Omega SMPc vs Tudor Pelagos

100% eens Eric! :thumbsup:

@Erik11 De Omega is misschien meer dressy maar de Tudor doet het prima bij een pak of nette kleding, kijk maar:

Thanks voor de meningen iedereen😀

2 likes

absoluut

Met een geschroefde kroon, zou ik altijd voor staal gaan omdat staal sterker is dan titanium. Nogal wat mensen denken dat titanium sterker is, maar dat is alleen zo in verhouding tot het gewicht.

Beide zijn echter “out of my league”, dus alleen maar mijn 2 € centen… :sunglasses:

1 like

Voor mij wint de smpc dik tov pelagos. Blackbay is een ander verhaal…

Maar wellicht is dit allemaal puur persoonlijk omdat ik niks met titanium heb qua horloges.

Ach… leuke keuze om te maken :slight_smile:

Het is zeker persoonlijk.
Voor mij wint de SMP zoals ik al aangak ook dik.
Ik kan namelijk niet wennen aan die dobbelsteenwijzer. Daarbij vind ik de SMP meer een sieraad en een horloge mag een sieraad zijn.
De Pelagos onder de horloges is als een Buck knive onder de messen en de G-Shock onder de quartz.

Neemt niet weg dat ik de Pelagos een heel mooi horloge vind.

Had je jouw Omega nieuw? Allebei de SMP omega’s die ik had, draaide de bezel prima. Stroef draaien komt vaak door vuil tussen de bezel en de kast

Nee, past meestal niet onder een goed zittend hemd. Kan alleen onder een trui of t shirt mi.

Dan ben ik bang dat jij wat lume betreft een maandag-exemplaar hebt gehad, de lume van de Seamaster staat bekend als 1 van de betere verkrijgbaar.

[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/B89E4D78-4097-4EDF-8D03-F45D9FFF8C82_zpsvqumbnll.jpg.html]

[/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/A4447548-09B7-4B71-8200-222071B42975_zpseq8foyxq.jpg.html][/URL]
[URL=http://s658.photobucket.com/user/EricPePa/media/Omega/4A42057F-0B9C-4146-B897-813ECB43010E_zpsnfcofgkd.jpg.html][/URL]

2 likes

niet zozeer een maandag exemplaar alswel een exemplaar wat ondertussen 21 jaar oud is. Wellicht ook van invloed. Mijn conclusie is derhalve voor de huidige generatie hierom niet relevant. Beste Topicstarter ignore mijn opmerking in deze

1 like

Pelagos is leuk maar mist een bepaalde heritage als je het mij vraagt. Als eerste “serieuze” klok zou ik gaan voor een iconisch model. Maar goed; mocht je de Pelagos na een tijdje zat zijn dan ben je deze zo weer kwijt voor hetzelfde geld.

Mijn keuze zou de Pelagos ! Op dit moment 1 van de mooiste horloges verkrijgbaar voor een relatief redelijke prijs !

Veel denk plezier !

@Bwatched ik denk dat de Pelagos ooit een icoon wordt😜

Leuk dat iedereen zo een eigen mening heeft.
Ik vind het ook wel wat hebben dat de Tudor niet herkent wordt door iedereen maar alleen door een liefhebber/kenner.

Wil de Pelagos sowieso nog naast de BB blue en black zien.

De Speedmaster en de Seamaster heb ik zelf en de Pelagos heb ik 5 min om mijn pols gehad. Ik denk dat ze elkaar qua kwaliteit niet zo veel doen; de beide Omega’s vind ik persoonlijk meer uitstraling hebben. Gewoon kiezen waar jezelf het beste gevoel bij hebt!

Waarom geen PO ?

Zelf kan ik ook niet wennen aan de aparte wijzers van de Tudor … en de SMPc ziet er IMHO wat ‘cheap’ uit (zeker die band).

Maar jij moet 'm dragen hé … dus onze voorkeur doet er eigenlijk niet toe :wink:

Idd aan die wijzers van de Pelagos kan ik ook niet wennen.

Po +1 maar die is wat duurder natuurlijk.

Misschien ga je wel weer voor een heel ander horloge over een tijdje.

Grtz!

Een PO is ook mooi. Maar dan wel het nieuwe model met grijze ceramische bezel.

Helaas is deze versie naar mijn weten een stuk duurder dan de Pelagos.

Wel een plaatje hoor:

2 likes

De PO is nieuw te vinden voor +/- 4000e volgens mij …

http://wwwatches.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=2785&Itemid=6

Pelagos 3.3k toch?

Haha misschien veranderd het inderdaad wel weer. Alhoewel dit voor het eerst was dat ik gelijk een klik had bij de eerste ontmoeting😜

Ach er zijn vast nog veel meer mooie divers in de markt voor rond de 2500. Wie weet, op dit moment staat de Tudor op nummer 1 en heb ik geen alternatief.