Omega Seamaster Professional bezel insert vervangen

De bezel is daarna met een glazenpers weer terug te plaatsen…

1 like

Niet voor amaterus :smile:

3 likes

Een Omega duikbezel haal je er niet af net een mes!
Kans dat als het al lukt dat dan de bezel beschadigd of krom is.
Met de juiste tool is het fluitje van een cent, knijpen en draaien dan komt de bezel los.


Terug plaatsen kan gewoon met de hand.

Losse inserts zijn niet leverbaar alleen complete bezels die erg prijzig zijn.
Alternatief is een universele insert te zoeken op ebay.

2 likes

Die bezel afnemer is alleen voor vaste lunette’s en bezels die vast geklikt zitten zoals bij een Rolex.
Maar de meeste duikbezels zitten vast met een veer en komen alleen goed los door te draaien en trekken tegelijk.

1 like

Misschien relevant?
Deze komt van 41mm, 2001

De prijs van mijn complete bezel was ongeveer 260-270€. Bij inlevering van je oude schijn je ongeveer de helft korting te krijgen. Niet bij de keramische versie!

Voor 130€ zou ik het zeker doen!

2 likes

Bijzondere regel, weet je ook waarom je dan zo veel korting krijgt? Lijkt me niet dat ze daar nog iets mee gaan doen toch.

Geen idee… ik heb zelf mijn oude gehouden, maar als hij in de staat van jouwe zou zijn had ik hem we ingeleverd.

Resultaat wel waard:

3 likes

Zeker waar, dan is het het overwegen nog wel waard om een nieuwe te nemen. En misschien is een 36mm bezel wel goedkoper. Ik ga W&V even mailen voor een prijsopgaaf.

!

Je wipt hem er zo uit inderdaad

2 likes

Dat is geen dial van een automaat, wel van een midsize quarts. 3 regels tekst op 6 u is quarts.

Op zich is dat natuurlijk geen probleem, de bezel is hetzelfde. Maar als je zegt dat je een automaat hebt gekocht en op de foto staat de dial van een quarts, dan is er iets mis.

Uurwerk heeft echt niets te maken met de lunettering. Het is ook geen midsize

Veel mooier met de blauwe bezel :+1:

1 like

Is niet origineel, maar wel keramiek. Ik heb ook nog wel een zwarte liggen

Er is iets mis gegaan, mijn antwoord moest naar Steeg, de topic starter.

Duidelijk :+1:t2:

Het is toch echt een automaat… Maar eens even open maken en kijken of de nummers overeenkomen dan.

Ja, mes ertussen🔪

Oei, je meent het. Je had je huiswerk niet gemaakt voor je het aankocht.

http://dezinvanluxe.nl/forum/viewtopic.php?f=1&t=286

Ik vind het gek want de datumschijf lopen normaal niet op zelfde positie

Als je wat verder leest bij je eigen link zie je dat er ook automaten zijn gemaakt zonder de chronometer vernoeming op de wijzerplaat. Ik had namelijk op chrono en eBay gekeken en daar ben ik ook een paar midsize automaten zonder chronometer vernoeming tegen gekomen.

1 like

Inderdaad, ik had deze link enkel gebruikt voor de 4 dials op een rij.
Ik had wel eens gelezen dat Omega een tijd niet kon volgen vanwege het succes. Er zijn toen automaten op de markt gekomen zonder die 4de lijn. Dat verklaart direct ook dat de datum op de correcte positie staat.

Ik zou bijgevolg deze niet gekocht hebben omdat er een mega rood licht op mijn controlelijstje stond. Waarschijnlijk ten onrechte. Ik had mijn huiswerk dus niet volledig gemaakt. Maar ik denk niet dat er heel veel van deze op de markt zijn gekomen.

Edit: na het lezen van de link, jouw exemplaar zou dus van 1993 zijn en voor de Italiaanse markt.