Omega Seamaster Professional 2254

hcptdg Schreef:

Dit was de reactie. Ik heb vervolgens geantwoord
dat ik graag zou vernemen hoe ik er na betaling
zeker van kan zijn dat het horloge door mij kan
worden opgehaald. Dit is nog een zwak punt vind
ik

Dear Hans,

Yes you are more than welcome to collect from us
but unfortunately before we order any goods in we
do have to have an order placed and paid for
online.

Which item where you looking at?

Kind Regards

Matthew O’Malley

Managing Director

Tsja, wat moet je daar nu van denken…Als alles bonafide is meoten ze de klok waarschijnlijk bij een Authorized Dealer bestellen en dan kan ik me voorstellen dat ze een garantie willen. Deze werkwijze hanteerden ze ook bij een zaak in Canada waar ik een citizen wilde bestellen die mijn broer vervolgens daar zou ophalen. Uiteindelijk heb ik dit niet gedaan, maar heeft mn broer hem ergens anders gehaald waar ie wel op voorraad was.

Ik zie wel op hun site dat je met creditcard kan betalen. Volgens mij is zo’n betaling dan verzekerd door de CC company en kan je de betaling terugdraaien als er problemen zijn. Zeker weet ik dit echter niet…

Volgens mij zijn het geen oplichters in de zin dat ze neppers of helemaal niets leveren, want in deze thread staat iemand die een echte Rolex van hen heeft gekocht en ontvangen. Maar wel de verkeerde: //www.rolexforums.com/showthread.php?t=58984

Grtz

Dat met de creditcard is een goede suggestie. Die betaling is altijd aan te vechten bij wanprestatie. Ik ben benieuwd naar hun reactie.

Ja, want CC companies gaan best ver met het beschermen van hun CC houders.

Hier nog wat links die mijn vermoeden bevestigen dat Deliciouswatches een echte online horloge winkel is:

https://www.mcafeesecure.com/RatingVerify?ref=www.deliciouswatches.co.uk

Je kan hier echter niet uit opmaken dat ze goede service verlenen ed. Bij shopsafe krijgen ze 3 vd 5 sterren: niet echt een topscore…

vervolg antwoord:

Dear Hans,

We are a fully registered Uk company and have been trading now for 2 years online.

We are members of the BJA and are fully backed by NatWest and visa as an approved retailer.

Kind Regards

Matthew O’Malley

Dear Hans,

Yes but I can assure you it isn’t and you are more than welcome to phone the centre and check!

Kind Regards

Matthew O’Malley

Managing Director

De Ville Schreef:

Ja, want CC companies gaan best ver met het
beschermen van hun CC houders.

Hier nog wat links die mijn vermoeden bevestigen
dat Deliciouswatches een echte online horloge
winkel is:

http://www.shopsafe.co.uk/shop/delicious-watches/3
984

https://www.mcafeesecure.com/RatingVerify?ref=www.
deliciouswatches.co.uk

Je kan hier echter niet uit opmaken dat ze goede
service verlenen ed. Bij shopsafe krijgen ze 3 vd
5 sterren: niet echt een topscore…

Ik zou toch een beetje oppassen met aankopen inderdaad.

Een creditcard gebruiken is een goed idee! Maar mocht er dan niet geleverd worden, hoe lang ben je dan je geld kwijt etc. Dit kost dan veel kopzorgen en moeite en kan op niets uitlopen.

Het “Bestel dan word er besteld”-systeem vind ik ook maar een klein beetje dubieus. Dat betekend dat het bedrijf niet vanuit eigen vermogen werkt en dus niet geheel betrouwbaar is.

Persoonlijk denk ik dat het wel oke zit, maar IK durf het risico niet te nemen. De luxe om met zo’n bedrag te spelen heb ik niet. Echter bestel ik heel vaak dingen uit China bij heel erg vage sites, met vage prijzen en vage merkproducten.

Bijvoorbeeld een draadloze bluetooth muis voor €3,42,- inclusief verzendkosten of onderdelen voor mijn computer/spelcomputer voor minder dan 20% van de Nederlandse prijs, inclusief verzendkosten. Deze producten betaal ik dan via PayPal en worden daarna geleverd op het adres van mijn PayPal gegevens.De zendingen duren vaak 2-3 weken en zijn toch vaak wat ik besteld heb en goed verpakt. De kwaliteit trek ik wel eens in twijfel, maar voor het geld is het nooit een miskoop.

Leuke mailwisseling met de directeur van het bedrijf.

Dear Sir,

I fully understand but can assure you we are not.

But you are welcome to collect!

Kind Regards

Matthew O’Malley

Volgens mij zit het wel goed, zeker als je met een creditcard kunt betalen. Het is overigens logisch dat ze niet alles in voorraad hebben. Ze moeten kopen van AD die hun voorraad kwijt willen of hun ’ target’ moeten halen voor een bepaald merk. Door hun lage prijzen kunnen ze ook geen voorraad etc. hebben. Maar bij een volgende aankoop ga ik dit bedrijf zeker overwegen.

Heb nog even contact gehad over wat prijzen. Met name bij de Rolex Milgaus waren de prijzen bij dit bedrijf veeeeel hoger dan hier. Mijn vraag daarover leverde als antwoord op dat die modellen in UK nog steeds fors boven list worden verkocht en dat dit bedrijf er ook meer dan de listprijs voor moest betalen bij aankoop. Als je dus interesse hebt in een bepaald horloge check dan eerst even de marktprijzen, bijvoorbeeld op www.chrono24.com

hans

Ha ha ha… die Britten weten niet wat ze overkomt… opeens al die Hollanders aan de lijn !! Voel me toch vereerd dat ik dat een beetje heb aangesticht :wink: !!

Ach ja, als het ze uiteindelijk omzet oplevert zullen ze graag antwoord geven lijkt me… Ben erg benieuwd hoe het loopt…

De manier en de snelheid waarmee men reageert geeft mij een goed gevoel. Ik zou het wel aandurven met ze, maar let op, niet alle horloges zijn even goedkoop.

hans

hcptdg Schreef:

De manier en de snelheid waarmee men reageert
geeft mij een goed gevoel. Ik zou het wel
aandurven met ze, maar let op, niet alle horloges
zijn even goedkoop.

hans

Mmmm…ik had inmiddels ook wel een OK gevoel bij deliciouswatches (DC): had ook gemaild met de director van het bedrijf die mij liet weten dat ze aan de 2254.50 kunnen komen voor een interessante prijs, nieuw, boxed etc. Gisteren om 17u nog een mail gestuurd met nog wat vragen en vanavond pas bericht terug gehad. Ze zeggen/beloven alles wat je wilt horen: dat de klokken nieuw, origineel zijn etc etc. Toen ben ik nog eens gaan zoeken op deliciouswatches en toen kwam ik toch wat mindergoede ervaringen tegen (om een understatement te gebruiken).

Het lijkt erop alsof deliciouswatches hetzelfde berdijf is als thebrandedwatcompany (TBWC) en dat in iedergeval een aantal klanten als het ware voorgelogen wordt: er wordt beloofd dat het bestelde horloge binnen korte tijd (10 dagen) geleverd kan worden en vervolgens gaan er weken, maanden voorbij zonder dat er iets gebeurt. De klant belt met DW en die geeft de leverden AD de schuld etc etc…Er staat ook een verhaal tussen van een jongen die de verkeerde, non-chronometer rolex gelverd krijgt, vervolgens aan het lijntje gehouden wordt en uiteindelijk de british diamond asociation oid erbij haalt om zijn geld terug te halen. Klinkt allemaal niet zo fraai. Het is niet zo dat het hele internet vol staat met dit soort verhalen, maar het is toch geen goed teken. Het zijn volgens mij geen pure oplichters die je geld pakken en niets leveren, maar adhv de verhalen zou ik me voor kunnen stellen dat ze bij elke klantaanvraag standaard melden dat ze de gewenste klok binnen afzienbare tijd kunnen leveren om vervolgens na het ontvangen van het geld wel te zien hoe ze eea gaan oplossen. Het lijkt mij wel een behoorlijke gok om hier wat te bestellen IMHO…maar wel een gok die uiteindelijk goed KAN uitpakken: ik denk namelijk dat als alles mee zit en ze het horloge te pakken kunnen krijgen ze ook wel daadwerkelijk leveren. En dan met een zeer aantrekkelijke prijs.

link naar TBWC, wellicht een zusje van DeliciousWatches…
http://www.thebrandedwatchcompany.co.uk/index.php

hier wat links naar forumpost over negatieve ervaringen met DeleiciousWatches…positieve reacties heb ik niet kunnen vinden…

http://www.pistonheads.com/GASSING/topic.asp?h=0&f=187&t=520058&i=20

http://www.thewatchforum.co.uk/lofiversion/index.php/t34417.html

http://www.tz-uk.com/forum/viewtopic.php?f=1&t=61016&p=631715

en
http://www.watchfinder.co.uk/
ik heb er verder geen ervaring mee. goede prijzen en lijkt een betrouwbare site.

Groet,

Corné

Corné Schreef:

en
http://www.watchfinder.co.uk/
ik heb er verder geen ervaring mee. goede prijzen
en lijkt een betrouwbare site.

Groet,

Corné

Het corné,

Die had ik ook al gevonden:) De 2254.50 staat op hun site als ‘in stock’. Ik heb ze vanmiddag een mailtje gestuurd om te vragen of ze hem ook echt hebben + wat extra info, maar vooralsnog niets gehoord.

grtz

Of je koopt hem gewoon in Nederland? Of wil je hem persé nieuw?

Heb er vandaag net eentje gekocht :wink:

waar heb jij er een gevonden? en dan de logische vraag: scheelt dat veel met nieuw uit engeland?

Opdakje Schreef:

Of je koopt hem gewoon in Nederland? Of wil je hem
persé nieuw?

Heb er vandaag net eentje gekocht :wink:

Cool! Gefeliciteerd met je aankoop! Foto? Foto?

Heb je hem bij een particulier gekocht of bij een winkel? En met alle boxes, papieren, cosc certificate enzo?

Maar ik heb hem het liefste wel nieuw inderdaad, met alle certificaten vers ingevuld enzo. En in NL is hij nog wel te krijgen hoor. Bij SC in Utrecht hebben ze hem nog en iig bij nog één andere Omega AD waarvan naam en plaats mij zo gauw even ontgaan. Maar prijsverschil met UK is wel de moeite waard wat mij betreft. Ik ben nu ook bij 2 AD’s geweest en even het onderwerp korting aangesneden, maar dat ging niet zo soepel als ik weleens lees op dit forum: “een gratis watchwinder zou wel kunnen” hahaha op een klok van ruim 2,5K euro list (de 212.30.41.20.01.002). Maar goed, ik gaf ook niet aan dat ik al in de knoopdoorhakkende fase was, dus wellicht vliegen dan de euro’s er wel af;)

Grtz,

Brt

Ik heb vandaag de 2254.50, Planet Ocean 42 mm en de Seamster “Bond” (212.30.41.20.01.002) in het echt aanschouwd en gepast. De Bond viel meteen af. Ik vind het uiterlijk van deze klok gewoon niet in balans. De 2254 en de PO zijn erg mooi. De Planet Ocean vind ik eigenlijk wel de mooiste van de twee, met zijn dubbel ontspiegelde glas, opgelegde indices, cijfers op de wijzerplaat en machined lunette. Ook de band, met zijn afgeronde vormen, is net weer een klasse hoger dan die van de 2254. En dan heb ik het nog niet eens over de achterkant van de PO met het nieuwe, grote zeemonster. Maar zijn listprijs (2800 E) is ook 1000 euro hoger dan die van de 2254…Ik twijfel…
Probleem is dat de 2254.50 gewoon een super klok is voor een 'unbeatable price" ( zie bv http://www.rolexreferencepage.com/smpvssub.html , een zorgvuldig review waarin de 2254.50 het wint van de Rolex Seadweller (!)) , maar dat de PO net wat meer heeft…

Hier http://www.rolexforums.com/archive/index.php/t-6599.html
staat overgerigens een review tussen beide klokken met een min of meer gelijke conclusie als waar ik op kom. Min of meer gelijke conclusie, want de schrijver van dit review is in tegen stelling tot ik al overtuigd dat de fors hogere prijs van de PO terecht is.

Wat zijn jullie gedachten hierover?

Grtz,

Brt

Beste De Ville,

Uit je verhaal blijkt dat je zeer gedegen onderzoek doet naar de verschillende horloges. Websites afzoeken naar vergelijkingen, langsgaan bij dealers, prijzen vergelijken enz. De rationele redenen voor een beslissing heb je.
Ik denk dat het nu tijd is voor het “gevoel”. Bij welke omega krijg je het gevoel: ja dat is hem. Bij je laatste post slaat volgens mij de balans uit naar de PO.

Ik zelf heb de oranje PO met een leren band. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Je geeft al zelf aan wat je zo mooi vindt aan het horloge en daar ben ik het helemaal mee eens.

Mocht het prijsverschil geen onoverkoombaar obstakel voor je zijn, dan denk ik wel dat ik weet wat je gaat kiezen. De PO.

Veel succes met je keuze.

wrx Schreef:

Mocht het prijsverschil geen onoverkoombaar
obstakel voor je zijn, dan denk ik wel dat ik weet
wat je gaat kiezen. De PO.

Veel succes met je keuze.

Laat het prijsverschil NOOIT een obstakel zijn, want meestal koop je die andere later toch bij, en verkoop je de eerste met verlies !

( = tip om tegen je echtgenote te vertellen ! (tu) :wink: )

Beste De Ville,

bedankt voor je reactie op mijn vraag over de Omega Bond of de PO.

Ik ben gister ook wezen shoppen bij de juwelier! Heb de zwarte Bond en de beide PO aan gehad. De zwarte Bond is afgevallen, ik vond hem te druk ogen! De PO gaat hem voor mij worden! De 42 mm of 45 mm, daar ben ik nog niet helemaal uit maar ik neig toch naar de 45 mm. Ik vond de 42 wat klein ogen om mijn pols. Qua korting kun je echt wel rekenen op zo’n 20%! Ook bij S&C in Den Bosch kreeg ik de BTW als korting! Gewoon strand zijn en recht voor z’n raap vragen, zoveel dikke klokken verkopen ze deze tijden echt niet!!

Ik moet maandag even bellen naar de juwelier want dan is hij er zelf. Kijken of ik er qua prijs uitkom… Ik wil er maximaal 2200,- voor betalen! Kijken of het me lukt…

heinvandenheuvel Schreef:

Beste De Ville,

bedankt voor je reactie op mijn vraag over de
Omega Bond of de PO.

Ik ben gister ook wezen shoppen bij de juwelier!
Heb de zwarte Bond en de beide PO aan gehad. De
zwarte Bond is afgevallen, ik vond hem te druk
ogen! De PO gaat hem voor mij worden! De 42 mm of
45 mm, daar ben ik nog niet helemaal uit maar ik
neig toch naar de 45 mm. Ik vond de 42 wat klein
ogen om mijn pols. Qua korting kun je echt wel
rekenen op zo’n 20%! Ook bij S&C in Den Bosch
kreeg ik de BTW als korting! Gewoon strand zijn en
recht voor z’n raap vragen, zoveel dikke klokken
verkopen ze deze tijden echt niet!!

Ik moet maandag even bellen naar de juwelier want
dan is hij er zelf. Kijken of ik er qua prijs
uitkom… Ik wil er maximaal 2200,- voor betalen!
Kijken of het me lukt…

Netjes zeg, een mooie keus! Ook schrik ik een beetje van de korting die je krijgen kunt zeg. Dat is best de moeite waard!

En je weet het he, kopen is flitsen… Foto’s foto’s foto’s! :slight_smile: Succes!