maar als ik nu toch een Seamaster Professional Black wil kopen in de UK…
Wat is dan een goed adres ?
Ik heb er zelf al een, ik zoek voor een vriend een gebruikte, maar met de stand van de Pond enzo is een nieuwe ook wel een goed idee misschien.
gok dat mijn 2255.80 morgen of overmorgen binnenkomt. Wat zal ik dan gelukkig zijn ^^. Het probleem is echter dat ik alweer aan het kijken ben of ik me een Railmaster of Speedmaster (Plexi) kan veroorloven. Is dit niet schrikbarend voor een jongen van 18? Hoor ik niet aan boomhutten bouwen, deurtjebellen en mooie dames te denken? (Dat laatste is overigens geen probleem ).
gok dat mijn 2255.80 morgen of overmorgen
binnenkomt. Wat zal ik dan gelukkig zijn ^^. Het
probleem is echter dat ik alweer aan het kijken
ben of ik me een Railmaster of Speedmaster (Plexi)
kan veroorloven. Is dit niet schrikbarend voor een
jongen van 18? Hoor ik niet aan boomhutten bouwen,
deurtjebellen en mooie dames te denken? (Dat
laatste is overigens geen probleem ).
al binnen?
Yeah!
Ik laat hem morgen even te pas maken op mijn pols en dan schiet ik even een paar plaatjes. Hij is echt prachtig!
binnenkomt. Wat zal ik dan gelukkig zijn ^^.
Het
probleem is echter dat ik alweer aan het kijken
ben of ik me een Railmaster of Speedmaster
(Plexi)
kan veroorloven. Is dit niet schrikbarend voor
een
jongen van 18? Hoor ik niet aan boomhutten
bouwen,
al binnen?
Yeah!
Ik laat hem morgen even te pas maken op mijn pols
en dan schiet ik even een paar plaatjes. Hij is
echt prachtig!
binnenkomt. Wat zal ik dan gelukkig zijn ^^.
Het
probleem is echter dat ik alweer aan het
kijken
ben of ik me een Railmaster of Speedmaster
(Plexi)
kan veroorloven. Is dit niet schrikbarend
voor
een
jongen van 18? Hoor ik niet aan boomhutten
bouwen,
al binnen?
Yeah!
Ik laat hem morgen even te pas maken op mijn
pols
en dan schiet ik even een paar plaatjes. Hij is
echt prachtig!
(tu)
nu nog de railmaster
Klopt! Ik gok dat mijn volgende aanwinst een Seiko Monster (Black Black), Railmaster of TH Carrera word echter duurt dit waarschijnlijk nog wel een half jaar, aangezien ik momenteel weer voorzien ben :). (Plus dat ik 3 vakanties moet betalen dit jaar ;P).
Zoals ik eerder al liet weten vind ik de Planet Ocean 2201.50.00 ook erg mooi, misschien nog wel mooier dan de 2254.50. De PO is echter aanzienlijk duurder. Nu las ik ergens op het internet dat de PO vanwege zijn co-axial uurwerk bij normaal gebruik nog slechts eens in de 10 jaar een servicebeurt nodig heeft ipv elke 5 jaar voor de 2254.50 zonder “co-ax”. Heeft iemand hier verstand van en kloppen deze service intervallen? Als ze namelijk juist zijn maakt dat de PO wat ‘minder duur’ aangezien een servicebeurt ongeveer 350 euro kost…
Ik neigde naar de 2254.50 omdat ik me dacht te herinneren dat deze klok bij het passen bij S&C wat beschaafder oogde en ik hem ook bij een pak wil dragen etc.Vorige week ben ik nog eens gaan passen en toen vond ik de PO juist beschaafder ogen. De PO is heeft toch een klassieker uiterlijk (dat teruggrijpt op de oude seamster 300). Vooral dit klassieke, tijdloze uiterlijk spreekt me aan, omdat ik van plan ben mn n ieuwe horloge nooit meer (zeg nooit nooit) weg te doen. De S&C meneer beaamde dit en wees erop dat dat oa komt door de smallere lunette van de PO. Hij zei bovendien dat je de PO prima met crocoband kan dragen en de 2254 wat minder. Ik denk dat hij gelijk heeft. Dat gecombineerd met het Co-AX movement en bijbehorende langere serviceintervallen deed de balans weer meer richting PO uitslaan…
Maar…PO is wel aanzienlijk (€1000list) duurder dan de 2254. Bovendien komt de PO me wat zwaar en hoog over…resp. 175 gram en 14,5 mm. Maar wellicht wen je hieraan…
Mijn pols is ook ongeveer 17,5 cm. Ikzelf heb de “kleine” PO (oranje) met leren band. Zo’n pols met dat horloge is een prima combinatie. Niet te groot en niet te zwaar. En een PO in het zwart staat perfect bij een pak.
Mijn pols is ook ongeveer 17,5 cm. Ikzelf heb de
"kleine" PO (oranje) met leren band. Zo’n pols met
dat horloge is een prima combinatie. Niet te groot
en niet te zwaar. En een PO in het zwart staat
perfect bij een pak.
Michel
Hoi Michel,
Ik zou ook voor de 'kleine’PO gaan, maar dan met metalen band en de zwarte lunette en witte cijfers (2201.50).
Michel, heb je een wristshot van die van jou? (tussen de ‘woensdag’ posts vind ik alleen die mooi seadweller van jou:)
Na een lange zoektocht ben ik er al een tijdje over uit dat ik een 2254.50 aan wil schaffen.
Nu kijk ik al een tijdje rond op Chrono24, zijn er nog andere sites die ik kan raadplegen?
Mijn budget is 2000 of iets erover, naar mijn idee moet ik hiervan een “nearly mint” exemplaar met weinig gebruikerssporen kunnen aanschaffen.
Waar moet ik verder nog op letten bij het aanschaffen van een (1e) horloge op internet en ik hem niet in real life kan aanschouwen.
Moet ik de datum van aankoop destijds nog mee laten wegen in mijn beslissing, of zou er geen verschil moeten zijn tussen een model uit 2001 en een uit bijvoorbeeld 2008?
De 225450 is voor mij gewoon dé SMP.
Ik verkocht de mijne omdat ik te veel had, maar denk er nog altijd aan… Heb twee blijvers en één vakantie horloge en dat moet eigenlijk genoeg zijn… En een paar “weet-ik-niet-zeker”…
De Peter Blake was héél fijn draagbaar op m’n smalle polsen, tijdloos zwart, chique én sportief, plat etc.