Omega Seamaster Professional on a budget

Beste forumleden,

Bij deze wil ik graag bijdragen aan de oververtegenwoordiging van het merk Omega in deze categorie.

Mijn SKX013 doet nu uitstekend dienst als vakantiehorloge maar als Omega fan begint het toch te kriebelen. Daarom ben ik de laatste tijd aan het kijken naar een vroege Seamaster Professional midsize als upgrade.

Wie mijn eerdere bijdragen heeft gelezen weet dat ik altijd nogal ehm ‘optimistisch’ ben als het over het budget gaat. Ook in dit geval: ik zou graag een Seamaster Pro midsize willen voor minder dan €1.200,-. Nu komt het: het moet een automaat worden!

Dit minimale budget praat ik voor mezelf goed door te stellen dat ik geen bezwaar heb tegen flinke gebruikerssporen (wel tegen overpolijsten) en ook geen doos of boekjes hoef. Wel de stalen band.

Wat denken jullie, is dit mogelijk of hebben de eerste lentedagen me nu al een zonnesteek doen oplopen? Helpen jullie deze dromer of helpen jullie me uit de droom? Ik ben benieuwd.

Wat mij wel zorgen baart is dat er schijnbaar veel nagemaakte Seamasters op de markt zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Genèves.

Wat vinden jullie bijvoorbeeld van deze ?

1 like

Zou het plezier niet groter zijn als je nu even doorgaat met sparen en tegen jezelf zegt dat je voor de kerst een mint Seamaster draagt?

Ik heb geen verstand van Omega, maar een minimaal budget betekent vaak de afgesleten meuk van een ander.

14 likes

Ik denk dat het wel moet lukken. De mid-size is niet erg populair. Maar dit model an sich kruipt wel al jaren gestaag omhoog. Maar moet wel lukken denk ik hoor voor die €1200. Goed zoeken.

1 like

Gek genoeg hoef ik niet per se een mint horloge, ik zou me dan alleen maar zorgen maken om de eerste krassen. Zeker als vakantiehorloge. Tenzij het natuurlijk heel erg lelijk is, een beschadigd wrak wil ik nou ook weer niet.

Moet kunnen met een beetje geluk bij een particulier, heb er toevallig net een gekocht. Het overgrote deel van de midsize (vooral de wat oudere) zijn Quartz , daarom is het wel lastig en word er voor de automaten een redelijke premium gevraagd tov Quartz.

1 like


In de UK

1 like

Mag ik vragen via welke weg je deze hebt gekocht? eBay?

Op Chrono zelfs, daar zijn ze meestal flink duurder! Ik ga kijken.

1 like

Marktplaats :smile:

Wel met de stalen bezel insert, maar die insert is volgens mij redelijk makkelijk te vervangen.

Voor een ‘normale’ versie (large?), neo-vintage in technisch goede en optisch redelijke conditie, zou ik persoonlijk zo’n beetje €1750 verwachten te betalen, verzamelaar tot verzamelaar. Midsize is minder populair maar ook minder vaak in automatische uitvoering te vinden. Misschien heb je geluk. 1200 lijkt me aan de lage kant maar niet onmogelijk. Zal ff zoeken worden, en impliceert ook wel een risico, maar ik vind het geen absurd idee of zo.

1 like

Ik zou ook even doorsparen en geen consessies doen. Geen afgeragde midsize uit Italië. Voor een dubbeltje kun je helaas niet op de eerste rang zitten en dit moet je ook niet willen proberen.
Go full size and go mint. Ga je geen spijt van krijgen.

Bij Ten2Two staat een mooie.

https://www.ten2two.nl/product/omega-seamaster-300m/

1 like

:wink:

Persoonlijk heb ik van beide zaken al eens eerder spijt gekregen :stuck_out_tongue_winking_eye: Ik ben all about midsize en tweedehands tegenwoordig.

[EDIT] niet helemaal wakker. Bij ‘mint’ las ik om een of andere reden ‘nieuw’. Van een minte vintage heb ik inderdaad nooit spijt gehad :wink: Maar van een stevig gebruikte ook niet, als de prijs ernaar was.

3 likes

Volgens mij vroeg TS advies over een bepaald model en niet advies over de keuze welk model :sun_with_face:

Wat is er zo geestig aan dat ie in de UK staat? :slight_smile:

Full size is niet perse beter. Mid size zit bij mij gewoon lekkerder en iets subtieler, dus ik snap de keuze van TS als het om de maat gaat en niet alleen om de prijs.

3 likes

Ik heb platte maar smalle polsen, vandaar dat ik ooit mijn SKX007 heb omgeruild voor een SKX013 die veel beter zit. Ook is wat kleiner naar mijn smaak, zeker op staal. Dagelijks draag ik nu een Genève.

Nu is de full-size maar liefst een millimeter kleiner en iets platter dan een SKX007 dus ik zou het kunnen proberen, toch denk ik dat midsize beter bij mij past. Ook door de uitstekende endlinks waardoor de overhang wat groter is.

On topic: wat fijn om te horen dat het geen onmogelijke opgave is! Was toch even bang dat ik als een smerige lowballer zou worden afgevlamd. Ach, dan wist het in elk geval…

Wel onverwacht dat uitgerekend Chrono me wat opties presenteert, mijn ervaring is dat door de hoge platform fees de prijzen daar een stuk hoger liggen.

2 likes

:point_up:

1 like

Zijn de wensen van RLC belangrijk, of die van TS?

3 likes

Het is wél een krap budget…echt wel aan de onderkant van de markt!

Kijk goed of er een onderhouds historie bekend is want kost óók veel geld achteraf!

Hou er verder rekening mee op je vakantie dat zo’n oud horloge vaak niet waterdicht is!

My 5 cents; ik zou even wachten en doorsparen totdat je een goed onderhouden mint exemplaar vindt waar je langer plezier van hebt.

Kun je niét wachten: dan YOLO :sunglasses: een gok wagen online met je huidige budget van €1200 maar zoals gezegd zou ik je dat afraden!

Suc6!

Plaats hier anders even een zoekertje? Wie weet vind je hier wat.

3 likes