Omega Seamaster Professional Ceramic 41mm vs Omega Planet Ocean 42mm 2500

Ik sta voor dit dilemma. De bedoeling is om het horloge voor een lange tijd te dragen. Verder tevens ook het enige horloge dat ik zal dragen, zowel op stalen, als op rubberen en lederen band. Hij moet voor elke gelegenheid gedragen kunnen worden.

Het gaat om een dilemma tussen:

  • Omega Seamaster Professional 300M met de keramische lunette, in 41 millimeter en in de zwarte kleur. Bouwjaar van 2013 tot en met heden, dus de meest recente versie;

  • Omega Seamaster Planet Ocean, in 42 millimeter, met het 2500-uurwerk en in de zwarte kleur.
    Bouwjaar van 2003 of zo tot ik-weet-niet-wanneer, dus de eerste versie van de Planet Ocean.

De prijzen van beiden liggen ongeveer op hetzelfde niveau…

De stalen band van de Planet is mooier, positief. De Planet is dikker en zwaarder, negatief. De Pro heeft de nieuwe verstelbare sluiting en ook worden de schakels met schroeven vastgezet, positief. De Pro heeft de keramische lunette, positief.

De Planet Ocean is wel een vetter horloge, maar de Professional 300M lijkt meer klasse te hebben…

4 likes

Beiden supergaaf. Je kan eigenlijk niet fout gaan in je keuze. Beetje afhankelijk wat voor type je bent etc… Maar kom op, die PO is toch wel erg stoer!

Vooral als het een horloge wordt voor dagelijks gebruik. Zeker de PO!

1 like

p.o. zeker.

Deze dus !! :+1:

4 likes

Dank alvast voor jullie keuzes en adviezen.

Zou je kunnen onderbouwen waarom je voor de ene of de andere kiest?

-Keramische bezel, en de verkleuringen daarvan adhv lichtval. Zo mooi!
-comfort, draagt echt heel fijn. (1/2 schakel)
-wijzerplaat glans, icm ronde indexen.
-hoogte, past onder hemd.
-wijzers zijn opvallend anders

Ik vind dat je deze altijd kan dragen!

Succes!

1 like

Zeker de PO. Puur op de looks.

Ik heb een oude Seamaster gehad en die zat geweldig om de pols. Ik heb de PO ook om de pols gehad en die vond ik net iets stoerder. De seamaster is weer wat chiquer.

Ik denk dat dit een beslissing is die je bij de juwelier moet maken als je ze naast elkaar hebt en om de pols. Het zijn 2 geweldige horloges en ze ontlopen elkaar nauwelijks.

ik vond de Seamaster de meest moeilijk draaibare bezel van het universum hebben. Misschien is dat ondertussen verbeterd?

Bij een mes op de keel, welke zou je dan kiezen? Die dus.

1 like

PO…2003 wordt lastig want zover ik weet is deze geïntroduceerd in 2005.

De PO oogt wat mooier en stoerder. Vind hem wel wat aan de kleine kant op je pols. ( er vanuitgaande dat het je eigen pols is op de foto)

Ik snap je punt van de iets subtielere wrist presence van de Pro. Stalen band en wijzers van de Pro vind ik alleen net wat minder dan die van de PO.

Maar beide topklokken, dus in die zin kan je niet fout gaan…

1 like

Waar zie jij een PO om de pols? Volgens mij zijn alle wristshots van de Seamaster.

1 like

Nee, eerste foto is een Seamaster

1 like

Ik zag het en had daarom mijn bericht verwijderd. Maar jij was snel met reageren. :blush:

Ik heb de PO 2500 nog nooit in de hand gehad. Vind het wel een mega-klassieker!! Volgens mij is ie qua hoogte vergelijkbaar met de keramische Seamaster?

Ik vind dit wel een moeilijke keuze hoor… die keramische Seamaster heb ik een jaartje gehad. Topper en perfect als dagelijkse klok. Niet een geweldige bandenswapper trouwens.

Ik zou denk ik voor de Seamaster gaan. Maar dat is enkel omdat ik de PO8500 zoveel vetter vind dan de PO2500. En de krasvaste bezel is wel handig. Oja… en die glossy plaat is RUIG!

2 likes

Dat is een kwestie van smaak natuurlijk, maar mijn persoonlijke voorkeur is de Seamaster 300m.
Mooi klassiek horloge, nette maat en niet te opzichtig.

De PO is ook erg mooi.
Naar mijn mening net even wat stoerder en robuuster.

Net wat je zoekt…

2 likes

Het is wel een wat onlogische switch in mijn ogen, want je gaat dus eerst een 41mm SMP verkopen voor een mid-size omdat je de fullsize te groot voor je pols vond en de beide klokje die je nu in dit topic overweegt zijn allebei hoger en zwaarder dan je eerste 41mm SMP die je al te groot vond en de PO is ook ietsje groter in diameter.

Afgezien daarvan lastige keuze! De PO 2500 LM zou mijn voorkeur hebben maar dat is een andere klasse :sunglasses:

1 like

De reden daarvoor is dat ik mijn midsize qua uiterlijk een beetje ouderwets begin te vinden. Ik ga geen €4000,- neerleggen voor een 39mm Planet Ocean. Dat geef ik dan liever uit aan nig een Custom Shop Gibson-gitaar.

Dan blijft er enkel de 42mm Planet Ocean over en die vergelijk ik dan net se 41mm Pro. Gezien het ruigere uiterlijk en de grootte ervan vind de de Pro veel meer klasse hebben. Echter heeft de Pro de wat lelijkere stalen band. De Planet heeft op zijn beurt weer oennerken van de '50s/'60s Omega’s. De Pro weer banden met James Bond. Etcetera.

De Pro komt overigens veel moderner over in vergelijking tot de Planet.