Binnenkort een leuke bons ivm 25 dienstjaren en ga mijzelf trakteren op een mooi luxe horloge. Ik heb vooralsnog de keuze beperkt tot 2 Omega’s.
De keuze gaat tussen een geheel nieuwe Omega Seamaster Master Chronograph Sedna gold bezel (ref 210.22.44.51.01.00) en een Speedmaster Moonphase met Sedna gold accenten (ref 304.23.44.52.13.001). Deze laastste is 1 jaar oud en bij een voor mij vertrouwde dealer te koop. Kan beide horloges voor nagenoeg dezelfde prijs aanschaffen.
Mijn. eerste keuze was de Moonphase, wat ik een schitterende kleurcombinatie vind. Maar ik begin te twijfelen daar ik het horloge nagenoeg altijd wil dragen, dus ook op zomervakanties e.d.
Verder vraag ik mijzelf af welke het best zijn waarde vasthoud. Dit is niet doorslaggevend aangezien ik er lang van wil genieten maar ook niet geheel onbelangrijk.
Kortom, iemand op en of aanmerkingen of suggesties.
Ik vind ze allebei heel mooi, maar de Speedmaster toch wel het mooist. Prachtig horloge. De restwaarde van een tweedehands horloge lijkt mij iets hoger, omdat de top eraf is. Maar zeker weten doe ik dat niet.
Speedmaster all the way, wat mij betreft. Schitterend model.
Ik begrijp dat je er met de lederen band niet het zwembad mee in kunt, maar persoonlijk vind ik het horloge te mooi om het daar op af te keuren. Als dat echt een issue is dan zijn daar immers altijd oplossingen voor te bedenken.
De Speedmaster is in mijn ogen nu eenmaal een veel betere allrounder die voor meer gelegenheden wél geschikt is dan die paar waarvoor hij misschien wat minder geschikt is, zoals het camping-/hotelzwembad (waarvoor ik persoonlijk eigenlijk al mijn horloges af doe, ook die met stalen band).
Dank voor de snelle reacties. Leuk en nuttig.
Brengt me toch weer aan het twijfelen maar is natuurlijk een luxe probleem.
Misschien doe ik er verstandig aan de Speedmaster te kopen, eventueel met een donker bruine Nato band voor in de zomer.
Gefeliciteerd alvast! En altijd leuk een gaaf horloge uitzoeken, voor een speciale gelegenheid!
Ja, ik weet dat ie hier op HF heel populair is, maar ik ben nooit zo’n Speedmasterfan geweest. Omgehad, maar doet 't gewoon niet, voor mij. Maar da’s natuurlijk persoonlijk. Maar goed, je bent op zoek naar meningen van anderen, dus… Ik ben zelf nooit zo bezig met restwaarde, enzo. Al helemaal niet als ik een horloge voor een speciale gelegenheid koop en (dus) lang wil houden. Dat gezegd hebbende, zou ik voor een Seamaster gaan. Maar dan wel voor de driewijzerversie. Minder druk, gewoon strakker en zou voor mij langer leuk blijven + echt een klassieker ook.
Allebei prachtig, heb zelf ook een speedmaster (niet zo mooi als hier boven) maar voor alle daags gebruik zou mijn voorkeur de Seamaster zijn. Weet niet of je waarde hecht aan een automaat?
Speedmaster is meer ‘bijzonder’ en die maan…
Seamaster kan je idd mee het zwembad in máár daar kan je ook een seiko voor gebruiken oid.
Qua resale, tjah zit je met zo een speedmaster ook wel goed hoor, seamaster lijkt verstandiger, maar niet de chrono met gold versie. Als je nou een stalen model in overweging nam, was die de beste ‘waardevaste’ optie.
Maar in dit geval, 100% speedmaster… had ik al gezegd van die maanfase??
Onmogelijke keuze! Ik heb al een Speedmaster omdat deze op mijn pad kwam. Maar de seamaster is ook echt prachtig! En tussen deze 2 zou ik voor de seamaster gaan.