Omega Seamaster of Speedmaster

Met voorsprong de Speedmaster! Gewoon een schitterend model en dan ook nog eens met moonphase!
Dat model Seamaster hoort voor mij niet met chronograaf te zijn. Dat is een duiker en vind ik in deze configuratie echt niet mooi.

2 likes

Voor mij ook de Speedmaster. Deze Seamaster chrono’s zijn ook wel wel dik.

Mooie opties!
Zou absoluut voor de Speedmaster gaan!
Omdat je beiden in een “afwijkende” kleurstelling wil en ze iets speciaals symboliseren, zou ik ze sowieso niet gebruiken als “zwembad beater” in de zomer en lekker iets anders om doen in dat soort gevallen. Daarmee valt de use case voor de Seamaster ten opzichte van de Speedmaster af.
Puur op looks is het sowieso in dit geval de Speedmaster, de kleurstelling is subtieler, de moonphase is prachtig en de dial van de Seamaster “mist iets” met slechts 2 subdials ipv 3.

Maar dat gezegd hebbende, smaak is subjectief en je moet pakken waar je elke dag een glimlach van krijgt! :wink:

1 like

Beide mooi. Speedmaster zou zonder enige twijfel mijn keuze zijn!

Speedmaster…maar wel de blauwe…op staal :star_struck:

5 likes

Ik weet niet wat en dergelijk is, maar zou zo niet weten waarom je de speedmaster niet tijdens de zomervakantie kunt dragen🤔

Pff wat een keuze. ik denk dat je nooit een verkeerde beslissing neemt. 49/51 voor de speedmaster :slight_smile:

100% de Speedmaster :heart_eyes:…terwijl ik gek op duikers ben

Ik heb een Seamaster en ben nog op zoek naar een Speedmaster. Onlangs gepast bij de AD en een Speedmaster is echt veel lichter, met een Seamaster heb je echt het gevoel dat je wat om je pols hebt zitten.

Voor mij de Speedmaster. Heb ruim een jaar lang de Seamaster gehad, denk dat de Speedmaster meer tijdloos is. Ook ging ik mij storen aan de grootte van de Seamaster, hij is best dik en zit aardig groot op de pols.

Voor mij duidelijk de Seamaster. Mooiste model van Omega vind ik.

Ik ga er rustig een paar dagen op broeden maar begin toch weer terug te gaan naar mijn eerste ingeving, de speedmaster.
Ikzelf vind de Speedmaster net iets tijdlozer daar de Seamaster praktischer is, met name door de rubberen band. De eerste weken zal ik erg zuinig zijn maar naar verloop van tijd zal ik vergeten het Horloge af te doen als ik de auto was, gras maai of stoei met hond en of kinderen. Daarom overwoog ik de Seamaster met rubberen band welke me praktischer leek. Maar het verschil qua praktisch gebruik zit hem met name in de band, wat is op te lossen met een Nato band. Kortom, lichte voorkeur voor de Speedmaster maar neem mijn tijd om er zeker van te zijn :slight_smile:

1 like

100% de Speedmaster. Klok is mooi in balans. Prachtig.

Uiteraard de Speedmaster. Gewoon nog even 12,5 jaar doorwerken voor de Seamaster. :grin::ok_hand:

2 likes

Ik zou de speedmaster nemen, maar het liefst op een metalen band.

Beide bijzonder mooi :slight_smile:
Kan me voorstellen dat het een erg lastige keuze is!

De Speedmaster is wat formeler en serieuzer.
De Seamaster is wat meer frivool, speels. En ook wat zorgelozer te dragen? Althans een duiker komt altijd wat robuuster en degeljker op mij over.

Mijn keuze tussen deze zou de Seamaster zijn (maar liever nog de non-chrono variant).

Wil je een chronograaf, dan altijd de speedmaster, wil je een duiker, dan de seamaster.

Beiden erg mooi! Persoonlijk zou ik voor de Speedmaster gaan.

Speedmaster 100%…nieuwe 3861 (moonwatch) is geniaal (heb hem sinds deze week zelf ook :wink:

2 likes

Het enige advies wat ik je kan geven, is dat je bij zo’n speciale gelegenheid volgens mij de restwaarde totaal los zou moeten laten. Deze ga je toch niet meer verkopen schat ik zo.
Volgens mij doe je met beide een prachtige aankoop!