Omega Seamaster Professional 2254.50.00

Ooit blij geweest dat een verkoop niet doorging ? :blush:
Contact gehad met een koper die lang op zoek was geweest naar dit Omega-icoon.

Daar ik mijn collectie een beetje wil uitdunnen ( ik stop er lang nog niet mee hoor - geen paniek :smile: ) bood ik deze te koop aan. Prijs overeengekomen, maar daar ik deze dure stukken niet thuis bewaar moest de verkoper een paar dagen geduld oefenen. Horloge in huis gehaald, ook de papieren en de mint box gecontroleerd. ( Verbazingwekkend dat deze nog volledig intact was - vaak zie je dat het kunstleder desintegreerd na een aantal jaren; bekend fenomeen, komt ook bij Breitling voor )
Maar ken je dat ? Je neemt die beauty nog eens ter hand en de spijt begint al te knagen… :smile:

Vandaag dan een bericht gekregen van de koper dat hij toch van de verkoop wou afzien…
Nu ja, op zich niet netjes, maar het is een beginner, dus ik vergeef het hem - ik post dan ook geen namen. We blijven even goede vrienden. Soms moet je een koper ook begrijpen en hij gaat nu blijkbaar voor de Bond versie.
Soit, een beetje teleurgesteld MAAR… in feite toch ook heel blij ! :slight_smile: :blush:
De Seamaster Professional met de ubermooie sword hands mag nog een beetje blijven !!!
Ik verkoop hem nog wel, maar…er is absoluut geen haast bij :blush:

In mijn ogen de aller-aller-mooiste Seamaster ever made. En stel dat ik ooit een andere zou kopen: kost me minstens 5K en ik vind geen enkel ander type Seamaster dat aan dit horloge kan tippen.

Hij is zo elegant, vrij platte kast voor een duiker en de luminova is niet van deze wereld !

Ik ben zo geen ā€œreviewerā€, maar lees het verhaal van John B Holbrook II eens…ik kan het niet beter verwoorden:

Enne…omdat ik hen nu hier toch in huis heb, en omdat jullie van plaatjes houden :blush: :

35 likes

Echt een beauty!

Mocht je er ooit vanaf willen, ik hou mij aanbevolen :slight_smile:

Ik ben confuus, 2254 of 2255?

Ik had even een verkeerd linkje gepost. John heeft wel merdere Seamaster gereviewed. ( of hoe zeg je dat :smile: )
Je kan zelfs een vergelijking vinden tussen de deze en de Rolex Submariner :wink:

Maar ik zie een 2254 op de foto waar in tekst 2255 onder staat.

Idd 2255 is de EBP.

Ah, verdikke, je hebt gelijk…22545000; ik probeer het aan te passen, maar ik weet niet hoe lang dit kan.
Breitling nummers ken ik zowat van buiten, Omega wat minder… :blush:

2254.50 is absoluut een klok om moeilijk afscheid van te nemen en zeker van spijt te krijgen als je het toch doet.

1 like

Voila, aangepast…zeg nu nog dat ik gene snelle ben :joy::rofl:

Zeg mannen, wat is dan precies het verschil met die 2255.80.00 op de site van Holbrook ?
Want die ziet er m.i. toch hetzelfde uit ???

Ik heb er twee van gehad en twee maal verkocht… Ik blijf eraan denken!!!
Met de gedachte dat je niet alles kunt houden/hebben gewoon nog ff genieyen van je Peter Blake!!! :+1:t4::+1:t4:
Mooie band ook, zonder die rails!!!

Right, de jouwe is ook een beauty !
Ik snap niet dat Omega die ooit heeft kunnen stoppen…???

1 like

Zit het verschil tussen 50 en 80 niet in het type bracelet?

Ik zou zelf ook niks kunnen bedenken wat hem kan vervangen, een pre-C Sub is opzich ook leuk maar ligt veel minder fijn op de pols, en de lume is ook veel minder. Zelf overwoog ik een tijdje de Pelagos maar die is weer veel dikker en iets te tool en zo is er altijd wat. Nieuwe Omega’s missen helemaal de boot, te kunstmatig (of cosmetisch hoe zeg je dat, lijkt of ze zo van een lopende band komen, wat eigenlijk ook zo is) en veeeel te bulky. De echte horloges van deze klasse en zo verfijnd worden helaas niet meer gemaakt en waarschijnlijk nooit meer…de Swatchgroup heeft Omega behoorlijk verkloot.

Ach, bij Breitling is het tegenwoordig niet veel beter…die zijn ook niet meer wat ze waren…
Ja en zoals je zegt, deze Seamaster ā€œligtā€ eigenlijk bijna letterlijk in mijn pols. Wellicht heb ik na al die jaren ook een ā€œputjeā€ ontwikkeld in mijn linkerpols :joy:
Moest ik niet beter weten, zou ik haast zeggen dat ie een oyster-case heeft :wink:

Dat is de Electric Blue Pearl uitvoering:

https://www.omegawatches.com/en-us/watch-omega-seamaster-300-2255-80-00

Gave aanwinst hoor! Van harte en veel draagplezier gewenst! :smile: :+1:

1 like

Ha ha, het is geen aanwinst; ik was hem bijna kwijt :joy::joy::joy:

2 likes

Hahaha, daar had ik dan weer overheen gelezen. Mijn excuses! De wensen staan desondanks nog steeds. :wink:

Vandaag de deze: … maar moet mijn datum nog bijstellen :joy:

Edit: je moet eens op de foto tikke/klikken om de scherpe versie te zien.

1 like