Goedenavond,
Na een aantal weken diverse berichten op dit forum doorgelezen te hebben, toch nog een post om jullie mening te horen over dit horloge dat op marktplaats te koop staat: http://link.marktplaats.nl/641461596
Uiteraard wil ik zeker weten dat ik niet genept wordt, dus ik heb - mede na het lezen van dit forum - het volgende op een rijtje gezet en met de verkoper besproken/afgesproken:
Alvorens ik tot aankoop overga, kan ik het horloge laten beoordelen door een Omega dealer in Eindhoven. Deze dealer heeft het horloge eerder gezien om een andere band te kunnen bestellen.
De verkoper geeft aan geen aankoopbon te hebben, omdat het een relatiegeschenk is en de bon nodig was voor de administratie van het bedrijf dat het horloge geschonken heeft.
Het horlogenummer - dat op een van de foto’s volgens de verkoper bewust is verborgen om kopieren van het horlogenummer te voorkomen - op het garantiepasje is gelijk aan het horlogenummer op het horloge
Ik twijfelde of de achterkant van dit type (en jaargang 2012) Omega PO niet transparant moet zijn, maar volgens de verkoper is dit niet zo voor dit type.
Het horloge staat nu op gereserveerd op mijn verzoek. Het idee is om volgende week woensdag 13-2 tot aankoop over te gaan.
Alvast bedankt voor jullie suggesties/tips/meningen e.d.
Dit is een echte, een oud model, dus met gesloten kast.
Er staat ook nog een gloednieuwe in de stickers van 2013 op MP.
Ik heb contact gehad met deze verkoper.
Uit zijn reactie kon ik opmaken dat ik voor 2600 euro de nieuwe eigenaar ben.
Ook juwelier van Hell (Amersfoort / Apeldoorn) heeft een nieuwe PO oud model in de aanbieding.
Dan dus ook een 2013 klok voor 2550 euro. Zie de site van van Hell
Klok zonder bon is altijd weer moeilijker te verkopen.
Verder is de oranje versie minder populair. Op één v.d. forums kwam ik tegen dat 33% voor de oranje versie gaat, de rest voor de zwarte, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wat vraagt de verkoper ervoor? Er staat gereserveerd.
Ik denk 2100, 2200 max.
Ziet er vertrouwd uit en als de verkoper geen
bezwaar heeft tegen een check bij een AD lijkt me
dit in orde. Weet alleen niet of de prijs ok is.
Maar bieden vanaf €30,- …?? Dat vind ik wel vreemd. De achterkant klopt inderdaad. Die is bij dit model nog dicht. Het nummer van het horloge (als je serienummer bedoeld) staat op het pasje en op de binnenkant van de achterdeksel. Zou je dit willen verifiëren, dan moet je het horloge open maken. En…daarna weer waterdicht laten maken. Volgens mij als je garantie wilt houden moet dat zelfs door Omega gebeuren. En dat is niet goedkoop…
Net nog even snel gekeken.
Een gloedje nieuwe bij van Hell, de zwarte met oranje cijfers.
Voor …2495,00
2013 klok met bon.
Niet wachten tot 13-2, maar morgen ochtend vroeg de telefoon pakken en reserveren. Succes.
Dank voor je reactie. Ik ga bewust voor de oranje lunette omdat ik die nou juist heel mooi vind. Leuk om een keer een prijstechnisch handige smaak te hebben
Ik denk dat er bij deze verkoper (waar ik vandaag ook contact mee heb gehad) nog wel wat af kan, maar ik zit niet op de allerscherpste prijs te wachten. Maar rond de 4k EUR betalen voor een nieuw model bij de dealer is wel weer veel geld.
Het gereserveerd komt van mij, maar ik ga zeker even Van Hell checken. Bedankt voor de tip!
Tja, over lage biedingen op MP is al veel geschreven op dit forum. In ieder geval niet mijn bieding, maar dat moge duidelijk zijn.
Dat verifieren van het horlogenummer is wel onhandig zeg. Je zou toch zeggen dat het hele idee van dat nummer is dat je snel moet kunnen vaststellen of het horloge legitiem is, of zie ik wat over het hoofd.
Nog een vraag: Ik heb me redelijk ingelezen, maar zijn er nog meer verschillen tussen oud en nieuw model behalve de open/gesloten achterkant van de kast. Ik heb me door een dealer in Den Haag laten vertellen dat het co-axiale deel van het mechaniek wel een serieuze stap voorwaarts is omdat het onder andere het onderhoudsinterval verdubbelt. Eens?
Er zijn een aantal optische verschillen, zoals de breedte van de inleg van de bezel, daarnaast is de bezel in de nieuwe mat (oud is glanzend). Ook is de kroon van de nieuwe iets groter dan van de oude.
Uiterlijk een aantal subtiele verschillen dus. Ook het uurwerk is inderdaad veranderd, maar of dat beter is durf ik niet te zeggen (te weinig verstand van).
dit model nog dicht. Het nummer van het horloge
(als je serienummer bedoeld) staat op het pasje en
op de binnenkant van de achterdeksel. Zou je dit
willen verifiëren, dan moet je het horloge open
maken.
Ik heb twee keer een PO gehad en daar stond het serienummer ook gewoon aan de achterzijde van de lugs, ik heb ze nooit hoeven openmaken…
Is wel een verbetering, maar komt nog niet in de buurt van een 8500.
Op het net is hier genoeg over te vinden.
Het nieuwe model is met een beetje oppassen voor 3500 nieuw te vinden.
dit model nog dicht. Het nummer van het horloge
(als je serienummer bedoeld) staat op het pasje
en
op de binnenkant van de achterdeksel. Zou je
dit
willen verifiëren, dan moet je het horloge open
maken.
Ik heb twee keer een PO gehad en daar stond het
serienummer ook gewoon aan de achterzijde van de
lugs, ik heb ze nooit hoeven openmaken…
Dan moet ik eens goed gaan kijken! Heb de band er nog niet afgehad Fout van mij dan.
Als ik de test met de cijfers doe van de datum schijf, dan zou ik een 2500C moeten hebben waar hier de voorkeur meestal uitgaat naar de 2500D. Ondanks dat, heb ik qua betrouwbaarheid en accuraat lopen nul klachten. De mijne is van januari 2011. Dus ik kan niets zeggen over de verschillen qua uurwerk.
Desalniettemin vind ik het vreemd dat je voor een horloge wat normaal vanaf een €2500 wordt verkocht, al kunt bieden vanaf €30. Maar wellicht ben ik wat te argwanend hier in.
Dan moet ik eens goed gaan kijken! Heb de band er
nog niet afgehad Fout van mij dan.
De band hoeft er niet af, staat op achterkant lugs, zoals Louis zegt.
Desalniettemin vind ik het vreemd dat je voor een
horloge wat normaal vanaf een €2500 wordt
verkocht, al kunt bieden vanaf €30. Maar wellicht
ben ik wat te argwanend hier in.
Gewoon even nadenken. Een of andere amoebe heeft 30 euro geboden, dus moet je minimaal over die 30 heenbieden. De verkoper heeft vrij bieden, zonder minimum, open staan.
Als je echt volledige zekerheid zou willen hebben over de echtheid van het horloge, zou ik hem gewoon open laten maken. Op het bedrag wat je waarschijnlijk voor dit horloge betaalt, is dat kleingeld… Ik zou het er niet om laten. T meest vervelende zou ik vinden dat het misschien wat tijd gaat kosten als ze hem weer waterdicht moeten laten maken. Kan me voorstellen dat je hem het liefst direct om je pols wilt hebben. Gezien de hierboven genoemde suggestie over een nieuw horloge bij Van Hell, zou ik denk ik ook voor de nieuwe gaan. Dat is een koopje! Veel succes en alvast plezier met de nieuwe aankoop!
Het kan allebei, als de prijs maar juist is.
Ik zou de verkoper de prijs van Van Hell onder zijn neus drukken, wel vriendelijk natuurlijk, en vragen waar hij dan op uit komt. Dit moet toch zeker een 350-400 lager liggen. Waarom dezelfde prijs bij een particulier betalen als bij de juwelier?
Nieuw met bon, zekerheid enz.
Je zou ook nog eens contact op kunnen nemen met William Wien. Heeft veel van deze PO-tjes verkocht. Misschien kan hij ook nog wel aan een oranje komen +/- 2600 nieuw.
Het is een 2500D (gebaseerd op de eerste vier cijfers van het serienummer)
Ben met jullie eens dat 2800 EUR (dat was de vraagprijs) aan de hoge kant is, helemaal zonder bon. Dus met de verkoper contact gehad. Die wilde nog niet zakken, dus ik heb aangegeven dat hij hem van Gereserveerd af kan halen. Spannend of hij hem nu voor de vraagprijs kan verkopen
WAT??? 2800,00 ???
De hoofdprijs plus nog een beetje.
Alles boven de 2300 is gekkenwerk.
Je kan ook bij Van Hell de PO kopen met een extra oranje duikring erbij, dat is nog goedkoper.