Omega Seamaster Professional 2254

Hallo iedereen,

Voor mijn aanstaande verjaardag ben ik me al geruime tijd aan het orienteren op een nieuwe, “serieuze” klok. Het budget zou ik eventueel tot boven de 2000 E kunnen krijgen, maar dat hoeft natuurlijk niet;) Ik heb gekekeken naar verschillende modellen van Sinn, Stowa, Nomos, Rolex, Oris, noem maar op. Dus heel verschillende merken en heel verschillende prijzen. De laatste tijd neig ik steeds meer richting de Omega Seamaster Professionals Chronometers. Ik heb besloten dat het er een met zwarte dial moet worden, (natuurlijk) automaat, full-size en non-chronograaf. De modellen die ik dan nog over houd (maar wellicht zie ik wat over het hoofd:) zijn de horloges met de volgende referenties: 2254.50, de 21230412001002 en de 2234.50 (zie foto’s). Ik heb nog niet besloten of het een nieuwe of gebruikte moet zijn.

De 2254.50 vind ik eigenlijk de mooiste van de drie, met z’n rechthoekige indices en band die uit minder delen bestaat dan de “Bond”-band van de 21230412001002.

Naast jullie persoonlijke voorkeur heb ik ook een aantal vragen. Voorkeur wat betreft uiterlijk blijft vooral een persoonlijke smaak, maar ik ben vooral geinteresseerd in meer objectieve redenen om voor één van deze klokken te kiezen. Voorbeeld: het verschil in movement tussen de 3 klokken en de duurzaamheid die hier eventueel mee samenhangt: alleen de 21230412001002 heeft een co-axial movement.

Maar hieronder staat dus een aantal vragen. Het zijn er heel wat, zie ik…:wink:

  • Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met deze klokken? Als het goed is zijn er wel wat forumleden met ervaring;)
  • De 2254.50 heeft nog het 1120 movement zonder CO-axial escapement. Ik heb begrepen dat de co-ax een langer service interval heeft, maar hoe lang is die van beiden?
  • De 2254.50 is discontinued, maar nog wel hier en daar nieuw verkrijgbaar. Zou het feit dat hij discontinued is hem duurder of minder duur moeten maken?
    Weten jullie hem toevallig nog ergens te liggen bij een juwelier, nieuw of gebruikt?
  • wat zou een reeele prijs zijn voor een nieuwe of een gebruikte 2254.50? Ik geloof dat de meest recente list prijs 1850 euro was, maar wellicht dat iemand anders me hier kan verbteren:)
  • zouden jullie een nieuwe of gebruikte kiezen?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten,

Bart


2254.50


21230412001002


2234.50

De Ville Schreef:

Hallo iedereen,

Voor mijn aanstaande verjaardag ben ik me al
geruime tijd aan het orienteren op een nieuwe,
“serieuze” klok. Het budget zou ik eventueel tot
boven de 2000 E kunnen krijgen, maar dat hoeft
natuurlijk niet;) Ik heb gekekeken naar
verschillende modellen van Sinn, Stowa, Nomos,
Rolex, Oris, noem maar op. Dus heel verschillende
merken en heel verschillende prijzen. De laatste
tijd neig ik steeds meer richting de Omega
Seamaster Professionals Chronometers. Ik heb
besloten dat het er een met zwarte dial moet
worden, (natuurlijk) automaat, full-size en
non-chronograaf. De modellen die ik dan nog over
houd (maar wellicht zie ik wat over het hoofd:)
zijn de horloges met de volgende referenties:
2254.50, de 21230412001002 en de 2234.50 (zie
foto’s). Ik heb nog niet besloten of het een
nieuwe of gebruikte moet zijn.

De 2254.50 vind ik eigenlijk de mooiste van de
drie, met z’n rechthoekige indices en band die uit
minder delen bestaat dan de “Bond”-band van de
21230412001002.

Naast jullie persoonlijke voorkeur heb ik ook een
aantal vragen. Voorkeur wat betreft uiterlijk
blijft vooral een persoonlijke smaak, maar ik ben
vooral geinteresseerd in meer objectieve redenen
om voor één van deze klokken te kiezen. Voorbeeld:
het verschil in movement tussen de 3 klokken en de
duurzaamheid die hier eventueel mee samenhangt:
alleen de 21230412001002 heeft een co-axial
movement.

Maar hieronder staat dus een aantal vragen. Het
zijn er heel wat, zie ik…:wink:

  • Wat zijn jullie persoonlijke ervaringen met deze
    klokken? Als het goed is zijn er wel wat
    forumleden met ervaring;)
  • De 2254.50 heeft nog het 1120 movement zonder
    CO-axial escapement. Ik heb begrepen dat de co-ax
    een langer service interval heeft, maar hoe lang
    is die van beiden?
  • De 2254.50 is discontinued, maar nog wel hier en
    daar nieuw verkrijgbaar. Zou het feit dat hij
    discontinued is hem duurder of minder duur moeten
    maken?
    Weten jullie hem toevallig nog ergens te liggen
    bij een juwelier, nieuw of gebruikt?
  • wat zou een reeele prijs zijn voor een nieuwe of
    een gebruikte 2254.50? Ik geloof dat de meest
    recente list prijs 1850 euro was, maar wellicht
    dat iemand anders me hier kan verbteren:)
  • zouden jullie een nieuwe of gebruikte kiezen?

Bij voorbaat dank en vriendelijke groeten,

Bart

http://i461.photobucket.com/albums/qq331/de_ville0
1/omega225450.jpg
2254.50

http://i461.photobucket.com/albums/qq331/de_ville0
1/omega21230412001002.jpg
21230412001002

http://i461.photobucket.com/albums/qq331/de_ville0
1/omega223450.jpg
2234.50

Hey,

Ik ben zelf ook redelijk fan van de SMP’s en ben sinds deze week in de positie gekomen om concreet tot aanschaf over te gaan. Dit heb ik dan ook gedaan en ik ben nu in afwachting op een 2e hands exemplaar van een forummember hier, Het gaat om het volgende referentie nummer: 2255.80.00.

Om nu eerst even terug te komen op je vragen: Het uiterlijk is natuurlijk je eigen smaak, maar ik en meneer Bond dragen dit horloge natuurlijk niet voor niets. Het is gewoon een geweldige klok, die in mijn ogen niets onderdoet voor Rolex (Op het manufactuur uurwerk na dan). Het formaat, de stijl, de wijzers en wijzerplaats(!) en het merk zijn gewoon geweldig. De achterkant alleen al vind ik super!

Zo ver ik me er in heb verdiept, zijn er louter positieve reacties te vinden over de kwaliteit van deze serie. Je vraag over Co-Axial, is voor mij een beetje moeilijke te beantwoorden. Als ik aan Co-Axial denk, denk ik aan duur en zinloos. Maar dat is gewoon een gedachte die bij me op komt en niet zozeer serieus genomen moet worden.

Om een eventueel adres te zoeken voor je horloge, kan ik je vertellen dat ze nog volop in de handel zijn. Ik ga straks even kijken voor je bij Schaap en Citroen Groningen, waar er volgens mij van alle versies nog 1 in de vitrine ligt (Dus waarschijnlijk ook nog wel een gloednieuw exemplaar binnen). Met alle versies bedoel ik full sizes quartz en automaat en mid sizes. Dan pm ik je de prijs ook gelijk even.

Ook zijn deze horloges nog volop in de handel op sites als www.Amazon.com. Uiterst betrouwbaar en sterk geprijst. 1 groot nadeel: Belastingtoeslagen en Douanerechten etc. Hierdoor zul je toch echt 25% bij de prijs op gaan moeten rekenen bij invoering, wat naar het potje van de Nederlandse staat gaat. Misschien een tip om eens tax-free te gaan shoppen op een vliegveld? (Volgens mij zit op schiphol een juwelier).

Ook kreeg ik nog de aanbieding van de verkoper die mij de SMP gaat verkopen, dit gaat namelijk ook om een SMP GMT. Dit bedraagt een klok uit 2001 met papieren en box. Schijnt in goede staat te zijn, mag getest worden en de prijs zal je bevallen. Voor de prijs en data van de verkoper kun je me een pb’tje sturen bij intresse. Het gaat om dit horloge:

Veel succes met je zoektocht en ik denk dat je bij Omega in een erg goede hoek zit.

1 like

Ha, inderdaad een echt stijlicoon. Ik overweeg er ook een te kopen, met een voorkeur voor een goede tweedehandse.

Maar wie van jullie weet hoe het zit met die invoerrechten? Maakt het bijv. uit of je binnen de EU iets koopt versus daarbuiten (bijv. in de VS)? Want de euro is weliswaar lekker duur t.o.v. andere valuta, maar 25 % invoerrechten zoals genoemd is natuurlijk wel erg veel. Dank voor de reactie ook!

Paul

PaulL Schreef:

Ha, inderdaad een echt stijlicoon. Ik overweeg er
ook een te kopen, met een voorkeur voor een goede
tweedehandse.

Maar wie van jullie weet hoe het zit met die
invoerrechten? Maakt het bijv. uit of je binnen de
EU iets koopt versus daarbuiten (bijv. in de VS)?
Want de euro is weliswaar lekker duur t.o.v.
andere valuta, maar 25 % invoerrechten zoals
genoemd is natuurlijk wel erg veel. Dank voor de
reactie ook!

Paul

Invoerrechten moeten betaald worden als het aankoop bedrag €22,- of hoger inclusief verzendkosten bedraagt.

Het gaat dan om 19% btw, een vast bedrag voor het voorschieten voor de leverancier (UPS of FedEx schiet het eerst voor, hiervoor nemen ze kosten in rekening) en een bedrag dat onder het kopje “invoerrechten” gaat. Dit is variabel per product (Bijvoorbeeld Horloges iets van 3,5%). Die invoerrechten gaan over het uiteindelijke totaal bedrag (Dus inclusief de BTW etc). Simpel gezegd, ongeveer 25% over je factuur extra dus. Om dit vast te stellen, geloven ze de waarde die de verkoper erop gezet heeft, geven ze zelf een waarde aan het product of ze vragen je om een rekening op te sturen.

Ik weet niet of de percentages exact zo zijn, maar het geeft je wel een goede indicatie.

Binnen Europa heb je hier vrijstelling van, dus geen BTW, geen invoer rechten, niets. Met de huidige pond-euro-koers is het dus HEEEL aantrekkelijk om naar Engeland te gaan kijken. Normaal is 1 pond, €1,55 waard. Momenteel is 1 pond, €1,05 waard, zonder dat dingen in Engeland duurder zijn geworden. Je kunt nu dus best je geld om wisselen voor wat ponden (Gaat via creditcards etc automatisch, met een klein percentage voor de omwisseltransactie).

Naar de VS zou ik momenteel niet kijken omdat de dollarkoers erg ongunstig is en de douane goed oplet tegenwoordig. Dit is dus dubbel negatief omdat de aankoop duurder is EN de belastingen dan ook automatisch duurder uitvallen. Een nieuwe klok uit de VS kopen is dus waarschijnlijk bijna net zo duur als een Nederlandse juwelier. Vrijwel niemand wil dat risico nemen.

Ik hoop dat ik zo iets duidelijk kan maken over het kopen in het buitenland ;).

Hey Ypuh,

Bedankt voor je reactie en aardig dat je voor mij bij SC langsgaat. Als je daar nog niet bent geweest als je dit bericht van mij leest, zou je dan ook willen vragen of ze toevallig nog een 2254 hebben liggen? Thanks!

De klok die jij hebt gekocht is ook een mooie, hoewel ik echt een fan ben van de zwarte dial en lunette van de 2254. Maar zoals jij ook al aangeeft: dat blijft een kwestie van smaak:)

BTW (by the way) over BTW (Belasting Toegevoegde Waarde): de 25% die je volgens jou in het geval van importeren bij de aanschafprijs zou moeten optellen, geldt alleen als je de klok uit een niet EU land haalt, dus bv uit de VS. Binnen de EU hoef je dit níet te betalen! Dit gegeven gecombineerd met de lage stand van het Engelse Pond maakt de UK nu erg aantrekkelijk…

Groeten,

Bart

Oja, PB verstuurd!

De Ville Schreef:

Hey Ypuh,

Bedankt voor je reactie en aardig dat je voor mij
bij SC langsgaat. Als je daar nog niet bent
geweest als je dit bericht van mij leest, zou je
dan ook willen vragen of ze toevallig nog een 2254
hebben liggen? Thanks!

De klok die jij hebt gekocht is ook een mooie,
hoewel ik echt een fan ben van de zwarte dial en
lunette van de 2254. Maar zoals jij ook al
aangeeft: dat blijft een kwestie van smaak:)

BTW (by the way) over BTW (Belasting Toegevoegde
Waarde): de 25% die je volgens jou in het geval
van importeren bij de aanschafprijs zou moeten
optellen, geldt alleen als je de klok uit een niet
EU land haalt, dus bv uit de VS. Binnen de EU hoef
je dit níet te betalen! Dit gegeven gecombineerd
met de lage stand van het Engelse Pond maakt de UK
nu erg aantrekkelijk…

Groeten,

Bart

Oja, PB verstuurd!

Dat stukje over de EU is exact wat ik zei, als je even verder gelezen had, haha.

Je hebt ook een pb terug.

Klopt!
In de haast helemaal overheen gelezen, excuus.

Groeten

Van de horloges die je laat zien vind ik de 2254.50 ook de mooiste(tu)
Mocht je ook op internet willen kopen, dan heb ik op dit forum gelezen dat bv www.wwwatches.nl en www.time4sale.ch (sayin watches) goede internet adressen zijn.
Of ze de gevraagde modellen ook hebben, weet ik niet.

Ik weet niet of dit een voor jullie bekende site is, of hoe betrouwbaar deze mensen zijn… maar op http://www.deliciouswatches.co.uk/index.php?status=displaycategory&categoryid=31&type=watch kun je nieuwe Omega klokjes kopen ver binnen jouw budget (lage UKP).

Vanuit UK kopen hoef je verder niks extra te betalen. Maar nogmaals: ik ken deze site verder niet !! Echter, tegenwoordig vlieg je voor een appel en een ei naar de UK, dus persoonlijk afhalen neemt direct alle risico’s weg… misschien een idee?

Ben zelf aan het zoeken voor een Navitimer of Speedmaster, dus vandaar… :wink:

Succes ermee!

Die prijzen zijn/lijken inderdaad erg netjes. Ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of je horloges daar ook kunt ophalen.

hans

Ja precies, ze zijn niet zo belachelijk laag dat je direct al weet dat het onzin is… maar ze zijn (zelfs voor Engelse begrippen) ontzettend scherp ! Ik zou zeggen: even voorzichtig te werk gaan en dan kom je er snel genoeg achter of het allemaal OK is of niet. Het lijkt me in ieder geval het proberen waard, niet?

Heb trouwens nog zo’n site gevonden: http://www.swisswatchdealers.co.uk , alleen geen omega hier. Wel (als het legitiem is allemaal) nieuwe Navitimer voor 2600 UKP ;-)…

Adios!

berolios Schreef:

Ja precies, ze zijn niet zo belachelijk laag dat
je direct al weet dat het onzin is… maar ze zijn
(zelfs voor Engelse begrippen) ontzettend scherp !
Ik zou zeggen: even voorzichtig te werk gaan en
dan kom je er snel genoeg achter of het allemaal
OK is of niet. Het lijkt me in ieder geval het
proberen waard, niet?

Heb trouwens nog zo’n site gevonden:
http://www.swisswatchdealers.co.uk , alleen geen
omega hier. Wel (als het legitiem is allemaal)
nieuwe Navitimer voor 2600 UKP ;-)…

Adios!

Niet belachelijk laag? Ik persoonlijk vind €600-€1200,- onder de juwelier prijs wel ERG veel hoor. Een site als Amazon.com bied ook FLINKE kortingen, maar met de 25% aan invoerrechten, btw en handelingskosten kom je toch in de buurt van de S&C prijzen, waardoor in het buitenland kopen niet altijd zin heeft.

Ik ben wel benieuwd naar de reactie die je krijgt Hans :).

Ik ben ook erg benieuwd naar de reactie inderdaad. Die Omega’s zijn on-line trouwens vaak voor ongeveer dezelfde prijzen te vinden hoor… hierbij kijk ik wel even naar alleen de UK websites, vanwege de lage pond. Als je gaat tellen met de oude UKP stand van 1 UKP = 1,55 EUR zijn de prijzen niet belachelijk laag in mijn optiek nee…

Die Breitlings zijn een ander verhaal… die vind ik alleen zo goedkoop bij die laatste webwinkel. Breitling geeft op de website aan dat er in principe alleen via de vakhandel verkocht wordt en niet via internet.

Maw: ik weet het niet… ik heb nog niks gekocht en zou, als ik het zou doen, ontzettend voorzichtig te werk gaan. Eerst zoveel mogelijk achetrgrond-info zien te krijgen (Briste KvK: hoelang bestaan ze al, hoeveel omzet, etc, etc; maar ook gebruikerservaringen / Britse fora?) … als alle in orde lijkt zou ik er waarschijnlijk een retourtje UK tegenaan gooien en een dagtripje maken van het in persoon ophalen van het gekochte horloge. Ben je in totaal misschien 200 euro extra kwijt, maar dan ben je wel 100% zeker van je zaak en nog altijd significant goedkoper uit dan hier in NL of DLD !!

De tijd gaat het uitwijzen… ben erg benieuwd !!

p.s. iemand een tip waar er een Brabant Speedmasters en Railmasters te bekijken/ passen zijn? Puur om eens te kijken hoe het zit. thanks!

Hele scherpe prijzen inderdaad! Bedankt voor de tip Berolios. De 2254.50 zie ik er alleen zo snel niet tussen staan. Wat ik wel enigszins verdacht vind bij www.deliciouswatches.co.uk, is dat bij de Rolexen de afbeeldingen niet kloppen met de namen van de modellen…(of ben ik paranoide;)

De 2254.50 staat wel op www.chronolux.com, wat ook uit de UK komt, als je de site mag geloven. Linksonder op de site staat een verwijzing naar ebay: “eBay User ID chronolux^com”. Maar op ebay is er geen verkoper met die naam. Chronoluxx bestaat weer wel: http://stores.ebay.nl/chronoluxx..Deze ebay verkoper heeft ook hetzelfde logo als de internet site, maar in zijn ebayshop wordt weer niet de SMP 2254 aangeboden. Zowel naar de site als naar de ebayverkoper heb ik eergisteren een mail gestuurd, maar vooralsnog geen reactie mogen ontvangen. Ik houd jullie wat betreft de ontwikkelingen op de hoogte.

BTW: als je bij een niet Authorized Dealer zoals deliciouswatches je Omega koopt, heb je niet de International Manufacturers Waranty. Vinden jullie dit een groot nadeel?

"WARRANTY INFO

Delicious Watches Warranty

Tissot, Omega, Ebel, Baume & Mercier, Raymond Weil, Longines, Gucci and Zenith

Cover is 3 years warranty from date of purchase.

We supply our own warranty instead of the manufacturers. Being an authorised dealer would mean we could not offer the discounts we do on our watches. Delicious Watches does not sell used, seconds, refurbished, manufacturer rejects or watches without serial numbers. All items sold by Delicious Watches are guaranteed to be brand new in the original box.

The warranty covers malfunctions due to manufacturing & material defects, battery replacement & water resistance under regular use within the manufacturer’s specifications. The warranty does not cover damages such as scratches, finish, crystals or glass, leather or fabric straps, damage due to excessive wear & tear, damage resulting from wear under conditions exceeding the watch manufacturer’s water resistance limitations & damage due to physical and/or accidental abuse. All warranty repairs must be handled directly through Delicious Watches. Watches opened or repaired by any other source will void all warranties."

bron: http://www.deliciouswatches.co.uk/index.php?id=warranty

Groeten,

Bart

berolios Schreef:

p.s. iemand een tip waar er een Brabant
Speedmasters en Railmasters te bekijken/ passen
zijn? Puur om eens te kijken hoe het zit. thanks!

Bij Steef (DZVL) bij S&C in Eindhoven :slight_smile:

hans

p.s. iemand een tip waar er een Brabant Speedmasters en Railmasters te bekijken/ passen zijn? Puur om eens te kijken hoe het zit. thanks!

als je naar de rikketik gaat, zijn er vast forumleden die er 1 bij zich hebben :wink:
mijn railmaster mag je wel passen hoor :smiley:

Rikketik ben ik bij zoals het er nu naar uitziet !
Heb nog niet veel soeps om mijn polsen hangen, maar daar gaat dus misschien verandering in komen :wink:

zoals ik al zei, je mag hem best passen en bekijken

als ik hem maar terug krijg :smiley: :smiley:

tegek! thanks!

Dit was de reactie. Ik heb vervolgens geantwoord dat ik graag zou vernemen hoe ik er na betaling zeker van kan zijn dat het horloge door mij kan worden opgehaald. Dit is nog een zwak punt vind ik

Dear Hans,

Yes you are more than welcome to collect from us but unfortunately before we order any goods in we do have to have an order placed and paid for online.

Which item where you looking at?

Kind Regards

Matthew O’Malley

Managing Director