Omega SMPc vs Tudor Pelagos

Ik wil hem niet nieuw kopen. Dus stuk goedkoper dan 3.3k

Maar valt af als daily beater als je hem onder je overhemd wil dragen. Hij paste er bij mij vaak net niet onder, in tegenstelling tot de SMP en waarschijnlijk ook de Pelagos. Zelfs de 42mm draagt groot en topzwaar.

1 like

Oke :+1:

Laat je niet gek maken door anderen, als jij de Pelagos mooi vind gewoon kopen :slight_smile:

3 likes

Ik zal je nog even gek maken dan :wink:

En save the best for last :sunglasses:

7 likes

Mooie plaatjes, vooral die laatste is erg mooi :sunglasses:

1 like

Kwijl kwijl kwijl…

Mooie plaatjes en inderdaad vooral die laatste!

Klopt. Ik heb een keer een PO omgehad en hij was erg zwaar en hoog.

De Tudor weegt bijna niks door dat Titanium, vond ik eerst niks maar is gewoon wennen.

Scheelt op zich wel dat t n automaat Is. Met n beetje geluk em geregeld dragen hoef je em enkel.om de maand even op de juiste datum en tijd te zetten.

Idd. Ze draaien niet licht en de grip Is door de gladde kartels misschien minder dan sommige met fijnere ribbels, maar stroef draaien ze bij mij ook niet.

De hele ouwe hadden ook nog tritium. Heb d’r ook eentje waarvan de.lume het nu nihil doet.

Ik vind leer op dergelijke duikers war raar ogen. Bij een panerai vind ik het wel weer wat hebben.

Gelukkig zit ie op het laatste plaatje op een hele mooie derriere band.

[Edit: Ik bedoelde titanium band] :slight_smile:

Nice en wel erg klasse voor de vrouw. Weer eens wat anders dan een sub.

On topic: all-in voor de Tudor, persoonlijk helemaal niets met de Omega. Volgens mij heb je zelf de keuze al lang gemaakt, en what’s the risk… als je alsnog twijfelt ruil je het horloge toch gewoon om.

Ik hoor veel mensen dat titanium te licht zou dragen. Ik heb hiervoor een breitling gehad op stalen band, en natuurlijk is dat zwaarder, maar als je de pelagos een week of 2 draagt ben je er aan gewend. En doet niets af aan de kwaliteits beleving. In tegendeel zelfs! De band zit zo goed! Als je pols wat uitzet door bijvoorbeeld warmte heb je de band zo bijgesteld. Perfect!

1 like

Geen ervaring maar ik vind de Tudor gewoon veel mooier. Succes :+1:

Tudor vind ik veel te dik / plomp.
Ik ga voor de SMP

1 like

Leuk om te zien hoe de meningen zijn verdeeld. Hoewel de meerderheid de Tudor mooier vind dan de SMPc

Overigens is deze ook nog in de Running:
Is onder maximaal budget maar ik vind het een topklok. En dan gelijk met de zwarte en oranje rubberen band erbij. Hou ik nog wat geld over.

Ook nog maar eens proberen naast de Tudor deze Oris Aquis

Ja!!!

wat is het uiteindelijk geworden?

Omega Seamaster Professional 300m Ceramic Co-axial zou mijn voorkeur hebben. De Pelagos is niet echt mijn ding, vind de Black Bay mooier :slight_smile:

1 like

Die snowflake :cry: