Omega SMPc vs Tudor Pelagos

Ik ben gewoon benieuwd welke jullie voorkeur heeft, iemand die bijvoorbeeld ervaring heeft met beide klokken?

Ik vond zelf de Tudor namelijk beter aanvoelen dan de Speedmaster. Heb hem nog niet vergeleken met de Seamaster.

Tudor Pelagos:

Omega SMPc:

5 likes

Moeilijk moeilijk moeilijk
De Tudor is natuurlijk meer “bij de tijd” en de band is in vergelijking met de SMP band kwalitatief/functioneel beter
Dit bijvoorbeeld door de “fijnstelling” mogelijkheid bij de Tudor die de SMP niet heeft
Daarnaast titatium versus staal …
Als ik zou moeten kiezen dan zou ik rationeel voor de Tudor gaan
De SMP heeft echter meer historie en is wellicht wat makkelijker draagbaar door zijn “dressy” uiterlijk
Vandaar dat ik uiteindelijk heb gekozen voor de SMP
eerlijk gezegd ook om het Omega setje compleet te hebben

Vind de Speedy en de SMP echt bij elkaar horen als twee belangrijke inconen voor het Omega merk
De Tudor Pelagos “Two Liner” staat zeker nog wel op het verlanglijstje :wink:

2 likes

De Pelagos! Vind ik momenteel na de BBB de mooiste en het meeste draagcomfort. Al is de SMPc ook een prachtige klok (er zijn voor en tegenstanders van dat extra ventiel…). Tudor voelde bij mij ook beter aan. We zien graag de fotos tegemoet van jou keuze.

1 like

Ga nou gewoon voor die Pelagos, daar ga je echt geen spijt van krijgen!

SMP, ik vind hem veelzijdiger en hij draagt supercomfortabel.

Voor mij de Pelagos

100% Pelagos!

Daarnaast past de Tudor ook vrijwel overal goed bij. Ik heb veel horloges gehad, oa de Sinn UX, verschillende Breitlings en een Planet Ocean 8500, maar dit blijft een genot in alle opzichten! Voor mij de mooiste klok die ik ooit heb gehad!

[URL=http://s1291.photobucket.com/user/Lwd79/media/Mobile%20Uploads/D2596031-8031-47CE-BCDA-4DBE1F3FCF1B_zpsnqy76toc.jpg.html]

[/URL]

2 likes

Voor mij de Seamaster !!!

Ik heb de SeamasterC gehad en de Pelagos een paar keer in mijn handen gehad. De Seamaster is ontzettend comfortabel en een erg mooi afgewerkt horloge met een meer “dressy” uitstraling, de Pelagos is stoerder, meer tool en in alle opzichten net wat groter. De band van de Pelagos zou voor mij de doorslag geven, dus mijn stem gaat naar de Pelagos, oud of nieuw.

Qua looks de SMP :+1:

Heb je nou nog steeds geen keuze gemaakt? :frowning:

Ga nou maar voor een Speedy krijg je echt geen spijt van :wink:

Ga nou maar voor de Pelagos…

Voor mij de SMPc!

Komende van een Seamaster, zou ik nu voor de Pelagos gaan. Van de kwaliteit van de Seamaster was ik niet te spreken, de lume was niet veel, en de band niet verstelbaar. Titanium is ook wel een pré

Pelagos. Liefst dan de blauwe in-house, als ik de keus had.

1 like

Pelagos all the way! Ik heb ze beide gehad en de pelagos is een blijver en de smpc niet. Daarbij vind ik de bezel van de smpc niet mooi. Om de puntjes op de bezel zit een rare ring. (voor 3D effect of iets dergelijks) daarbij is de pelagos veel lichter en kan die meer aan in mijn optiek.

Succes met je keuze!

Pelagos. Grotendeels ook door de perfecte sluiting!

Over prachtige afwerking gesproken

2 likes

Niet van die hele beste fotos😂

4 likes

Deze foto’s doen m idd te kort…

Helaas ben ik ook niet de beste fotomaker, maar er zitten zulke grandioze details op de Pelagos!

@Myspeedyworld; ik heb altijd geleerd: ‘Bij twijfel, niet doen’. Jij hebt volgens mij niet een beetje twijfel, maar behoorlijk…

Dus: gewoon nogmaals lekker een oude en een nieuwe Pelagos om je pols proberen, net als ik concluderen dat de oude toch net wat meer magie heeft dan de nieuwe en overgaan tot aanschaf! :wink:

1 like