Omega Seamaster Planet Ocean 8500....maar welke? Help!

Oog laten vallen op bovengenoemde. Kom er echter nog niet uit welke kleurstelling. Al eerder een PO 2500 met oranje bezel gehad maar die vond ik al snel saai. De 8500 is naar mijn mening prachtig, vooral de grijze ceramische bezel is een enorme eyecatcher. Voor beiden is de grote maat (45.5 mm volgens Omega) van toepassing.

De vraag is:

Wordt het de PO 8500 met de oranje cijfers:

Of de meer klassieker versie met de zilveren cijfers:

Zat eerst op de oranje variant omdat er wat ’ meer gebeurde’ op de wijzerplaat maar nu een lichte en groeiende voorkeur voor de laatste vanwege de n.m.m. klassieke(re) uitstraling.

Like new of new is ook nog even de vraag. Nieuw en uit het grijze circuit 3500,- , als nieuw, full set, 3100,- / 3200,- .

Jullie mening wordt ten zeerste gewaardeerd, daar zullen zonder meer inzichten bij zitten die mij bijzonder goed kunnen helpen in dit luxe probleem. Bij voorbaat dank!

Ik snap je punt vwb die wat klassiekere uitstraling. Maar allebei mooi als je het mij vraagt. Mijn (zeer lichte) voorkeur gaat uit naar die met de oranje cijfers.

In NL voor deze prijzen of buitenland?

Ik ben bang dat je voor deze prijs niet gaat slagen in Nederland. Daarbuiten misschien wel maar tel daar dan maar een paar honderd euro bij op.

Zelfs een goede complete PO met 2500 uurwerk is al lastig te vinden in deze prijsklasse.

William Wien heeft een PO met 2500 uurwerk voor €2850,- liggen, misschien is dat iets. Deze vindt ik persoonlijk ook mooier dan de dikkere 8500.

1 like

Lastig… ter vergelijking nog even een echte foto van de orange numerals versie…

My 2 cents: Ben je van plan hem ook zakelijk/formeel met pak dragen? Zo ja, dan de versie met de witte numerals, zo nee, dan de oranje numerals versie. Tweede vind ik zelf net iets spannender, al zijn ze beide prachtig… :smiley:

1 like

Als het deze vanop de site is, dan betreft het de oudere versie. De nieuwe doet 4080 daar…

Qua prijs die je in gedachten hebt zit je overigens inderdaad aan lage kant, reken zeker op 400 a 500 extra. Zonder stalen band met enkel rubber heb je meer kans voor die prijs.

Verder zegt mijn POTi alvast even hallo tegen zijn nieuwe broertje!

1 like

De zilveren cijfers, stukken strakker en tijdlozer wat mij betreft! Oranje ben je denk ik sneller op uitgekeken

Oranje cijfers geven net dat beetje meer…

Oranje!

Ik zou voor de klassieke versie gaan.
Deze is tijdloos. Ben bamg dat de oranje cijfers sneller gaan vervelen.

1 like

Heb even de titel aangepast van het topic aangepast naar Seamster naar Seamaster… :slight_smile:

‘Like new’ weet ik niet zeker, grijs zeker in het buitenland (Duitsland, Monaco), wel vertrouwd.

@EricPP: Buitenland geen probleem voor de genoemde prijzen, Nederland gaat inderdaad niet lukken.

@Rmen9: William Wien altijd goed en de 2500 is ook prima maar ik vind de ceramische bezel te mooi om niet te nemen

@JR001: Zakelijk/pak niet meer nodig, doe nu alles al twee jaar puur uit de lol :slight_smile: Oranje is inderdaad speelser/sportiever (puike foto overigens) Damn!! De blauwe is ook prachtig :sweat:

@flowert @Firly @Stef: Thanks, eens met de stelling dat het net even anders is maar ook eens met @wolfje1970, het Oranje is al eens bij mij gaan vervelen, weliswaar pregnanter aanwezig door de bezel maar toch…

@Kruit1984: Grazie Mille, een Tailor is toch heel wat anders dan een Seamaster :grin:

Klopt, de 8500 is 4080,- bij William. Ook scherp geprijsd overigens.

Ik heb de 8500 in 41,5 mm in ‘zilver’ gehad. Heel eerlijk: ik vind de 2500 fraaier. De 8500 komt in 41,5 klein en neppig over. Als je al voor de 8500 gaat, zou ik iig voor de 45mm in oranje gaan. Maar zoals al eerder door anderen aangegeven, m’n voorkeur heeft de 2500. Succes met je keuze.

De 8500 in 42mm draagt echt als een tonnetje, topzwaar. Daarom heb ik de mijne verkocht, de 2500 is veel comfortabeler rond de pols.

Of je kunt gewoon de titanium versie nemen… door het lage gewicht draagt deze super comfortabel… Op staal zou ik denk ik ook de 45mm nemen ipv 42mm.

1 like

Zeker voor oranje gaan. Dat geeft het net iets extra’s.