Omega Seamaster Professional 2254

Marc-B1 Schreef:

wrx Schreef:


Mocht het prijsverschil geen onoverkoombaar
obstakel voor je zijn, dan denk ik wel dat ik
weet
wat je gaat kiezen. De PO.

Veel succes met je keuze.

Laat het prijsverschil NOOIT een obstakel zijn,
want meestal koop je die andere later toch bij, en
verkoop je de eerste met verlies !

( = tip om tegen je echtgenote te vertellen ! (tu)
:wink: )

Hey WRX en Marc,

Het prijsverschil is in principe niet onoverkoombaar, maar het is de vraag of ik de meerwaarde van de PO tov de 2254 1000 euro waard vind. De Rolex Submariner no-date vind ik misschien nog wel weer mooier dan de PO, en een Sub is ‘maar’ een 1000 euro duurder dan de PO
Maar ja, een Yachtmaster vind ik weer mooier dan de Sub, dus
etcetc:)

Groeten,

Brt

Dus zo kan je bezig blijven:)

De 2254.50 is imho een grote klassieker - zal zeker niet veel van zijn waarde verliezen naar verloop van tijd - integendeel.

En je kan je nog altijd een Alpha PO kopen voor “d’erbij” :smiley:

Een 2254.50 lookalike in Alpha bestaat NIET, dus dat lijkt me nog zo geen gek idee. En die Alpha is echt mooi + goed afgewerkt.
Alleen het glaasje is iets te bol naar mijn zin, maar dat kan je steeds (laten) vervangen.

Marc, dit draadje gaat over echte Omega’s en zo, niet over Alpha: :slight_smile:

Marc-B1 Schreef:

De 2254.50 is imho een grote klassieker - zal
zeker niet veel van zijn waarde verliezen naar
verloop van tijd - integendeel.

En je kan je nog altijd een Alpha PO kopen voor
"d’erbij" :smiley:

Een 2254.50 lookalike in Alpha bestaat NIET, dus
dat lijkt me nog zo geen gek idee. En die Alpha is
echt mooi + goed afgewerkt.
Alleen het glaasje is iets te bol naar mijn zin,
maar dat kan je steeds (laten) vervangen.

http://i216.photobucket.com/albums/cc285/Marc-B1/A
lphaPO.jpg

Inderdaad! De 2254.50 is volgens mij wel een klassieker in wording. In de seamaster professional familie heeft ie wel echt zijn eigen ‘gezicht’ en hij is, mede door de zwarte wijzerplaat en en grovere band, in vergelijking met de Bond modellen (niet de PO’s) tijdlozer imho. Op amerikaanse fora werd hij ook omschreven als “Omega’s classic toolwatch” als ik mij niet vergis.

Zijn er hier op dit forum eigenlijk mensen afgezien van Opdakje die de 2254.50 bezitten? Op DZVL zag ik iig dat er in het verleden een aantal verkocht zijn.

En dan de Alpha PO: mooi ding, maar niet echt mijn ding:) Dan koop ik wel een dikke Seiko duiker erbij ofzo

Grtz

Prachtig horloge, ben zelf ook op zoek. Listprijs is volgens bij iets boven 1700, het is overigens een model wat niet meer in de huidige collectie zit. Weet niet wat een redelijke korting is bij een Nederlandse juwelier.

Als het goed is heb ik morgen de SMP Black full size
 En van de ’ bond ’ dus de blauwe heb ik de mid-size.

hcptdg Schreef:

Marc, dit draadje gaat over echte Omega’s en zo,
niet over Alpha: :slight_smile:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/1874
6005/341557964.jpg

Tsss, tsss
foei
op zo’n jonge leeftijd al zulke slechte manieren, Hans ! :wink: :smiley:

Trouwens: Heb je niet op school geleerd dat haast alle grote uitvindingen uit China kwamen ??? :wink:

Mike75 Schreef:

Prachtig horloge, ben zelf ook op zoek. Listprijs
is volgens bij iets boven 1700, het is overigens
een model wat niet meer in de huidige collectie
zit. Weet niet wat een redelijke korting is bij
een Nederlandse juwelier.

De laatste listprijs was 1840 euro. Voor die prijs staat ie bv ook bij S&C in Utrecht. En een redelijke korting
tsja
op dit forum heb ik gelezen dat als je het goed doet je tot 30% op Omega kunt krijgen. Ik weet niet of het gegeven dat de 2254.50 onlangs discontinued is korting krijgen vergemakkelijkt.

Iemand ideeen hierover?

Integendeel, het discontinued verhaal maakt liefhebbers vaak weer hebberig. Zo iets van: nu kan het nog :slight_smile:

Yep, daar schermde de verkoper bij S & C ook al mee, toen ik om korting vroeg op een Sea-Dweller 16600.

Michel

Korting op een SD, bij S&C, jij bent een grappig mensje :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

:D:D:D
2,7 % maar liefst.

Michel

wrx Schreef:

:D:D:D
2,7 % maar liefst.

Michel

Maar dan zonder de creditcard
 wat een Paupers daar


Sterker nog,

Toen ik bij een andere S & C om korting vroeg, kreeg ik het volgende antwoord:

“Weet u zeker dat u het horloge wilt kopen?”

“Nou
 nu niet meer” dacht ik zo.
(:P)

Michel

wrx Schreef:

Sterker nog,

Toen ik bij een andere S & C om korting vroeg,
kreeg ik het volgende antwoord:

“Weet u zeker dat u het horloge wilt kopen?”

“Nou
 nu niet meer” dacht ik zo.
(:P)

Michel

Voor korting ga je niet naar dit soort zaken. Deze horloges zijn probleemloos bij vetrrouwde adressen te koop voor minimaaL 20% minder dan listprijs. Dus: of je kiest voor de luxe? en zekerheid? van dit bedrijf, of je neemt de moeite om te zoeken naar een vertrouwde leverancier uit het grijze circuit (en die zijn er voldoende).

hans

Wat ik dus heb gedaan. Ging wel voor 100% zekerheid en dus minder korting, maar dan nog houdt je meer als voldoende over voor bijvoorbeeld een leuke flieger van onze Duitse vrienden.

Michel

hcptdg Schreef:

Integendeel, het discontinued verhaal maakt
liefhebbers vaak weer hebberig. Zo iets van: nu
kan het nog :slight_smile:

Precies, dat dacht ik ook al. Bovendien is de listprijs van de 2254.50 in vergelijking met die van de nieuwe “Bond” en PO erg scherp geprijsd. De SC mevrouw zei dat zin tzt, wanneer ik daadwerkelijk tot aankoop overga, “misschien nog iets kan doen met de PO, maar weinig met de 2254.50. eigenlijk niets, zeg maar” :slight_smile: “Eigenlijk niets, zeg maar”
“Zeg maar niets” dacht ik:):slight_smile:

Grtz

waar heb je hem uiteindelijk gekocht. Ik ken nl geen online nederlandse omega adressen.

Ik heb hem gekocht bij JK Watchstore,
Ik tikte net op goed geluk www.omegaforum.nl in. De forumsponsors daar zijn o.a. JK Watchstore en Precisionwatches. Klikken op de banners.
Over beide sponsors wordt erg hoog opgegeven op het rolexforum. Bij beide zou je kunnen informeren. Als ze het niet hebben proberen ze eraan te komen.

Succes

Michel

N.B, heb in beide geen belang(:P)

Goede keuze bij een prima leverancier!