogen. Of het waar is? Verkooppraatje? Geen idee. Ik heb hem in elk geval gepast, en moet zeggen: ik werd echt mega enthousiast van de Santos. Met dat warme weer had ik wel twee extra schakels nodig. Ik overweeg serieus om voor een Santos te gaan, al zou ik hem niet meteen in een winkel kopen voor €7.700.
Cartier verhoogd momenteel wel een keer paar jaar de prijs dus het zou mij niet verbazen.
Ik heb met de moderne Santos persoonlijk niet heel veel. Vind het mooi staan bij anderen maar op de pols vind ik de wijzerplaat en het glas een beetje ogen alsof er te weinig gebeurd en teveel ruimte tussen zit. Bij de donkere platen had ik dat minder.
Als je een mooi horloge wil die overal bij past dan is het wel gewoon een topper. Het systeem om de schakels te verwisselen is wel echt geweldig goed, en de band is er ook makkelijk af te halen. Kijk ook eens bij Delugs voor hun rubberen banden, kost niet gek veel voor wat je krijgt en maakt het ineens een zomers horloge.
Staat je echt supergoed! Verrassend trouwens dat ze elk jaar de prijzen verhogen. Dan maar binnen nu en uiterlijk twee maanden een Santos kopen. Ik vind de Tank geweldig, maar deze oogt net iets stoerder.
Hoe zit het trouwens met krassen bij jou? Valt het mee, of is het erger dan bij andere horloges?
Delugs heb ik ook gezien, echt prachtige bandjes! De originele armband zat bij mij trouwens best strak om de pols. Schakels kosten €70 per stuk.
Ik snap wat je bedoelt. Als je aan het twijfelen bent tussen een Seamaster en een Tank, dan is de Santos een perfecte middenweg.
Bij de Tank is dit totaal geen probleem, ook omdat je zulk weinig oppervlak hebt wat ergens tegenaan kan stoten. Bij de Santos is dat wel een ander verhaal als ik de forumgenoten hier mag geloven, daar is de bezel een echte krassenmagneet. Aan de andere kant, het hoort erbij. Het is een horloge en die mag gedragen worden.
Mogelijk dat je er een extra schakel nog bij krijgt, je kan vast wat met ze bespreken, de ervaring bij Cartier is altijd erg goed en ze geven altijd wel wat schoonmaak setjes en een pouches bijvoorbeeld erbij als je erom vraagt. Anders vind ik €70 voor een schakel niet echt gek. Maar als die echt niet op maat is zou ik het gewoon vragen. Korting en extra schakels
Zou best goed kunnen, ik kocht 2 jaar terug in mei ook een santos. En rond die tijd ging de prijs ook omhoog. Dus zou zomaar kunnen dat mei gewoon hun moment in het jaar is om prijzen te verhogen.
Verwacht trouwens niet te veel van het “in-house” uur werk wat in de santos zit. Mijn ervaring is dat die bagger slecht is namelijk. Jah ze geven geen specs op de site maar bij mij ging die na afstellen op enkele seconden rond reden flink uit de tijd lopen. Meerdere keren. Het is echt een sieraad. Maar mij begon het ontzettend te irriteren dat je voor dat geld zo’n uurwerk krijgt.
Maar als dat niet iets iets waar je waarde aan hecht dan natuurlijk gewoon lekker kopen. Mijn ervaring is wel dat het krassen van de bezel juist mee valt. En ik heb hem wel veel gedragen.
Het is inderdaad echt een high-end luxury fashion item met geschiedenis. Ik denk zeker niet dat ’ie kan tippen aan mijn Spring Drive of 9F-mechanisme van GS, maar het blijft een prachtig horloge. Gelukkig ontkom je niet aan krassen, maar zolang het normale gebruikssporen zijn, vind ik dat prima. Zelf zou ik er niet de volledige nieuwprijs voor betalen. Ik ga eens rondsnuffelen op Chrono24 of kijken of er in Nederland goeie deals te vinden zijn. Voor €6.000 moet het wel lukken, lijkt me.
Dat is Cartier echt als merk. Ze maken echt fantastische technische werkjes ook maar het is vooral het geweldig karakteristieke design en de historie waar je voor betaalt.
Kan overigens aanraden om het boek The Cartiers te lezen. Geschreven door een familielid en vol met verhalen over de geschiedenis, verteld vanuit het oogpunt van de Cartier familie.
GS by far, persoonlijk . Maar dacht IWC Ingenieur nog beter
Die middelste is vet
Weet jij wanneer of hoe ik zelf wel een topic kan aanmaken? Kan hier niets over vinden. Ps. Sorry voor deze vraag in dit mooie topic!