Omega seamaster

IK ben van plan een Omega Seamaster Professional. Nu zag ik dat er twee uitvoeringen zijn, namelijk de quartz en automaat versie. Wie kan me vertellen wat de verschillen zijn en wat de betere keus is. Bij voorbaat dank.

Hallo Jur,

De automaat heeft een gangreserve van 44 uur. En zal dus gedragen moeten worden om hem op te winden. De quartz heeft een wat emotieloze batterij om het uurwerk voor lange duur van energie te voorzien. Over het algemeen loopt een quartz horloge nauwkeuriger. Maar, je hebt het over een Seamaster waar een quartz variant van is, dat moet dan ref. 2220.80.00 met co-axial uurwerk zijn. En ref 2220.80.00 is een chronometer, en chronometers lopen bijzonder nauwkeurig en hebben een COSC certificaat.

Kun je het nog volgen? In mijn ogen is de co-axial (automaat) met afstand de beste keuze. De automaat is het horloge met een hart, een horloge met een balans.

Tabee.

Zoals al eerder aangegeven in de post van ticothijs82
zou ook ik voor een automaat gaan dus zonder batterij (batterij=quartz)

En welke versie co-axial of de chronometer laat ik aan jou over.

De prijzen voor een automaat liggen wel hoger.

Maar ik zou het gelijk goed doen en een automaat kopen.

Succes.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Zoals je al hebt gelezen zijn horlogefanaten nogal gecharmeerd van mechanische uurwerken.

Hier komt echter wel een stukje meer onderhoud om de hoek kijken.
Het horloge zal na een aantal jaren een beurtje nodig hebben om het uurwerk te
smeren en te controleren op slijtage van onderdelen.
Dat brengt natuurlijk wel extra kosten met zich mee.

Een quartz is wat dat betreft goedkoper en gebruiksvriendelijker.
Batterijtjes wisselen en na een aantal jaren een paar nieuwe pakkingen
voor de waterdichtheid.

Aan jou de keuze of je voor een puur mechanisch mechaniek gaat dat
natuurlijk wel zijn charmes heeft of voor een voordeliger (zowel in aanschaf als onderhoud) quartz.

Succes met je keuze.

Bedankt voor jullie reacties! Pff het is wel een moeilijke keuze dan. Wat van de 2 kan beter tegen een stootje? Ik zit bij defensie en draag mijn horloge dagelijks en misschien slijt een quartz of een automaat sneller?

Bij defensie als in land- luchtmacht cq marine? en hij moet tegen een stootje kunnen? Wat dach je van (gewoon) een Casio g-shock?:S

Groet
Herman

Een automaat is niet geschikt om meet te golven bijvoorbeeld, daar kan het uurwerk niet tegen. Ik weet dus niet wat je precies bij defensie doet (niet golven waarschijnlijk :D) , maar dat zou wel eens van belang kunnen zijn! Dit zijn overigens duikhorloges, die kunnen an sich best wel tegen een stootje.

De afschrijving op een quartz is groter (al zijn ze goedkoper), voornamelijk omdat de meeste liefhebbers voor mechanisch gaan.

Mijn advies: een mooie automaat kopen en een goedkopere beuker erbij voor op je werk! :slight_smile:

Gewoon een casio g shock kopen.

En de seamaster voor in je vrije tijd.

Lijkt me een beetje zonde om een omega af te buffelen op je werk bij defensie!

Moet het overigens per se een seamaster zijn want in horlogeland is veel leuks te koop voor dat geld.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Welkom JurT!

Ik sluit me helemaal aan bij N.Visser. :slight_smile:

Enkel nog de toevoeging dat indien het mogelijk is de co-axial aan te schaffen. Deze heeft iets langere wijzers en staat 10x beter! Helaas is deze versie door het uurwerk ook wel weer een stuk duurder.

JurT Schreef:

Nou voor de mensen die beginnen over een casio etc
prima. Ik ben Apache vlieger en ben verzot op een
Seamaster. Mag ik er dan geen dragen omdat er
misschien een krasje op kan komen…?? Jullie
horloges zullen vast kras vrij zijn…

Nu had ik nog een vraag. Als je een automaat koopt
om de hoeveel tijd moet deze een check ondergaan
bij de Omega juwelier?

Het was maar een suggestie! (tu)

In het algemeen schrijft men voor: iedere 5 jaar voor een “gewone” automaat en ik meen 7 jaar voor co-axial. Een co-axial moet als ik mij niet vergis inderdaad via het Omega Service netwerk lopen; voor een niet co-axial kun je bij iedere goede horlogemaker terecht (wat aan te bevelen is vanwege de berucht lange doorlooptijden van Omega).

Een Seamaster en een Apache !!
Wat een combinatie. Ik kan niet wachten op de foto’s :slight_smile:

Vooral de automaat kopen zou ik zeggen.

Bas

Tja dat maakt nogal een verschil apache piloot!

Dat is toch even iets anders dan op knieen en ellebogen door de shit kruipen.

Sorry voor het misverstand maar: (ik werk bij defensie is een breed begrip)

In jou geval is een seamaster een goede keus.

Ik denk beter afleesbaar in de cockpit.

Want bij mijn weten heb je bij de g shock je andere hand nodig om de backlight aan te zetten.

Kan lastig zijn in een cockpit denk ik!

Je zult vast de juiste tijd wel in een oogwenk af kunnen lezen in het schermpje van je helm of op andere lekkere gadgets aan boord.

Maar het is maar een detail.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

Baseman Schreef:

Een Seamaster en een Apache !!
Wat een combinatie. Ik kan niet wachten op de
foto’s :slight_smile:

Vooral de automaat kopen zou ik zeggen.

Bas

Ja idd! Als je een paar mooie plaatjes zou kunnen schieten van die twee mooie stukjes techniek samen:}

Ik ga binnenkort bij de juwelier eens langs voor een bezichtiging. Mocht ik het horloge kopen dan zullen daar uiteraard foto’s van volgen. Uiteraard van de 2 schoonheden bij elkaar.

JurT Schreef:

IK ben van plan een Omega Seamaster Professional.
Nu zag ik dat er twee uitvoeringen zijn, namelijk
de quartz en automaat versie. Wie kan me vertellen
wat de verschillen zijn en wat de betere keus is.
Bij voorbaat dank.

Persoonlijk ben ik een fan van mechanische horloges, dus ik zou zeggen automaat. Wat betreft de mili-acties, als het met de schokken in een chopper wel meevallen, waarom niet? Maar als je in een hobbelige tank zit (en af en toe een kanonnetje afvuurt ;)), zou ik liever voor een G-shock gaan.

Vergeet niet dat de SMP300 onlangs een facelift heeft gehad, waaronder een nieuw kleurtje (zwart ipv blauw). En natuurlijk het co-axial uurwerk. Verder zijn de verhoudingen ook wat aangepast, zo vind ik de opgelegde indexen wel mooi, maar bij de vergrote wijzers heb ik persoonlijk een dubbel gevoel. Staat wel flinker, maar de verhouding is zoek. Dat klopte bij het oude formaat beter.

Suc6 met shoppen en je keuze!

Nu kan ik via internet een seamaster diver chrongraph kopen (met die 3 rondjes erin). Er zitten alle papieren, box en garantie kaart bij.

Maar, de achterkant, staat op “limited series 40 years of james bond”

Bij mijn weten is dit alleen op de normale seamaster en niet die met die 3 rondjes erin.

Of heb ik het mis?

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://www.linkreplicas.com/uploadfile/product/Omega-Seamaster-Chronometer-40-Years-of-James-Bond-007-Limited-Series-Automatic-replica-watch-126-5.jpg&imgrefurl=http://www.linkreplicas.com/omega-seamaster-chronometer-40-years-of-james-bond-007-limited-series-automatic-replica-watch-8220.html&usg=__xJHRmUj9xkbJBuIZ9GdfvyWC2I8=&h=449&w=600&sz=30&hl=nl&start=34&zoom=1&tbnid=iv2aq3gxZJUN8M:&tbnh=162&tbnw=216&prev=/images%3Fq%3Djames%2Bbond%2Bomega%2Bwatch%2Bback%26um%3D1%26hl%3Dnl%26biw%3D1280%26bih%3D686%26tbs%3Disch:10%2C857&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=399&ei=nXMCTYf0B8-YOr7h7aYB&oei=UnMCTZrlNoieOpj9tagB&esq=4&page=2&ndsp=24&ved=1t:429,r:20,s:34&tx=71&ty=68&biw=1280&bih=686

Zo’n achterkant zit erop. Dit is wel een replica maar die wat ik heb gezien moest echt zijn.

En hier nog een. Het is bij de horloge die ik kan kopen wel vele malen netter afgewerkt.

http://www.linkreplicas.com/omega-seamaster-chronometer-40-years-of-james-bond-007-limited-series-automatic-replica-watch-8220.html

Ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen of dit klopt maar mijns inziens heb je gelijk.

De bond versie is (als ik het goed heb) niet in chrono versie uitgebracht.

Ik zou zeggen wacht even meer reacties af van de Die hard omega fans en laat de foto van de advertentie even zien.

Schept meer duidelijkheid in de zaak.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

P.s dit is de mijne (foto geleend van het net aangezien ik nog steeds geen camera heb) (bloody Shame!)

http://www.capitaltimepieces.com/pages/omega/28.htm

Ik draag deze al 9 jaar na tevredenheid.

Moet er op de kast een serie nummer staan wat hetzelfde is als die op de garantie kaart? Bij de verkoper schijnt dit er niet op te staan…