Omega SMPc vs Tudor Pelagos

Voor mij de SMP, ik kies toch staal boven titanium.
Ik vindt de Pelagos ook wel mooi maar draagt toch wat forser dan de SMP.

Zomaar een vraag, maar heb je wel eens een Pelagos om je pols gehad?

1 like

Ik heb zelf geen ervaring met Tudor. Wel eens om de pols gehad maar niet lang. Ik heb twee SMPā€™s gehad. De eerste, een titanium uitvoering, is meerdere malen onder garantie gerepareerd. Kroon probleem. Had een collega ook met de titanium uitvoering. Uiteindelijk omgeruild door Omega voor een stalen uitvoering. Heerlijk horloge welke ik nog wel eens misā€¦

De Pelagos vind ik briljant. Maar ook de nieuwe BB in jawelā€¦ Black zou ik zeker eens bekijken en omdoen. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een Tudor! Niet te lang twijfelen hoor, gaat van de geniettijd af :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groet en succes met de keuze!

Tsja, die wijzer van die Pelagos hĆØā€¦ zou ik op afhaken. Moet wel eerlijk zeggen dat ik hem nog nooit om de pols heb gehad!

Met voorsprong de Tudor.
Het is werkelijk een prachtig horloge.
Beide horloges heb ik meerdere keren gepast (Tja kopen is er nog niet van gekomen) en de Pelagos springt er voor mij uit.
Daarnaast hou ik niet van open wijzers.

Zomaar een paar kenmerken van de Tudor Pelagos:

  • Robuuste, stoere en toch ook elegante uitstraling in 1
  • Geweldige sluiting
  • Draagt fantastisch
  • (veelal) geborsteld Titanium
  • Meesterlijke lume
  • Extra rubber banden
  • Degelijk
  • Subtiele details
  • Prachtige plaat en wijzers
  • Geweldige bezel

Dit is een van de weinige horloges die in het echt nog mooier is dan op welke foto ook!

3 likes

@Raider87 @Lwd79 Ik heb inderdaad twijfel. Had eigenlijk besloten om voor de Speedmaster te gaan. Ik heb er verschillende gepast en nu afgelopen vrijdag paste ik hem naast de Pelagos.

Toen ik de Pelagos om had was ik de Speedmaster die op tafel lag vergeten, zegt dus genoeg. Ook kwam ik erachter dat het gewoon een duiker moest worden. Vandaar de vergelijking met een SMPc.

En weest gerust in juli/augustus staat hier een foto van de definitieve keuzešŸ˜œ

Sowieso vind ik het oude model Pelagos het mooiste.

Hier om de pols:

Ik heb deze voor de fun omgehad ter vergelijking:

5 likes

Je bent, net als ik de afgelopen (lange) periode, een weloverwogen beslissing ah maken. Als ik jouw verhaal zo eens (terug)lees heb je eigenlijk je echte keuze al gemaakt. Dat het nu toevallig dezelfde is gebleken als mijn keuze, zegt natuurlijk veel over de 2-liner Pelagos; een knaller eersteklas! Ik had dezelfde klik toen ik deze voor de eerste keer om mijn pols had en was meteen verkochtā€¦

Zelf heb ik m ook nog eens voor een hele scherpe prijs kunnen kopen bij een AD; wat wil je nog meer?

Ik zal mijn Pelagos om meerdere redenen niet zo snel meer weg doen (zeg nooit nooit ;)), maar ook zal deze zeker waardevast blijven mocht je er uiteindelijk toch nog van af willenā€¦

@JacksonT
Hij is in het echt inderdaad veel mooier dan op fotoā€™s. Echt super afwerking.

Iemand enig idee hoe dat titanium zich houdt t.o.v. staal?
Hoe zit het met stoten en het weghalen van eventuele krassen.

Dan ga je toch gewoon voor de Pelagos :slight_smile: Zou wel voor het oudere model gaan, de wijzerplaat met minder tekst vind ik persoonlijk mooier.

Succes met je keuze!

2 likes

Staan wel wat filmpjes op het web waarin oa wordt aangegeven dat het titanium van de Pelagos (relatief) weinig krast. Daarnaast kun je dit op titanium eventueel zelf weggummen.

Zelf heb ik m nu elke dag om mijn pols (vanaf vorige week); er zit nog geen enkele beschadiging oid op. Gelukkig maar, want de eerste beschadiging is altijd het meest pijnlijkā€¦:wink:

De smp zonder twijfel, maar dan wel de 2254.50. Bezel draait ongelofelijk zwaar, maar wie gebruikt dat? Verder absoluut foutloos, ook esthetisch. Gaat nooit vervelen.

2 likes

TDRPLGS! For sure.

Speedmaster !!

1 like

Heb ze beide, maar ook weer nietā€¦ Oudere modelletjes :slight_smile:

Generaliserend, smp een dressy diver en de pelagos een tool diver, die desondanks zā€™n elegante kantjes heeft. Dit uit zich in de facet randjes (nou ja, zeg maar gerust randen) op de kast, de taps aflopende band en de pointed crown guards uit weleer.

Draagcomfort zijn voor mij beide prima. Pelagos heeft wel een voorsprong door zā€™n glide lock snelverstelling. Daar waar de smpet halve schakels werkt. Hopelijk krijgen ze allemaal vlot de snelverstelling zoals op de sm300.

De kasten zijn bijna even groot, de pelagos dacht 1Mm meer, maar hij oogt aanzienlijk.groter dan de smp.

Je weet t zelf alā€¦ Zou ze gewoon irl bekijkenā€¦

Maar mijn voorkeurā€¦ Oef, Is wel heel erg moeilijk tussen deze 2. De smp was mā€™n ā€˜first loveā€™ op horlogegebied. Dat blijft een bijzonder plekje behouden. Maar het praktische vd pelagos sluiting Is magnifiek. Even een gaatje groter of kleiner, en super makkelijk over handschoenen heen te dragen. Desondanks, als puntje bij paaltje komt zou de smp mā€™n voorkeur hebben.

Ik heb ze geen van beiden gehad. Noch heb ik een van beiden om de pols gehad. Kwestie van mezelf niet op het spek binden zeg maar. En vreemd genoeg vind ik de Pelagos misschien wel mooier (zeker in blauw) maar zou ik toch voor de Omega gaan. Ik verwacht dat die me op lange termijn vaker naar de pols zal doen kijken dan de Pelagos. Ik ben bang dat die op termijn gaat vervelen. Maar, de Omega zie je weer zo vaak. Dus, twijfel, ehm, ik weet het dus niet. Aan mij heb je dus niets.

Fuck it, letā€™s go bowling.

3 likes

beide top klokken waar je niet fout mee kunt gaan. Zoals al gezegd hier is de smp meer dress en de pelagos meer tool.

Als je er vaak netjes bij loopt kan ik me voorstellen dat de smp daar beter bij past. Als ik op ā€˜netā€™ ga, doe ik me ook geen tool watch om

Beide zijn idd erg mooi, laten we dat voorop stellen.

Vwb ā€˜SMP meer dress dan Pelagosā€™: hier ben ik het, zeker nadat ik de Pelagos in real life heb mogen aanschouwen en voor de eerste keer heb gepast een poos geleden, niet mee eens. Zelf draag ik vaak overhemden en was het een van de voorwaarden dat de Tudor gekleed genoeg was icm een overhemd en goed onder de manchet past. Beide hebben mij in zeer positieve zin verrast. Ja, de Tudor is idd meer een tool qua uiterlijk, maar de uitstraling is, naast stoer en robuust, ook zeker elegant te noemen.

Zelf heb ik oa een PO gehad en een collega van me heeft een SMP, maar op een of andere manier vind ik de Pelagos nog meer ā€˜netā€™ dan eerder genoemde horloges. PO 8500 is ook erg mooi, maar is erg hoog en ik irriteerde me er enorm aan dat deze vrijwel niet onder de manchet door kon.

Ach, het blijft uiteraard een kwestie van smaakā€¦:thumbsup: @Myspeedyworld: het maakt het er allemaal ws niet makkelijker op voor jeā€¦:wink:

Alles is een kwestie van smaak, valt ook niet over te twisten. Zelfs iets ā€œsimpelsā€ als het verschil tussen dress en tool is al voldoende stof tot nadenken. Het zijn beide tophorloges met ieder een eigen gezicht en bijbehorende voor- en nadelen. Hier kun je niet fout kiezen.

2 likes