Mijn zus werkt als vrijwilliger in een goede-doelen-winkel. Daar werd dit horloge binnengebracht. Het zou een Omega Seamaster type 2511.80.00 kunnen zijn. De vraag is natuurlijk: is deze echt? Kan iemand hier dat zien, of mij uitleggen waar ik op moet letten ? Alvast dank. Hier de plaatjes:
Die wijzerplaat lijkt me sowieso nep, alleen dat logo al met die cijfers. Of heel slecht opnieuw opgemaakt. Heeft ook niet de binnenste ring die het horloge met die ref wel zou moeten hebben.
Is er een foto van het uurwerkje?
Is een echte😜
Wijzerplaat is sowieso vreemd, wat is er met de uurmarkering aan de hand dan?
Echt? Met dat ref vind ik wel veel mooiere platen: https://www.watchfinder.co.uk/Omega/Seamaster%20120m/2511.80.00/27340/item/88271
Fotos zijn niet echt scherp, plaat lijkt daardoor ook wat vreemd. Seamaster ref 2511.50. Lijkt me er vrij oke uit zien.
Dat zou goed kunnen. Wit zou ook mogelijk zijn en ook een wavy dial is mogelijk.
Niet heel populair model uit de jaren 90’. Waarde zal zo’n 400-600 eu zijn.
“Fotos zijn niet echt scherp, plaat lijkt daardoor ook wat vreemd”
Lijkt wat vreemd? 12u op de 8u positie…
Zou dan deze moeten zijn:
De uurmarkering staat op een losse ring die er verkeerd in teruggezet is (uurwerk met wijzerplaat is eruit geweest)
Het is een 2511.50
https://timepeaks.com/en-ch/item/nt258/
Kijk ook eens hoe de band vastzit aan de kast.
Heeft de jouwe ook dat goude logo op de gesp?
De wijzerplaat kleur? Ik weet het niet. Bij de 2511.50 zag ik op google iig exemplaren die gelijk waren aan het horloge in de OP.
De gesp heeft inderdaad dat goudkleurig logo. De wijzerplaat is effen zwart. Het serienummer is 53918553 (op lug linksonder)
De band, wijzers en kast lijken wel oké. De wijzerplaat is (denk ik) opnieuw opgemaakt (redail), want naar mijn idee is de opdruk te dik. Dat drukt de waarde voor de liefhebber wel een beetje. Het kan ook aan de foto liggen, maar daar moet ik het even mee doen.
Gebaseerd op het serienummer zou het horloge van 1991 moeten zijn. Volgens de Omega website zou er een cal. 1538 uurwerk in moeten zitten, maar kijkend naar de leeftijd verwacht ik eigenlijk de 1438. Ik dacht dat de 1538 pas geleverd werd vanaf 1993/1994. In basis maakt het niet uit, want het zijn beiden ETA 255.461 uurwerkjes en die zijn (erg) goed voor wat betreft nauwkeurigheid en betrouwbaarheid. Mocht er geen Omega 1438 of 1538 op de elektronica plaat van het uurwerk staan, dan weet je meteen waarom de uren-ring scheef zit. Dan is het uurwerkje vervangen voor de generieke ETA versie, wat je wel vaker ziet met deze relatief goedkope uurwerken: service-en is vaak duurder dan een uurwerkje van 100 euro erin zetten.
Ik zie dit model in de catalogus van 1994.